Toon posts:

wat denken jullie van de KYRO?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je misschien wel hebt gemerkt is er weer een nieuwe chipset. Maar dit keer niet van nVidea of ATI of 3dfx nee zelfs niet van 3S. Deze chipset is van STM en de chip heet KYRO. Deze chip heeft specs die ongeveer op die van de TNT2 lijken maar door dat de chip een andere manier van renderen gebruikt is hij veel sneller. ga maar eens kijken bij anandtech die hebben een preview van een alpha board met vroeger dan alpha drivers en ook loopt het board nog eens 10MHz van de introductie clock. Maar op zich zijn de prestaties goed te vergelijken met een geforce DDR in 32bit en met een SDR in 16bit(omdat alles intern in 32 wordt gerenderd ziet 16 er goed uit maar is niet zo snel door het downscalen). Maar het mooiste is de prijs die iets onder de 200dollar ligt voor de 32MB versie en iets erboven voor de 64MB versie.
Ik denk dat dit met goede drivers wel eens een mooi alternatief kan worden voor de tweakers die niet meer dan 450 piek wil uitgeven aan een videokaart.

ThaVInny

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Jep, dat lijkt mij ook.
Zal er eens naar kijken.

Idd een goed alternatief ja...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Voor de mensen die een preview willen zien @ HardOCP: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11493

Verwijderd

Eerst zien _dat_ ie er komt. Die laatste Versie van de PowerVR zou ook kunnen concureren met de V2.... nou hij kwam _veel_ te laat uit en toen waren d'r ook al TNT2's en V3's......

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Mij lijkt dit dus een kaart die voorlopig alleen nog maar interresant is voor de budget gamer - zeker niet slecht dus - onder $200 dollar is zeker een enorme prestatie tegenwoordig en de performance van dit dingetje is zeker niet slecht :).

Maar het lijkt me nog veel interressante als we hier high-end versies van zien komen - volgens stmircro is de chip aardig upgrade proof - en ik begin stontaan te kwijlen als ik bedenk hoe snel deze kaart zal zijn als het de hardware van een geforce II ofzo zou gebruiken :P:

• technopeuter
  • Laatst online: 23:19
Het is een hele mooie kaart uit een overwachtte hoek. Het is gewoon heel stom van nvidia en 3dfx dat ze deze techniek nog niet toepassen. (als nvidia slim is kopen ze Kyro op) Je ziet nu de voordelen ervan. Een 3e partij kan nu echt een goeie player worden in het veld. Alhoewel powervr is wel succesvol in de psx-wereld dus geld hebben die kerels wel en ze zijn dus geen kleintje.
Nu nog wachten op bitboys en... Micron/rendition. Die ook nog steeds een grafische afdeling schijnen te hebben. De laatste kaart van rendition is nooit verder dan de testfase gekomen maar het schijnt dat ze terug willen komen met een kaart die de rest wegveegd.

diskeltische lurker

Verwijderd

hardocp had het over 8 potentiele fabrikanten van het kaartje. Behalve Videologic zijn PowerColor en Elsa weleens genoemd. Ik denk dat het echt niet zo lang gaat duren dit keer :)

Verwijderd

Nvidia Kyro opkopen?? Kyro is alleen het chippie. En die kunnen ze niet opkopen want PowerVR is al in zee met ST-Microelectronics en NEC en dat zijn zeker geen "kleintjes", eerder TITANEN! (in hoofdletters voor de duidelijkheid) :)

Volgensmij gaan ze een leuke toekomst tegemoet, het huidige product is snel, goedkoop, heeft goede beeldkwaliteit en is voor OEM's heel interessant (heet "Packard Bell" officieel niet "Packard Bell NEC"?) ook nog omdat NEC en ST samen echt wel verrekte veel van die chippies kunnen bakken :)

En ECHT nieuw is die chipset niet, het is onderhand de 3e PowerVR chip, deel I was zwaar bagger (zat op Matrox M3d o.a.), deel 2 is voor de PC nooit echt een hit geworden maar is wel het cpu-tje wat in Sega's Dreamcast voor heel leuke beeldjes zorgt. Deel 3 wordt dus hopelijk de grafische proc. die tile based rendering naar de pc brengt.

Verwijderd

De techniek is niet nieuw maar wel opnieuw opgebouwd de vorige versies moesten ondersteuning hebben maar deze implentatie is DX7 OPENGL compatible en dat was de oude in de tijd niet(als in glide compatible)
En die kaart die met de voodoo 2 moest concurreren is idd te laat uitgebracht(onder de naam Neon250)maar daarvan waren geen online reviews te vinden waar hij in de buurt van die voodoo2 scoorde. Hier moeten ze alleen nog de drivers verbeteren en als ze daar nou die 60 dagen die ze noemde aan besteden dan komt het best goed allemaal.
ook leuk deze kaart kan nog naar een 0.18µ proces en is geschikt voor dual configuraties. dus doe mij maar een dual KYRO op 200 mhz met 4 pipelines en met een MBtje of 64 DDR ram en dat mag dan best 800piek kosten maar wil ik wel goede drivers.

ThaVinnY

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

de cl geforce is toch ook niet meer zo duur
ongeveer 450

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Hmmz wat ik nu altijd heel jammer van die kaartjes vind is dat ze niet in Real Time Multiplayer getest worden, want volgens mij krijgt dit kaartje dan een enorme klap... aangezien die dan in eens veel meer werk moet verichten dan een geforce/voodoo... of zit ik er nu ff naast? :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Dat ligt eraan, wat gebruik je als argument?
Pagina: 1