Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jordyyyyy
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:23
Ik zoek een?
Audiosetje voor bij de tv in een kleine woonkamer (10m²).

Wat is je budget?
Ik ben op zoek naar de beste prijs/kwaliteitsverhouding en dus vooral benieuwd naar de verschillen tussen een oplossing van €100,- en een oplossing van €300,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het geluid van de tv af te spelen. Er worden relatief weinig films gekeken, wel dient spraak goed verstaanbaar te zijn en moet muziek goed af te spelen zijn (Spotify via chromecast). Het volume hoeft niet oorverdovend hard te kunnen.
Daarnaast is een reciever ongewenst, het liefst sluit ik de set direct aan op de digitale uitgang van de TV. Mocht dat niet lukken, dan het lieft iets kleins als een DAC er tussen. (ik heb geen zin in een extra afstandsbediening of apparaat welke ik steeds aan en uit moet schakelen...)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de pricewatch: Trust Vigor 2.1 (Bruin, Zwart)
en de pricewatch: Edifier Studio 980T (Zwart)
Zijn deze goedkope setjes enigszins een upgrade ten opzichte van ingebouwde tv speakers?

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is het verschil tussen een 2.0 bookshelf setje en een gelijk geprijsd 2.1 setje?

Alle reacties

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:29
Zou een soundbar geen betere oplossing zijn? Die kun je dus wel rechtstreeks via toslink aansluiten op je TV.

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:05
Clavis schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:31:
Zou een soundbar geen betere oplossing zijn? Die kun je dus wel rechtstreeks via toslink aansluiten op je TV.
Zoiets als pricewatch: Dali Zensor met pricewatch:Onkyo A 9010 geeft een veel betere muziek weergave dan een soundbar van vergelijkbare prijs, en ook dan de setjes die jij noemt, dat zijn pc speakers, ze zullen wel iets beter klinken dan je TV, maar verwacht geen wonderen

[Voor 10% gewijzigd door martyw op 12-10-2018 10:50]

• rlkz
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Wellicht iets boven je gecombineerde budget, maar moment is de pricewatch: Marantz M-CR511 Zwart in de aanbieding. I.c.m. een paar mooie bookshelf speakers zoals @martyw benoemd, heb je mogelijk een mooie combinatie.

I browse with Vivaldi

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:24
Ik vind dat je veel eisen hebt voor het beschikbare budget.

Spraak profiteert van een center speaker, terwijl muziek profiteert van stereo speakers. Spraak over stereo klinkt vaak wat minder duidelijk, muziek over een center zal vaak als mono klinken.

Speakers heb je feitelijk in twee smaken: passief, waarbij je extern een versterker nodig hebt en actief, waarbij de versterker is ingebouwd. Hoe dan ook heb je altijd een extra apparaat met stekker die vaak ook met een eigen afstandsbediening komt en iig een aan/uit knop heeft. Soms werkt de afstandsbediening van de tv ook op dat apparaat (bij zelfde merk bijvoorbeeld), in alle andere gevallen kun je een universele afstandsbediening overwegen.

Een dac is alleen van toepassing bij actieve speakers zonder digitale ingang en/of een tv zonder analoge uitgang en is dus in geen geval een vervanger van een versterker.

Ik verwacht zelf geen overduidelijke verschillen tussen een set van €100,- en een van €300,- tenzij je bereid bent te werken met passieve speakers zoals die bovengenoemde Dali's. Een sub erbij voor hetzelfde geld zou ik persoonlijk nooit doen. Ik weet hoe een goede sub klinkt en voor dat geld is dat onmogelijk. Wat je dan meestal krijgt is een ver ondermaats presterende, of juist overdreven aanwezige bonkdoos. Zeker gezien je doeleinden heeft een sub geen meerwaarde en krijg je dat geluid liever uit (betere) speakers.

Ik zou zelf voor een soundbar gaan denk ik, en er verder niet meer over nadenken.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

We salute the rank, not the man.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True