Toon posts:

Geaccepteerd antwoord

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:07

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
Een geaccepteerd antwoord zoals in dit topic komt als eerste reactie te staan. Het is meer regel dan uitzondering dat zo'n post niet aansluit op de TS en er dus, zoals in aangegeven voorbeeld, ergens "midden in" een discussie binnengevallen wordt waarbij een hoop informatie voorafgaand aan dat antwoord allemaal 'irrelevant' lijkt te worden gemaakt op deze manier. Vaak is 't zelfs maar een deel van een groter geheel waarbij naar een oplossing is gewerkt. Sowieso vind ik het raar om een post zo uit z'n verband te trekken en bovenaan te zetten.

En ander dingetje dat me irriteert is dat het antwoord 2 keer op de pagina staat; compleet overbodig IMHO.

Anderzijds snap ik ook wel dat 't handig kan zijn meteen naar 't antwoord te skippen. Kunnen we dan niet, als compromis, gewoon onder de TS een groen balkje zetten met "geaccepteerd antwoord van <poster>" (en dan een wat betere / handigere tekst) die gewoon meteen springt naar het geaccepteerd antwoord? Daarmee staat 't én niet twee keer in een topic (vaak op dezelfde pagina zelfs) én hou je toch dat je de fluff kunt skippen en meteen naar 't antwoord kunt gaan waarmee de post ook in z'n context blijft staan en niet zo uit z'n verband gerukt "omdat geaccepteerd" zo onder de TS.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:03

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Zoiets heb ik via custom css al eens voor mezelf gemaakt:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.bar.question,
.bar.other,
.bar.answer + .message .poster .thumb,
.bar.answer + .message .poster .useradmin,
.bar.answer + .message .poster .userheader .usertitle,
.bar.answer + .message .post {
    display: none;
    margin-bottom: 15px;
}

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rob's suggestie zou ik inderdaad mooier vinden.

Extreem voorbeeld: in [Excel] Sommen.als met datum criteria staat het Beste antwoord-blok na het daadwerkelijke antwoord :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:26
Zelf ervaar ik het twee maal zien van het groene antwoord als prettig. Soms is het groene antwoord alles omvattend, hapklaar en kan ik de rest van de discussie skippen. Soms ook niet, waardoor ik het groene antwoord 'in mijn achterhoofd houd' en dan zo het topic doorlees. Onderaan aangekomen leest het voor mij fijn om het groene antwoord nogmaals te lezen zonder dat ik (helemaal) naar boven hoef te scrollen.

Dat het groene antwoord niet aansluit op de TS vind ik niet raar o.i.d.. De discrepantie hiervan wordt geconcretiseerd door de TS + groene antwoord direct onder elkaar te plakken. Alsof je een grote rekensom krijgt en daar een antwoord op geeft zonder tussenstappen of onderbouwing - dat kan ook (meer) vragen opwekken.
Halverwege de discussie word de vraagstelling van TS wel eens duidelijker of veranderd deze (door nieuwe inzichten) wat het 'gat' met het groene antwoord groter maakt.

Zelf hecht ik wel waarde aan 'de fluff' omdat dit context & concretisering geeft over de vraag van TS.

Een optie om door te skippen voelt voor mij een beetje apart aangezien het groene antwoord zo vaak op de 1e/zelfde pagina staat. Is het muiswieltje zo zwaar? :P (grapje).

Team anti-scalp

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee