Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe PC gebouwd, geen beeld/signaal op beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gerardvbakkum
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12-01-2019
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren een nieuwe pc in elkaar gezet met zelf gekozen onderdelen. Nu wilde ik gisteren de pc aanzetten, maar ik kreeg geen beeld op mijn monitor. Ik heb de pc via HDMI en Displayport geprobeerd.

Mijn systeem:
MSI X370 Gaming pro carbon
AMD Ryzen 2600x
MSI GeForce GTX 1070 Ti
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2*8gb 3000 c15
SeaSonic focus plus gold 750W
Samsung 970 evo
2TB HDD

Zelf heb ik al het geprobeerd met 1 ramstickje, alleen zonder resultaat.Bij de EZ debug led's gaat bij opstarten de cpu lichtje aan en dan weer uit. Verder brandt er een lichtje naast mijn videokaart.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen naar een oplossing : :)

Alle reacties

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 12:57
Mogelijk heeft je moederbord een bios update nodig om de tweede generatie ryzen cpu te ondersteunen. Vandaar dat mensen vaak kiezen voor de b450 of x470 moederborden die wel out of the box werken.

Je zou even moeten controleren of alle functies van de x470/b450 na een update wel werken op de x370 of dat je misschien toch beter kan ruilen als dat nog kan.

[Voor 29% gewijzigd door n3othebest op 12-10-2018 09:41]

• gerardvbakkum
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12-01-2019
Bedankt voor je reactie! Hoe kan ik een bios update uitvoeren als ik een zwart beeld heb? Of is dat niet mogelijk?

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Daar heb je een cpu voor nodig die vanaf de eerste biosversie wordt ondersteund. Kijk daarvoor in de cpu compatibiliteitslijst van het moederbord op de website van de fabrikant. Je kunt ook het bios laten updaten door de winkel waar je het hebt gekocht. Terug sturen onder WKOA en een B450/X470 bord kopen kan ook. Dan is geen bios update nodig.
De voeding is een dubieuze keuze. Heel erg overkill en een voedingserie met problemen. Seasonic zegt die problemen vanaf medio april opgelost te hebben maar er wordt nog steeds oude voorraad uitgeleverd. Je zou het S/N nummer kunnen checken. Zijn de eerste 4 cijfers 1804 of lager dan heb je een oude versie.

• Chris_tiaan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-06 15:47
Daarvoor heb je een processor nodig die wel werkt op je moederbord. Je zou een tweedehandsje kunnen proberen, maar AMD schijnt ook de mogelijkheid te bieden om er eentje van hun te lenen.
Het makkelijkste is waarschijnlijk de webshop mailen, en vragen of zij het kunnen doen, of je moederbord ruilen voor een nieuwere.

• DaLoona
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 15:17

DaLoona

Certified nutcase since 1974

gerardvbakkum schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:43:
Bedankt voor je reactie! Hoe kan ik een bios update uitvoeren als ik een zwart beeld heb? Of is dat niet mogelijk?
AMD bootkit

[Voor 53% gewijzigd door DaLoona op 12-10-2018 10:38]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C14-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True