Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Video camera's, RC, Wifi, RPI oh my.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het volgende en mijn kennis schiet te kort om er iets zinnigs van te maken ben ik bang, vandaar mijn vraag hier.

Ik wil een videostream kunnen capturen in Unity 3d, dit kan door middel van het decoden van deze stream als deze ook door VLC kan worden gelezen, en ik geloof wel dat me dit lukt. Maar nu is het de bedoeling dat deze camera op een autootje zit en dat de RPI deze bestuurt en dat deze stream dus op je monitor terecht komt. Nu is dit niet heel spannend lijkt me maar ik zit met het volgende:

Het liefst wil ik stereoscopisch streamen zodat ik deze video in mijn HTC via Unity kan afspelen. Nu weet ik dat het mogelijk is om 2 camera modules op een RPI aan te sluiten en deze stereoscopisch te laten opnemen door RaspiVid ( volgens mij ). Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft de RPI dan nog vermogen genoeg om eventueel servo's en dergelijke redelijk realtime aan te sturen? Ik kan me voorstellen dat het realtime capturen en uitsturen van 2 camera's redelijk zwaar is voor zo'n boardje.

De volgende optie is om bijvoorbeeld een Go Pro achtige camera te nemen aangezien deze al een HTTP server aan boord hebben. Ik zou dus 2 kunnen nemen en dit beeld dan kunnen decoden op mijn workstation en deze dan te tonen. Het probleem is echter dat ik dit niet "elegant" vind aangezien ik dan 3 WiFi devices moet hebben. Het "mooiste" in mijn optiek is dat de GoPro zijn stream bundelt met de andere en deze dan doorsturen via de RPI oid. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is.

Verder was ik nieuwsgierig of het mogelijk is om de WiFi antenne's van een Go Pro of een RPI te verlengen. Met een meter of 50 op een spoel ofzo. Ik bedenk me net dat het dan misschien wel handiger is om gewoon UTP te nemen. Dat werkt over 100 meter. :) Dit is voor een ander projectje waar ik wat over aan het nadenken ben maar nog niet iets concreets voor heb.

Als iemand hier ervaring mee heeft, schroom niet. :) Go Pro knockoffs die voldoen aan mijn criteria worden ook gewaardeerd. Die dingen zijn best prijzig en het is eerst gewoon voor de test.

Alle reacties

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ben ooit online een project tegengekomen van een drone FPV met een oculus rift

https://www.mancave.nl/fp...a-drone-ultieme-coolheid/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Topicstarter
memphis schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:40:
Ben ooit online een project tegengekomen van een drone FPV met een oculus rift

https://www.mancave.nl/fp...a-drone-ultieme-coolheid/
Dat ziet er verdomd goed uit. Thanks, ik ga het eens lezen.

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Vergis je niet in de datastromen die twee camera's generen. Een Rpi kan dat niet aan. Ik zou het doen zoals die studenten. Twee losse video zenders en capturen op de pc

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:39:
Vergis je niet in de datastromen die twee camera's generen. Een Rpi kan dat niet aan. Ik zou het doen zoals die studenten. Twee losse video zenders en capturen op de pc
Daar ben ik ook bang voor, ik had er nog even over nagedacht en een 360 graden camera zou ook een idee zijn. Dan mis je wel het stereoscopisch effect maar misschien is het resultaat wel ok.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True