Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Macbook pro dock met powerknop of alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• belrpr
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-06 23:56
Iemand die een thunderbolt dock is tegengekomen waarop ook een powerknop zit.
Ik zou graag mijn macbook pro(Is besteld) docken maar ik heb geen zin om deze steeds eerst aan te zetten dan pas aan te sluiten.

Of is er een alternatief?

Alle reacties

• _Drum_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 13:27
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik heb een elgato dock die ik gewoon aansluit (heb ook net mijn 2018 MB pro ontvangen) en dat is het dan.
Geen nood om die aan / af te zetten, gewoon inplugggen en beginnen

[Voor 10% gewijzigd door _Drum_ op 11-10-2018 23:01]

• belrpr
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-06 23:56
_Drum_ schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:00:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik heb een elgato dock die ik gewoon aansluit (heb ook net mijn 2018 MB pro ontvangen) en dat is het dan.
Geen nood om die aan / af te zetten, gewoon inplugggen en beginnen
Met mijn windows laptop stak ik deze in de dock. Ik drukte op de powerknop en dan startte de laptop zonder het scherm van de lapop open te maken.

Hoe doe je dit scenario zonder de laptop eerst te starten. Scherm te sluiten en aan te sluiten op de TB3 kabel.

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-06 21:40

Snake

Los Angeles, CA, USA

De Mac niet uitzetten maar in deep sleep doen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
De meeste mensen zetten hun Mac nooit uit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• spork
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:05
Een macbook is dermate goed in slapen dat uitzetten eigenlijk nooit gedaan wordt (in mijn omgeving).
Af en toe opnieuw opstarten en voor de rest lekker laten slapen.

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Is alleen niet zo verstandig wanneer je Filevault gebruikt daar de key dan uit het geheugen gelezen kan worden (de pmset utility op de cli heeft daar overigens wel een speciale destroy key optie voor). Het is wel de meest handigste optie, vooral in clamshell modus. Dan kun je namelijk met het toetsenbord of de muis (via USB of Bluetooth) de Mac weer wakker maken.

Zowel USB als Thunderbolt (de gebruikte protocollen voor USB-C docks) heeft niet de optie om een computer aan te zetten. Dat kan wel met een proprietary oplossing zoals je vroeger veelal vond.

Wanneer je echt je Mac aan/uit wilt kunnen zetten dan zou je 'm niet in clamshell mode moeten gaan gebruiken. Je kunt hem dan opengeklapt laten en zo op makkelijke wijze de power button gebruiken. Geeft je ook meteen een dual screen setup.

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:40

GforceNL

Out of memory....

Zet inderdaad de Mac nooit uit, bij het aankoppelen gaat de laptop automatisch aan.

<Zinloze tekst hier>

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17-06 13:48

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

belrpr schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 01:25:
[...]

Met mijn windows laptop stak ik deze in de dock. Ik drukte op de powerknop en dan startte de laptop zonder het scherm van de lapop open te maken.

Hoe doe je dit scenario zonder de laptop eerst te starten. Scherm te sluiten en aan te sluiten op de TB3 kabel.
Door een extern scherm en toetsenbord / muis er aan te hangen, als je je MacBook van dichtklapt blijft hij gewoon werken.

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True