Toon posts:

Scan op ware grootte

Pagina: 1
Acties:
  • 783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn paspoort kopieëren voor het werk. Ik wil dit doen via mijn scanner. Alleen weet ik niet hoe ik nou precies 1 op 1 kan scannen. Ik bedoel, mijn print van de scan moet even groot zijn als het origineel. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Volgens mij scan je toch gewoon een op een (tenminste wel onder een flatbed scanner)

Don't mind Rick

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12 16:51

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 20 juli 2001 11:29 schreef bokkel het volgende:
Ik moet mijn paspoort kopieëren voor het werk. Ik wil dit doen via mijn scanner. Alleen weet ik niet hoe ik nou precies 1 op 1 kan scannen. Ik bedoel, mijn print van de scan moet even groot zijn als het origineel. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
In Photoshop (en elk ander zichzelf respecterend fotobewerkingspakket) zit de mogelijkheid om de print-size op te geven (in centimeters dus).
Scan je paspoort op 2 a 300 dpi, meet je paspoort op, stel de printsize in en klaar.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als je iets inscanned op 300dpi het bewerkt en weer uitprint op 300dpi dan lijkt het me wel dat het goed gaat.

Maar ben geen print doed.

|{ brrr }] |

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Drie antwoorden binnen twee minuten en alle drie in dezelfde minuut. wow.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, met die printsize mogelijkheid. Idd kan je daar cm instellen, dat werkt perfect. Hoefde alleen de breedte op te geven, de hoogte werd dan natuurlijk automatisch aangepast. Bedankt voor de rxies!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 22:10
ik neem voor het gemak in zo'n geval gewoon 100 DPI, want volgens mij is dat ook gelijk aan 100% (maar ja daar klopt in 9 van de 10 gevallen ook niks van beste is idd om op een goeie res in te scannen en bij uitprinten de exacte maten aangeven.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 13:11
Als het goed is stuurt de scanner het formaat (in cm) toch mee? Dan is je afdruk in principe altijd even groot als het origineel (tenzij je er aan gaat prullen)
Pagina: 1