Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe moederbord/proccesor voor pc vinden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ries01
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12-10-2018
Hoi,

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met mijn processor en moederbord. vandaar dat ik deze wil vervangen. De rest van mijn pc wil ik wel graag behouden.

Ram vervangen naar DDR4 zou geen probleem moeten zijn.

Ik vind onderdelen vinden met de juiste compatibiliteit vinden erg moeilijk en heb hier 0 ervaring in. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

256 GB SSD
1 TB hardeschijf.
Processor: AMD FX - 6100 Six core 3,3 GHz
Processor koeling: Corsair Hydro Series Extreme Performance Liquid CPU Cooler H100i
RAM: 8 GB DDR3 geheugen/
Power supply: Corsair CX750
Vid kaart: Radeon (TM) RX 470 Graphics 4GB
Ik heb nu een Asrock moederbord waar ik geen product id/naam op kan vinden.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. :'(

Groetjes Richard

Linken naar belangrijkste onderdelen die ik nu heb:
Video kaart
https://www.paradigit.nl/...T99nx8jOj1dgaApKTEALw_wcB
Power supply
https://www.nextdeal.nl/c...TCXJt-TuOSEoaAi4gEALw_wcB
Processor koeling
https://www.amazon.com/Co...quid-Cooler/dp/B009ZN2NH6

Beste antwoord (via ries01 op 12-10-2018 20:11)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:27
€800 heb je niet nodig om up to date te zijn. Als je de voeding en videokaart mee neemt heb je met onderstaande een prima systeem.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450-A PRO€ 90,-€ 90,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,-€ 81,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 127,50€ 127,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,40

Alle reacties

• Uszka
Wat is het budget?
Hoe oud is de voeding?

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03:08

vso

raap voor zijn recht

onder het mom van "leren vissen ipv vis geven:

* op tweakers heb je meuk tracker (software lijst) met O.A CPUID https://tweakers.net/downloads/ zoek daarnaar de software (niet google) en je kan dat of andere tools gebruiken om je moederbord te identificeren

* Omschrijf je probleem eens wat beter .. en eventueel wat je verbeterd wilt zien.
heb jij je pc overgeclockt ? zo ja zou ik eerst eens via bios de boel op factory defaults zetten, en presteerd de boel dan beter ?

* Sommige pc leveranciers betaal je paar euro (50 oid bij alternate) die zetten hem in elkaar en testen hem voor je, voordat ze hem afleveren (bij elkaar geklikt)

Aan je huidige pc zou ik alleen ram en gpu meuk upgraden op basis van je eerste post, en wellicht overstappen naar 512gb/1tb ssd en de huidige 1tb HD converteren naar USB disk (backup disk)

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• ries01
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12-10-2018
Mijn budget is 800 euro en de voeding is 1 jaar oud.

Ik had het probleem dat er een fout zit in mijn moederbord waardoor die de temperatuur van mijn processor niet meer kon meten. Vandaar dat ik ook maar niet heb overgeclockt.

Op dit moment lijkt mijn processor de bottleneck te zijn.

Doordat ik steeds zwaardere spellen ben gaan spelen krijg ik hier steeds meer last van. Al zie ik de laatste tijd ook de fps achteruit gaan constante frame drops op spellen die hij het hiervoor prima deed.

ik heb al mijn pc compleet leeg gewiped en alles opnieuw geïnstalleerd maar dit hielp niet. Vandaar dat ik op de conclusie kwam om maar mijn pc te upgraden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
€800 heb je niet nodig om up to date te zijn. Als je de voeding en videokaart mee neemt heb je met onderstaande een prima systeem.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450-A PRO€ 90,-€ 90,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,-€ 81,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 127,50€ 127,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,40

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True