Start problemen met AUDI A3 Sportback 1.6 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1126437

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik beschik over een Audi A3 1.6 sportback benzine met km stand 108.000

De auto is dealer onderhouden en heeft op tijd al zijn beurten gehad.

Er doet zich nu een probleem voor waar ik geen raad mee weet.

De auto start soms niet.. De motor slaat niet over tot start en stop vanzelf met starten. Er kom geen melding op het dashboard te staan en er brand geen waarschuwingslampje.

Wanneer de auto wel start en rijdt merk ik helemaal niks en doet wat hij moet doen.

Het is moeilijk in te schatten wanneer de auto het wel of niet doet. Ik sta nu elke keer voor een verassing 8)7

Het volgende heb ik geprobeerd:
- De auto uit laten lezen met verschillende computers. Waaronder met Audi en Volkswagen apparatuur en software. Alle computers geven geen foutmeldingen of storingen aan.

- Auto open en dicht gemaakt met de sleutel, resetten met sleutel (ramen open en dicht)

- Start pilote gebruikt maar de motor slaat niet aan.

- Tikken op de benzine pomp en tank

Nu heb ik de auto een nacht van de accu afgehaald en de volgende dag weer aangesloten en hij start weer.

Een paar dagen later doet het probleem zich weer voor..

Ik zou niet weten waar het probleem vandaan komt, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meet je accu-voltage eens goed als de auto niet wil starten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Even snel uit de mouw geschud (zonder onderzoek te hebben gedaan naar het type motorblok)
Koolafzetting op de klepen en zittingen (= minder compressie en kan daardoor slechter starten)
Uitgerekte distributieketting (=verlopen timing en kan daardoor slecht starten)
Kapotte bobines?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40

JdM

Humbled

Eerste ingeving is een defect startrelais, als dat relais zijn verbinding met de startmotor niet vasthoudt door een inwendig defect zal het ronddraaien van de startmotor spontaan stoppen tijdens de start.
Je kunt dit testen door het relais op te zoeken in de zekeringkast of onder de kap, dan te meten welke poot een plus genereert (de poot die dus naar de startmotor gaat) en op die poot een draad te maken waar je een lampje aan knoopt.
Als het lampje niet gaat branden tijdens de storing dan is het relais kapot (of de startblokkering blijft erop staan). Als het lampje wel gaat branden tijdens de storing is waarschijnlijk de startmotor kapot.

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 12-10-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:53
Ik zou vermoeden dat het in de startblokkering zit. Zoek op of jou auto een indicatielampje hiervoor heeft en kijk wat deze doet wanneer hij niet start. Mogelijk valt het niet op dat deze blijft branden omdat deze altijd
kort gaat branden wanneer je de auto op contact zet.

Veel moderne auto's hebben een beveiliging tegen het doorbranden van de startmotor waardoor hij automatisch stopt na x seconden.

[ Voor 19% gewijzigd door GWBoes op 12-10-2018 13:26 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Breng dat ding naar de garage en laat hem onderzoeken en fixen door iemand die er wel verstand van heeft zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

The Eagle schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:29:
Breng dat ding naar de garage en laat hem onderzoeken en fixen door iemand die er wel verstand van heeft zou ik zeggen :)
Als hij deze vraag zou stellen op een audi forum, zou hij deze reactie niet gekregen hebben. Ik denk dat we met z'n allen rustig aan mogen nemen dat hij jouw voorstel allang al heeft overwogen. Zeker als je weet dat het een voor de hand liggende keus zou zijn. Ik vind jouw voorstel, om die redenen, weinig toevoegen.

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41

iichel

Gazoooo

Accuspanning inderdaad in de gaten houden tijdens starten. Daarnaast is het denk ik geen immobiliser probleem. Dan zou de auto wel aanslaan maar kort daarna weer uitvallen.

Verder is het wellicht goed om de auto te laten uitlezen met een diagnose apparaat. Wellicht dat de ECU zelf vertelt wat het probleem is. Bv met vcds, obd11, torque, odis, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door iichel op 12-10-2018 13:35 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:16
Batterijtje afstandsbediening al vervangen? Wellicht heeft de chip van de startblokkering dat nodig?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41

iichel

Gazoooo

2010 is waarschijnlijk nog een passieve glazen transponder.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:33
ik gok op de nokkenassensor/krukassensor. Je beschrijft exact het probleem wat wij ook hadden.
Hetzelfde gehad met de auto van mijn vrouw (hyundai matrix).
Motor gilt rond als een jekko en niet aanslaan. Naja, misschien toch slechte accu (leek me sterk maar toch). Nieuwe accu erin, starten en lopen :? Verrek, dan toch :? Naja, dikke prima.

paar weken later, zelfde euvel. Wegenwacht erbij. ooooow, dat weet ik wel. 1x boutje met dopje 10 los, ff nokkensassensor eruit, doekje erover en terug. Starten. Top. Letterlijk met 5 minuten was hij weer wegg.
Sensor besteld voor 15 euro en hopend weer probleemvrij te zijn.
Paar weken later weer :? Wel Ver*domme :? Google -> er schijnt ook zoiets te zijn als een krukassensor, exact hetzelfde als de nokkenassensor en achteraf schijnen beide sensoren bekend probleem bij de auto van mn vrouw te zijn. Die ook vervangen en sindsdien probleemloos.

Grote probleem is, hij/ze doen het 100x wel en dan een keertje niet. half uurtje wachten of even startkabels erop (iets hogere spanning???) en dan deed hij het vaak wel, vandaar dat we eerst dachten aan een slechte accu ondanks dat de motor prima ronddraaide tijdens starten.
Dus mocht hij het niet doen kan een tijdelijke workaround startkabels zijn, is de moeite van het proberen waard.

Dus, trek even door google heen wat zo een sensor kost en of je er 1 of 2 hebt. Zelfs preventief vervangen gaat je waarschijnlijk niet de kop kosten en stelt hoogstwaarschijnlijk niet zoveel voor. Nokkenassensor zit meestal op een makkelijk te bereiken plaats, voor onze krukassensor moest mn pols in een hoek die hij gelukkig niet zo vaak hoeft te maken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Nou TS, je kunt vooruit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 12:56

Ravefiend

Carpe diem!

;)

Ik verwacht toch ook wel dat uitlezen de beste optie is. Het zou me verbazen als er geen foutcodes gelogd zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door Ravefiend op 12-10-2018 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-04 08:07
Genoeg ideeën, ik heb er ook nog wel eentje. Een kabelbreuk. Zelf eens hetzelfde euvel gehad. Tijdje met een koevoet in m'n kofferbak rondgereden. Even een tikje tegen de startmotor en hij deed het weer ;).

Resume, oorzaken genoeg. Helaas voor ts...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Zou TS met een niet startende auto ergens midden op de Serengeti staan?

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 23-10-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 18:58
-MD- schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:59:
Genoeg ideeën, ik heb er ook nog wel eentje. Een kabelbreuk. Zelf eens hetzelfde euvel gehad. Tijdje met een koevoet in m'n kofferbak rondgereden. Even een tikje tegen de startmotor en hij deed het weer ;).
Moet je niet in een algemene politie controle terecht komen :P
Pagina: 1