Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Batterij vol, toch meldingen op laptop om te laden/valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Leeuwke007
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12-10-2018
Ik heb een Lenovo Legion Y520 van een half jaartje oud.
Meestal kan ik tot een 3-tal uur zonder netstroom voort.

Maar helaas komt het even vaak voor dat hij aan de lader hangt, bijna volledig opgeladen is en toch verschijnt er op het scherm dat de accu leeg is en dat hij moet opgeladen worden.

Regenmatig valt hij ook uit terwijl hij bijna volledig is opgeladen.

Wat kan het probleem zijn? De accu lijkt me sterk aangezien hij het vaak wel doet voor enkele uren zonder op netstroom bezig te zijn.

Alvast bedankt!

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:03
Je argument dat de accu het niet zou zijn kun je bij ieder component van je laptop maken. Dus ik zou hem voor nu even niet uitsluiten.

Wat gebeurt er als je de laptop aan netstroom hebt zonder de accu in de laptop te hebben?

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:18

vso

raap voor zijn recht

Klinkt voor mij een gevalltje garantie (gare accu)

je zou een accu test tool / ding er op los kunnen laten maar ook dat kan je beter via de support van lenovo laten lopen (geregisteerd ticket ..etc)
A.) in het slechtste geval moet je met een software tool de accu caliberen ... en ben je paar weken verder met testen ..
B.) in het beste geval sturen ze zonder al te veel moeite een vervangende accu en kan je de oude terugsturen.

dat is naar mijn idee geen topic hier waard :)

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• Leeuwke007
Craven schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:14:
Je argument dat de accu het niet zou zijn kun je bij ieder component van je laptop maken. Dus ik zou hem voor nu even niet uitsluiten.

Wat gebeurt er als je de laptop aan netstroom hebt zonder de accu in de laptop te hebben?
Mag ik de laptop zelf open maken om de accu eruit te nemen? Hiervoor moet hij opengeschroeft worden, batterij is er niet gewoon uitneembaar zoals de laptops van vroeger. Helaas.Kwestie van de garantie niet in gevaar te brengen. Heb hem bij Bol.com aangekocht en die zijn wel soepel binnen de garantie.

[Voor 10% gewijzigd door Leeuwke007 op 12-10-2018 07:38]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Leeuwke007 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:34:
[...]

Mag ik de laptop zelf open maken om de accu eruit te nemen? Hiervoor moet hij opengeschroeft worden, batterij is er niet gewoon uitneembaar zoals de laptops van vroeger. Helaas.Kwestie van de garantie niet in gevaar te brengen. Heb hem bij Bol.com aangekocht en die zijn wel soepel binnen de garantie.
Zou ik niet doen. Er is zowiezo "iets" aan de hand, dus terug moet hij zowiezo. Beter gewoon garantieprocedure doorlopen en geen risico nemen met een halfjaar oude laptop

Woont in Helsinki

• Leeuwke007
Dat dacht ik ook, maar ik dacht hier al wat antwoorden te vinden :)

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:18

vso

raap voor zijn recht

Dan komt er een monteur thuis als de batterij intern zit. of pech je mag hem opsturen / service punt brengen

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True