Vraag

• turboramin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-02 20:47
Ik ga eind van de maand een nieuwe pc bouwen met een GTX 1080, ik zoek een beetje de goedkoopste fan style GTX 1080, de 2 videokaarten die hieraan voldoen waren de Gigabyte GTX 1080 Windforce OC en de Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming. De G1 heeft een hogere clocksnelheid en is sowieso beter volgens mij. Ze zijn even duur, beide 529,-. Hier de link naar beide kaarten:
https://www.alternate.nl/...1&utm_source=tweakers.net
https://azerty.nl/product...s.net&utm_medium=referral
Nu is mijn vraag moet ik er nu een bestellen (aangezien de voorraad van die kaart van Azerty binnen een week al bijna met 2000 is verlaagd) of moet wachten tot eind van de maand. Ik heb namelijk geen zin om er eind van de maand achter te komen dat alle goedkopere 1080's uitverkocht zijn.

Alle reacties

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05 19:16
ik weet niet hoe graag je een nieuwe kaart wil hebben ik heb mijn kaart laatst via V&A gekocht en die voldoet prima en hij was ook behoorlijk goedkoper.

Steam: Evert

• turboramin
Evert134 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:14:
ik weet niet hoe graag je een nieuwe kaart wil hebben ik heb mijn kaart laatst via V&A gekocht en die voldoet prima en hij was ook behoorlijk goedkoper.
Ik wil het liefst een nieuwe kaart ivm garantie enzo

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12
Voor 600 euro kan je intussen een 2de hands gtx 1080 ti scoren met nog een jaar garantie. Ik zou voor zoiets gaan.

• turboramin
Waarez schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:28:
Voor 600 euro kan je intussen een 2de hands gtx 1080 ti scoren met nog een jaar garantie. Ik zou voor zoiets gaan.
600 is jammer genoeg buiten mijn budget

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05 19:16
Zoek je een kaart met goedkope fanstyle omdat je er een andere koeler op zet? Want ik weet niet of je dan garantie behoud.

Toen ik zocht om een 1080 was dit de gene met de hoogste clock freq. En een goede koeler mischien is dit wat.

https://tweakers.net/pric...tx-1080-x4/specificaties/

Edit: typfouten

[Voor 3% gewijzigd door Evert134 op 12-10-2018 09:13]

Steam: Evert

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12
turboramin schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:06:
[...]

600 is jammer genoeg buiten mijn budget
Die 529 euro voor een GTX 1080 is wel aan de lage kant. De RTX 2070 die volgende week uitkomt, kan er mee te maken hebben, daar deze 'ongeveer' in dezelfde prijsklasse zit en nog iets meer performance zou bieden dan de GTX 1080.

Echter, de RTX 2070 zal zeker in het begin net boven de 600 euro aantikken.

Als je NU een kaart nodig hebt, en je wilt niet de RTX functionaliteit, kan je de GTX 1080 veilig kopen voor 529. Het blijft een mooie prijs. (of 400 euro 2de hands met vaak nog wat garantie).

Je zou ook kunnen wachten tot cyber monday, dan zijn er vaak grote promoties op allerhande grafische kaarten. Misschien dat hij dan voor 499 te koop komt, maar dat is niet gezegd. Veel verschil met de huidige prijs zal het alleszins niet zijn.

• turboramin
Waarez schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Die 529 euro voor een GTX 1080 is wel aan de lage kant. De RTX 2070 die volgende week uitkomt, kan er mee te maken hebben, daar deze 'ongeveer' in dezelfde prijsklasse zit en nog iets meer performance zou bieden dan de GTX 1080.

Echter, de RTX 2070 zal zeker in het begin net boven de 600 euro aantikken.

Als je NU een kaart nodig hebt, en je wilt niet de RTX functionaliteit, kan je de GTX 1080 veilig kopen voor 529. Het blijft een mooie prijs. (of 400 euro 2de hands met vaak nog wat garantie).

Je zou ook kunnen wachten tot cyber monday, dan zijn er vaak grote promoties op allerhande grafische kaarten. Misschien dat hij dan voor 499 te koop komt, maar dat is niet gezegd. Veel verschil met de huidige prijs zal het alleszins niet zijn.
Bedankt voor deze uitgebreide reactie, ik had nog niet eens nagedacht over de rtx 2070, vooral omdat er nog niet echt functionaliteit is voor de nieuwe rtx tech. Maar jammer genoeg is die 639,- die ik op hun site zie staan me echt teveel. Ik denk dat ik toch die 1080 van alternate ga halen. Denk je dat als ik 2 weken wacht de kans bestaat dat deze uitverkocht zou zijn? Want die van azerty (die 1080 windforce) is ook al bijna uitverkocht.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee