Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke compacte laptop voor zakelijk gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 16:41
Beste Tweakers,

Aangezien ik voor mijn toekomstige bedrijf op zoek ben naar een mooie stevige zakelijke laptop ter vervangingen van mijn oude Asus ROG G750JS (i7 4710hq, 12gb ram, GTX870m, SSD heb ik al wat onderzoek verricht.

Ik wil graag professioneel overkomen dus het belangrijkste is dat de laptop er professioneel, zakelijk, en degelijk (metaal) uitziet. Het liefst een laptop waarmee je echt de blitz maakt. Ik hoef ook geen laptop die constant zit te blazen als wat in word zit te typen of surf op het internet.

Zo ben ik tegengekomen
HP envy 13"of x360 en/of 15" (numpad)
HP spectre
HP Pavilion
Macbook pro 13
Lenevo yoga 720/930
Xiaomi notebook pro
Dell XPS 13 of 15

Verder weet ik nog niet wat voor processor jullie aanraden, mijn asus draait nu alles nog wat ik er mee wil doen en ik heb begrepen dat de huidige i5 8th gen sneller zijn dan mijn i7 4710HQ.
Dus mijn vraag luid ook, zou ik een I7 moeten hebben of voldoet een I5?
Is een resolutie van 4k noodzakelijk en heeft dat effect op de batterijduur?
Ik wil ook graag een beeldscherm aan kunnen sluiten op de laptop met toetsenbord en muis wanneer ik thuis ben. (liefste zelfs 2)

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop hoofdzakelijk gebruiken voor office applicaties zoals Outlook, Excel en Word, verder doe ik af en toe wat aan Photoshop en Adobe première pro en applicaties zoals Solidworks en draftsight (autocad).

Wat is je budget?
Het liefste zo min mogelijk maar ik ben bereid 800-1300 euro uit te geven maar zit hier niet aan vast.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, mijn werk bestaat hoofdzakelijk uit werken buiten de deur waarbij ik veel rondloop met mijn laptop wat betekend dat hij redelijk compact moet zijn en niet te zwaar. Ik wil ook dat de accu in tegenstelling tot mijn asus g750js die ik nu heb heel de (werk)dag (minimaal 8u) mee kan. Ik twijfel ook nog tussen een 13 inch en een 15 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ook lees goede dingen over minder bekende laptops. Dus ik sta ook open voor nieuwe merken.

Graag hoor ik of jullie nog extra aanbevelingen hebben en mij kunnen vertellen aan welke specificaties mijn nieuwe laptop minimaal moet voldoen. Ook hoor ik graag jullie mening over het verschil van 13"en 15".

Alvast bedankt!

11-10-18 19:53 [EDIT] Graag met verlicht toetsenbord.

Alle reacties

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-06 17:54
Als je open staat voor nieuwe merken, zou ik voor de Xiaomi Notebook Pro gaan. i7, 16GB RAM, vingerafdrukscanner en veel aansluitingen. Verder een redelijk grote accuduur. Enige nadeel is dat het scherm 1080p is, maar zelf zie ik het verschil niet.

• Luuk013
Toevallig ervaring met die laptop, en waarom zou je die verkiezen over bijvoorbeeld een bewezen XPS of dergelijk?

Dus jij adviseert minimaal een I7 voor mijn gebruik?

[Voor 19% gewijzigd door Luuk013 op 12-10-2018 10:22]

• s006110
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-06 18:26
Je zou een surface laptop kunnen overwegen...

Ziet er strak uit, en is ruim voldoende snel. Tevens heb je een lange accuduur en een fantastisch scherm en toetsenbord

• johanneslol
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
razor blade?
>https://www.bol.com/nl/p/razer-blade-rz09-01953e71-r3g1-gaming-laptop-14-inch-qwerty/9200000089669821/?suggestionType=browse&bltgh=uH2-FoZOHkLynq-SNfNEQw.1.3.ProductTitle

4K Is killing voor je batterij ( ik heb zelf een laptop met 4K scherm)

I5 zal voldoende moeten zijn voor wat je doet.

[Voor 25% gewijzigd door johanneslol op 13-10-2018 23:55]

• Luuk013
De Razor vind ik niet echt een optie, de laptop moet er zakelijk uitzien, geen kermis attractie. Ik heb nu een (kermis) game laptop maar ik wil graag een wat zakelijker tintje.

De surface laptop/book/2/pro is zeker wel een optie, welke raden jullie aan van die lijn? Er zijn modellen van 1500 tot 3000 euro..?

Ook hoorde ik van iemand dat een hp elitebook een mooie optie zou kunnen zijn. Wat zijn jullie meningen daarover?

Ik volg tevens nog een opleiding naast mijn huidige baan op een hogeschool. Dit wil dis zeggen dat ik misschien zelfs nog studenten korting krijg.

Ps budget is niet het belangrijkste betaal liever 100/200 euro meer voor kwaliteit.

• Luuk013
Ik heb de Elitebook x360 1020 g2 met I7 besteld, dan houd ik mijn huidige laptop voor het zware grafische werk.

Nu een andere vraag.
Wat voor usb-c dock is aan te raden? Het liefste met een eigen voeding zodat Wanneer ik thuis kom ik alleen de usb-c erin hoef te steken om te laden en mijn externe scherm kan gebruiken.

• _Drum_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 07:34
Ik gebruik zowel een elgato thunderbolt 3 dock als een caldigit T3 plus dock.
Elgato staat bij mijn klant, caldigit gebruik ik op kantoor. Aankomen, laptop uitpakken, thunderbolt/usb-c kabeltje inpluggen en ik kan beginnen. Makkelijke dingetjes, maar wel aan de duurdere kant.

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16-05 09:52
De blits maken met een laptop, volgens mij moet je dat helemaal niet willen (voor dat budget). Als je echt een zakelijke uitstraling wil moet je voor iets sobers gaan. Of je moet in het deel van de markt zitten waar de macbookjes hip zijn, maar dan val je nog steeds niet in positieve zin op met een Windows machine die iets te veel lijkt op een Macbook.

www.jessekraal.nl

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-06 21:31
Voor Solidworks heb je een laptop nodig die gecertificeerd is + de juiste hardware nodig heeft. Toevallig half jaar geleden een laptop besteld.

Elitebook x360 1020 g2 staat niet tussen de lijst van gecertificeerde hardware. Dus krijg je ook moeilijk support. Want ja ze zullen zeggen dat je hardware niet gecertificeerd is.

BTW voor solidworks word ook vaak een Desktop aangeraden ipv laptop.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-06 16:26
Ik ben erg fan van de Lenovo Thinkpad serie. Ik heb zelf een T480s, dat is een 14" laptop, met een goed mat scherm, geheugen en hd kan je zelf vervangen. Toetsenbord is een van de beste in de markt. En de laptop is mooi compact, dus handig voor onderweg.

• [m]engineer
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11-05 14:49
Mocht je al die licentie's legaal hebben aangeschaft zit die totaalprijs wel op de 10k+ euro. Dan zou ik niet besparen op een laptop :)

Maar dat ter zijde,
De blits maken en een zakelijke laptop zijn geen dingen die je in één zin kan zeggen. Zakelijke laptops zijn gebouwd om degelijk te zijn en hebben vaak een somber uiterlijk.

Persoonlijk ben ik net als @borft fan van de Lenovo Thinkpad serie. Voor Solidworks zou ik laptop met quadro kaart aanschaffen. Dan zit je snel op een mobiel workstation.

De lenovo P1 zit dan op €1480 ex btw (want zakelijk)
Hij is solidworks gecertificeerd, met een Quadro p1000, licht van gewicht (2Kg) en krachtig genoeg om even mee vooruit te kunnen.

[Voor 18% gewijzigd door [m]engineer op 19-10-2018 10:16]

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Ik ben zelf heel tevreden met mijn 13" Lenovo ThinkPad X270. De meeste werkplekken waar ik ga zitten hebben beschikking over een docking station en één of twee monitoren, dus dan is juist dat kleine, lichte formaat prettig. Tegenwoordig kan je de 13" X280 krijgen, die is nog wat beter omdat hij platter is (de X270 heeft een naar onderen uitstekende accu - de X280 niet meer).

Vooral voor zakelijk gebruik zijn ThinkPads geweldig vanwege hun strakke, zakelijke uitstraling.

Als je trouwens 13" toch wat te klein vindt, kan je ook voor de 15" ThinkPad L480 gaan. Ook een super strak laptopje, en eveneens met een platte onderkant in tegenstelling tot zijn voorganger de L470 die een naar beneden uitstekende accu had.

[Voor 40% gewijzigd door Albantar op 19-10-2018 10:35]

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ronker schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:58:
Voor Solidworks heb je een laptop nodig die gecertificeerd is + de juiste hardware nodig heeft. Toevallig half jaar geleden een laptop besteld.

Elitebook x360 1020 g2 staat niet tussen de lijst van gecertificeerde hardware. Dus krijg je ook moeilijk support. Want ja ze zullen zeggen dat je hardware niet gecertificeerd is.

BTW voor solidworks word ook vaak een Desktop aangeraden ipv laptop.
Solidworks draait overal wel op hoor, als het maar een aparte gpu heeft. Vooral als het incidenteel gebruik is maakt het echt niet zo veel uit.

specs

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:21

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb zelf een Surfacebook en een XPS 15 (en een Surface Go)

Als ik die 2 vergelijk zou ik eigenlijk eerder voor de XPS kiezen. De Surface devices hebben een slechtere koeling en zorgt er voor dat bij zware load de CPUs langzamer gaan draaien. prima voor office, maar ik lees toch ook dat je andere zwaardere applicaties wilt draaien.

De XPS is een prachtig ogende laptop met de performance. Uiteraard is het budgetafhankelijk. Ook vind ik de garantie, zakelijk, van Dell echt vele malen beter dan bij MS.

De Lenovo Thinkpad X1 is ook een prachtige laptop.

De Thinkpad en Surface devices zijn uitgerust met U-series CPUs die zuiniger en trager zijn. De XPS is meer een werkpaard.

Voor USB-C dock zijn er tal van mogelijkheden.
Targus, Smarttech, Belkin hebben allemaal prima docks die je laptop op kunnen laden. Wel op letten wat het wattage is dat de laptop wilt hebben en wat de docks aanbieden.

(Mijn XPS waarschuwt mij omdat mijn dock maar 65W geeft en de XPS een dorstig ding is voor het laden. Het werkt verder overigens wel gewoon prima.)

[Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 19-10-2018 14:02]

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Luuk013
Bedankt voor jullie reacties.

Zoals ik eerder heb vermeld heb ik al een compacte zakelijke HP Elitebook x360 1020 g2 met i7 besteld voor mijn mail en office werk. De reden dat ik voor deze laptop heb gekozen is omdat: ik voor mijn werk veel rondloop met mijn laptop en deze licht genoeg, robust aanvoelt en het uiterlijk naar mijn mening een mooi zakelijk tintje heeft.Verder was ik weg van het touchpad wat goed reageert en als extraatje een touchscreen om aantekeningen te maken terwijl ik met mijn laptop in mijn hand rondloop.

Thuis ben ik van plan om de laptop aan 2 externe schermen met toetsen bord en muis te hangen dmv een dock om daar mijn projecten op uit te werken.

Ik zoek alleen nog een dock om mijn elitebook in op te laden en te gebruiken met het liefste 2 externe schermen en muis en toetsenbord.

Ik weet alleen niet precies waar ik op moet letten bij een usb-c dock. Kunnen jullie mij wat tips geven?

Daarnaast zal ik voor mijn prive gebruik van solid works en photoshop, premiere pro mijn huidige G750js in huis houden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True