Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gratis dolby digital plus Converter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ruben-fcu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 19:12
Hallo allen,

Hoop dat ik dit in het juiste forum post. Ik heb enkele bestanden met dolby digital plus audio (E-AC-3).
Helaas kan mijn Bose soundtouch set dit niet afspelen. Daarom wil ik de bestanden op mijn pc converteren naar DD of DTS.Hiervoor heb ik al aardig wat programma's gevonden, maar die vind ik te duur om te kopen voor die paar bestanden.

Weet iemand een gratis programma dat DD+ converteert naar DD/DTS en naar behoren werkt?

Alle reacties

• ruben-fcu
@Slogra bedankt voor jouw reactie. EAC3to is een programma wat ik geprobeerd heb.
Echter krijg ik de melding 'Bitstream parsing failed' en daarna 'Audio conversion not supported'.

Weet jij wat ik fout doe?

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Geef dus ajb concreet aan welke programma's je al probeerde / waarom het niet werkte. Het is wat onzinnig om hier aardig wat suggesties te krijgen waar je een voor een zegt dat je het al hebt geprobeerd :P Idem: mocht je vastlopen bij een tool, wil je de concrete parameters geven die je gebruikt.

Je hebt vreemd genoeg bij openen van je topic aangeven een discussie te willen starten terwijl ik vooral een concrete vraag zie. Ik pas het topictype nog even aan. Bij een vraag-topic had je al meteen een 'placeholder' gezien voor welke programma's je al probeerde.

Misschien kan je iets met ffmpeg: https://ffmpeg.org/documentation.html

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Is het een idee om je bronbestanden eerst eens te analyseren met iets als MediaInfo?

Op basis van de foutmelding, vermoed ik eigenlijk al dat de bronbestanden al remuxed zijn (ooit) en mogelijk niet goed herkend worden door x softwarepakketten.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ruben-fcu
Bedankt voor alle reacties. Het is inmiddels gelukt als volgt:
-demuxen met TSmux
-converteren met eac3to
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True