Toon posts:

Synology DS212j

Pagina: 1
Acties:

• Zjokkeh
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-10-2018
Hallo,

Allereerst ben ik nieuw hier op Tweakers.

Ineens met de deur in huis vallen. Ik heb een DS212j op het oog met 2 x 2Tb hdd. Dit voor een prijs van 110 Euro. Ik zou deze voornamelijk willen gebruiken voor het bewaren van foto's en muziek. En andere belangrijke bestanden die ik niet wil verliezen. Ook ga ik met volumio de muziek aanspreken. Is dit een mooie nas voor een leuke prijs, of liever afblijven ?

Ook het budget in rekening nemen. Ik weet ook dat je voor 1000€ een beter systeem hebt...

Grts,

Joris

[Voor 9% gewijzigd door Zjokkeh op 12-10-2018 08:24]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk budget?

Dat gezegd: een 212j is goed 7 jaar oud qua technologie en met 2x 2TB meegeleverd, kan ik eigenlijk wel raden dat alles buiten garantie is, zeker als de totaalprijs 110 Euro is.

Ik weet niet of jij graag "je belangrijke" bestanden wil opslaan op oude hardware. Daarnaast, een NAS is geen backup (met enige nuance) dus je zal ook/extra moeten gaan nadenken waar & hoe je je belangrijke bestanden gaat backuppen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54
Ik heb nu een DS112j te koop staan. Dat is volgens mij exact dezelfde hardware, maar met de mogelijkheid voor 1 HDD ipv 2.

Mijn ervaringen. Prima ding. Wat ik er mee deed:

Heb hem ingesteld met Sickbeard en Sickrage en Couchpotato, dan haalde hij zelf alle series naar mijn HDD. Of de Synology of mijn internetverbinding was niet sterk genoeg voor 1080p streaming, dus ik kopieerde het dan vaak naar een USB die dan in mijn Kodi systeem ging.

Het systeem werkt gewoon goed. Het is wel wat trager allemaal, maar daar betaal je ook voor.

Voor gewoon opslag is het een prima ding. Muziek heb ik er nooit mee gedaan. Dat OS van Synology biedt ook best veel mogelijkheden, je kunt hem benaderen via een app en zelfs op afstand allemaal dingen aanzetten.

• Zjokkeh
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-10-2018
Ik zou het ding in raid 1 zetten. Zo heb je toch steeds een werkende kopij niet?

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 22:00
Raid1 beschermt alleen tegen hardware falen. Een backup nemen blijft steeds aangewezen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zjokkeh schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:50:
Ik zou het ding in raid 1 zetten. Zo heb je toch steeds een werkende kopij niet?
Nee? Brand, diefstal, data corrupt, cryptoware; dan ben je dus alles kwijt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Als je een iets jongere neemt dan kun je met DSM 6 en Hyper Backup (versleuteld) naar Synology C2 backups maken. Zoek vanaf DSx14.

https://c2.synology.com/nl-nl

[Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 12-10-2018 13:04]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

JdM

Gas?Gas!

Je kunt die 212j prima gebruiken als extra opslag voor de bestanden die nu op een PC/Laptop etc. staan.
Als je de bestanden op beide gegevensdragers laat staan, heb je in feite wel altijd een backup paraat van je gegevens:
Loopt je PC vast, dan heb je de NAS nog. Loopt de NAS schijf vast, dan heb je de PC nog. En in RAID 1 of SHR kun je inderdaad ook de schijf in de NAS vernieuwen die kapot is gegaan als zich dat voordoet.

In dat licht is het dus een prima backup-methode, ondanks dat het niet als een 100% veilige backup is aan te merken. Zorg ervoor dat je PC/Laptop geen netwerkverbinding behoudt met je NAS en je bent veilig voor crypto-problemen.

Leuk om mee te starten zo'n 212j, ik ben zelf gestart met een 112j en heb zo de synology leren kennen. Waardoor er uiteindelijk een upgrade kwam hier bij me thuis naar een 216Play, daarna een 218+ en sinds kort een 718+. Dat is vooral het gevolg van het feit dat ik er meer bedreven mee ben geraakt en er daardoor ook meer mee ben gaan doen.

[Voor 6% gewijzigd door JdM op 12-10-2018 13:07]

N54 powered

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee