Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Enorme framedrops, tijdelijk te verhelpen door nieuwe driver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDogeGuy
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-06 22:17
Hallo iedereen,

Ik zit sinds ongeveer 2 weken met een best vervelend probleem. Ik krijg soms enorme framedrops (zie video, kijk ook naar de fps counter bovenin) Deze lagg is er in elke game, maar ook bijvoorbeeld in youtube/netflix videos/films.

Als eerste keek ik naar mijn temps, maar deze zijn normaal (CPU: 61c, GPU: 73c). Ik heb ook even met afterburner naar mijn gpu gevruik gekeken, maar deze blijft ook steady op zo'n 70% tijdens het gamen (FPS Cap).

Het eerste wat ik probeerde was het opnieuw opstarten van mijn computer, dat hielp echter helemaal niks. Hierna heb ik de nvidia driver gedeïnstalleerd en vervangen door een oudere versie. Dit verhielp het, echter na 1-2 dagen waren de stutters weer terug. Ik heb toen gekeken of hij automatisch de drivers had geüpdate, maar dit was niet het geval.

Elke keer als ik de drivers opnieuw installeer kan ik weer ongeveer 1 dag zonder problemen gamen, maar op random tijden krijg ik ineens weer de lag-spikes. Heeft iemand mogelijk nog een andere optie/oplossing. Ik ben er ondertussen een beetje klaar mee op continu de drivers opnieuw te installeren. |:(

Op dit moment is de enige optie die ik nog zou weten het herinstalleren van windows, maar dit doe ik liever als last resort.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Hieronder mijn pc specs
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 152,50€ 152,50
1MSI B350 PC Mate€ 76,-€ 76,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Wit€ 63,95€ 63,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,-€ 138,-
1Corsair CX600M€ 0,-€ 0,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 88,40€ 88,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 568,84

[Voor 53% gewijzigd door TheDogeGuy op 12-10-2018 14:56]

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:25
Heb je een lijstje van alle onderdelen van je PC?
Ik heb trouwens niet het idee dat het aan de driver van je videokaart ligt, als ik
Dit verhielp het, echter na 1-2 dagen waren de stutters weer terug. Ik heb toen gekeken of hij automatisch de drivers had geüpdate, maar dit was niet het geval.
zo hoor. Klinkt eerder als een toevalstreffer.

[Voor 76% gewijzigd door Nat-Water op 12-10-2018 14:54]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• TheDogeGuy
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-06 22:17
Nat-Water schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:50:
Heb je een lijstje van alle onderdelen van je PC?
Ik heb de startpost aangepast.
Ik heb trouwens niet het idee dat het aan de driver van je videokaart ligt, als ik

zo hoor. Klinkt eerder als een toevalstreffer.
Zou dan wel heel veel toeval zijn, want direct nadat ik de driver heb geïnstalleerd doet hij het weer perfect en dat heb ik nu al zo'n 5x gedaan.

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:27
het eerst wat ik denk is dat je voeding een beetje gaar lijkt. vooral als er meer gevraagd wordt van de voeding (gamen) lijkt die moeite te hebben. heb je een andere voeding om te testen?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True