Toon posts:

Welke videokaart/beeldschermen bij mijn setup?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• luckymentrix33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-03 08:33
Ik zoek een?
Videokaart welke past binnen mijn setup

Wat is je budget?
Top van het budget is: https://www.megekko.nl/pr...TRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, Nvidea of AMD: i don't care!.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Eind 2016 heb ik mijn huidige setup deels vervangen voor een upgrade. Voor het werk moest ik zwaar kunnen photoshoppen en dat lukte toen niet meer. Mijn huidige setup is:
* Kingston HyperX FURY Black 15 GB - PC 21300 - Dimm
* Arctic Processor Koeler Freezer I32 Intel
* MSI ATX Moederbord Z170A Krait Gaming 3x
* Intel Core *7-6700 5th / 3.4-4.0Ghz / Quad Core / LGA1151
* Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB SSD
* Videokaart nu is: Geforce GTX 550 TI

Ook vind ik mijn beeldschermen eigenlijk prima: heb nu twee schermen hangen van Philips 246EL2SBH.
Als geluid gebruik ik of mijn Creative Fatal1ty Gaming Headset of via Bluetooth een B&O beolit 15.

"Vrugger" was ik een Medal of Honor gamer en later ook COD. Toen een tijd gestopt. Met de nieuwe COD wil ik er weer aan gaan beginnen.

Vragen die ik heb: kan ik met mijn setup gamen?
Moet ik een nieuwe headset?
Kunnen mijn beeldschermen nog?
Welke videokaart past bij mijn setup en welke niet gelijk volgend jaar waardeloos is.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen! Zin om weer te gamen!

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@luckymentrix33 Rond dat budget koop je al een goede GTX1080.
icm je huidige scherm, kun je al uit met een GTX1070. zal eerder je scherm upgraden naar 144Hz.
welke videokaart gebruik je nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• luckymentrix33
Dat dacht ik al: met mijn huidige schermen kan ik beter een goedkopere videokaart kopen.

Mijn videokaart nu is een GTX 550 TI.

Heb ik echt zoveel nadeel wanneer ik de schermen niet ga vervangen in-game? Maar als ik de schermen ga vervangen moet ik ook weer een duurdere kaart waarschijnlijk: oftewel budget overschrijding ;w

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-03 19:57
Je schermen zijn 1080p75, 23.6", TN zonder Sync.
IPS schijnt mooier te zijn.
Voor 1080p75 heb je wss geen 1070Ti nodig.
Op lagere settings kan een 1060 6 GB mss nog wel voldoende zijn.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:37
Welk merk en type voeding heb je?

• luckymentrix33
Uszka schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:37:
Welk merk en type voeding heb je?
HKC USP-5550

[Voor 3% gewijzigd door luckymentrix33 op 12-10-2018 14:57]

• luckymentrix33
SpeedQber schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:36:
Je schermen zijn 1080p75, 23.6", TN zonder Sync.
IPS schijnt mooier te zijn.
Voor 1080p75 heb je wss geen 1070Ti nodig.
Op lagere settings kan een 1060 6 GB mss nog wel voldoende zijn.
Het is niet de bedoeling nu gelijk al op lage settings te zitten en volgend jaar bij een nieuwe release direct te moeten upgraden. Wil graag de komende jaar/jaren wel vooruit kunnen (natuurlijk de instellingen wel steeds lager).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@luckymentrix33 2x HDMI pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G
of 1070 (als je je schermen gaat vervangen) pricewatch: Asus DUAL-GTX1070-8G

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpeedQber
Upgrademogelijkheden zijn: 1080p144, 1440p60, 1440p75 en evt 1440p144 of 4K.
Je kan nu een GPU kopen die geschikt is voor een monitorupgrade, maar dan moet je niet te lang wachten met upgraden. Nu een kaart voor je huidige situatie en over 2/3 je GPU + monitor upgraden is dan wss goedkoper.

• luckymentrix33
Als ik je goed begrijp zeg je:

Situatie 1: Wél nieuwe videokaart - niet nieuwe beeldschermen:
* 1 videokaart : pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G
Totaal: 269 euro

Situatie 2: Wél nieuwe videokaart - wél nieuwe beeldschermen
* 1 videokaart pricewatch: Asus DUAL-GTX1070-8G
* 2 beeldschermen: ViewSonic XG2401 Rood, Zwart (volgens monitoradvies BBG juli 2018)
Totaal: 835 euro
SpeedQber schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:00:
Upgrademogelijkheden zijn: 1080p144, 1440p60, 1440p75 en evt 1440p144 of 4K.
Je kan nu een GPU kopen die geschikt is voor een monitorupgrade, maar dan moet je niet te lang wachten met upgraden. Nu een kaart voor je huidige situatie en over 2/3 je GPU + monitor upgraden is dan wss goedkoper.
Met mijn budget is 1080P144 de enige mogelijkheid lijkt me? 1440P60 of P76 is de moeite niet waard? De refreshrate blijft dan het zelfde..1440P144 en 4k is past niet in m 'n budget.

Ik vraag me vooral af in hoeverre het "lastig" is als ik deze schermen houd?

[Voor 21% gewijzigd door luckymentrix33 op 12-10-2018 15:13]

• luckymentrix33
Misschien beter verwoord: "Vrugger" kon je zien wie de betere hardware setup had. Degene met een net-niet setup zag tussen de frames niet dat de tegenstander en was dood bij de volgende frame (ik chargeer natuurlijk). Maar dit voordeel moet m'n tegenstander niet hebben zeg maar! ;) :P

• SpeedQber
Voor shooters heb je vaak liever hoge refresh rates, voor RPG vaak liever resolutie. Maar het ligt ook aan persoonlijke voorkeur.
Als je een nieuwe scherm koopt, dan meteen 2? Je gaat toch niet op 2 schermen een shooter doen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@luckymentrix33 Net wat je budget is. je hebt nu i7 met 4 cores 8 threads die kan nog wel ff mee.
je gekozen scherm heeft FreeSync, wat je niet kunt gebruiken met Nvidia (de optie)
Dit scherm heeft geen FreeSync en is (neutraal) pricewatch: Asus VG248QE Zwart

• luckymentrix33
SpeedQber schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:45:
Voor shooters heb je vaak liever hoge refresh rates, voor RPG vaak liever resolutie. Maar het ligt ook aan persoonlijke voorkeur.
Als je een nieuwe scherm koopt, dan meteen 2? Je gaat toch niet op 2 schermen een shooter doen?
Nee maar heb voor werk wel 2 schermen nodig. Helaas wel te autistisch om twee verschillende schermen naast elkaar te hebben :X 8)7

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:37
En die wil je blijven gebruiken? Doe ermee wat je wilt maar mijn advies is deze plofvoeding zo snel mogelijk te vervangen. Zo,n slechte voeding hoort in geen enkel systeem thuis.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee