Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Hendry
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13-06 00:47
Op dit moment ben ik in het bezit van de xiaomi redmi 4 pro/prime (niet de note versie).
Waarvan de specs hier te zien zijn:
pricewatch: Xiaomi Redmi 4 Pro Grijs

En nu ik op zoek ben naar iets snellers/beters, zowel qua mem als cpu, valt het op dat, hoewel er snellere telefoons in overvloed zijn, er de afgelopen twee jaar veel (voor mij essentiele) functies uit smartphones verdwenen zijn.

Ik zoek dus, en dat blijkt op zijn zachtst gezegd nogal een lastige combinatie, een telefoon die aan de volgende eisen voldoet:

-CPU die een stuk sneller is dan de Snapdragon 625
-4GB of meer werkgeheugen (ipv de huidige 3GB)
-UFS ipv emmc
-Liefst niet breder dan 7.1 cm qua comfortabel vasthouden (de xiaomi notes vallen daarmee af)
-SD slot
-3.5 mm aansluiting
-FM radio
-Eenvoudig rootbare android
-Accu van rond de 4000 mAh
-Infrarood voor afstandbediening
-Notificatie LED (liefst meerdere kleuren :)
-Redelijk waterbestendig
-Camera die ook in lowlight omstandigheden mooie plaatjes maakt
-Geen notch (een druppel zou nog net kunnen :)

En last but not least qua robuustheid:
-Geen keramische achterkant (plastic en metaal zijn voor mij ok)
-Geen bol/uitstaand scherm

Wie-o-wie kent een telefoon die aan praktisch al het bovenstaande voldoet?
Alvast bedankt!

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Oneplus? Heb even niet gezocht of het scherm voldoet. Maar voldoet volgens mij wel aan veel van de eisen.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:17
Leg je wensenlijstje even in Kimovil.com...

Lijkt onmogelijk. En dan voornamelijk door je afmetingen. Groter is beter tegenwoordig...

Woont in Helsinki

• Hendry
Ik heb bij Gsmarena de gewenste variabelen kunnen invullen. Alleen qua cpu heb ik geen minimum ingesteld. Ironisch genoeg kom je dan bij de wat oudere xiaomi's terecht, waaronder mijn huidige telefoon. Ik wil best een concessie doen wat betreft grootte maar het lijkt erop dat ik zal moeten kiezen tussen gewenste functionaliteit als radio, 3.5 mm en infra, of snelheid qua mem/cpu. Jammer dat er geen fabrikant is (xiaomi tegenwoordig ook niet meer) die deze lacunes oppikt en er iets mee doet.

https://www.gsmarena.com/...&sOSes=2&idDisplayNotch=1

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08:39
Kijk hier eens naar https://www.kimovil.com/e...droid,f_min_dobr+value.15
S8 of S9 is het enige wat overblijft (het is moeilijk een Samsung aan te raden, maarja)

[Voor 13% gewijzigd door MarnickS op 12-10-2018 20:15]

Dell XPS 15 9560 · Xiaomi Mi Mix 2S (Evolution X ROM) · NVIDIA SHIELD TV

• Hendry
Ja een S8 heb ik ook overwogen want die ligt goed in de hand, is snel en heeft een goede camera, maar als ik die laat vallen (dat gebeurt me nog wel eens ) dan is het bolle scherm meteen stuk.

Een ander compromis zou de xiaomi note 5 zijn. Dan heb ik alle gewenste functionaliteit, hij is iets sneller dan mijn huidige telefoon maar het interne geheugen is dan traag en dan heb ik een naar mijn smaak enorme smartphone. En gezien de prijs zitten er aan die phone vast nog wat haken en ogen die ik nog niet ontdekt heb.

Nou ja dit zijn maar first world problems natuurlijk ;P.Ik verbaas me vooral dat er binnen het enorme aanbod dat er is de combinatie die ik graag zou willen aanschaffen niet blijkt te bestaan.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

Croga

The Unreasonable Man

Hendry schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:53:
Ja een S8 heb ik ook overwogen want die ligt goed in de hand, is snel en heeft een goede camera, maar als ik die laat vallen (dat gebeurt me nog wel eens ) dan is het bolle scherm meteen stuk.
Dat valt alles mee. Mijn S8+ is regelmatig gevallen. Pas toen ik hem op een kiezelweg liet vallen en er met m'n fiets overheen ging was het scherm stuk 8)7

Seriously; de schermen van de S-series zijn behoorlijk sterk. Die gaan niet sneller kapot door de bolling.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
MarnickS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:05:
Kijk hier eens naar https://www.kimovil.com/e...droid,f_min_dobr+value.15
S8 of S9 is het enige wat overblijft (het is moeilijk een Samsung aan te raden, maarja)
Zit alleen geen infrarood blaster op. Geen idee hoe belangrijk die eis is voor @Hendry.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Hendry
Het is duidelijk dat er iets van het wensenlijstje zal moeten afvallen. Ik weet alleen nog niet wat. Morgen ga ik de S8 en note 5 iig even uittesten in de winkel.

@bol scherm. Ik weet dat dit een persoonlijke grief is: ik vind het onhandig om filmpjes met een bol scherm te bekijken. Dat voelt voor mij alsof je naar een jaren 80 tv kijkt. Ook voor boeken lezen vind ik het ruimteverspillend. I know, 1st world problems again :)

@Infrarood. Daar maak ik regelmatig gebruik van op vakantie, als de afstandsbediening van een hotel tv gaar blijkt of afwezig is. Hetzelfde geldt voor de radio. Hier in Nederland geef ik er niets om, maar in het buitenland vind ik het leuk om even wat lokale zenders te scannen.

• R-P
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13:09
[Hollandse mentaliteit] Infrarood is ook uitermate prettig voor airco als je de AB in het hotel moet huren... [/Hollandse mentaliteit]

• Hendry
Mocht iemand dit topic nog lezen: het is een tweedehands galaxy s7 active geworden. Die voldoet aan de meeste eisen van mijn lijstje. Deze heeft alleen geen infrarood en is iets te breed. Bedankt voor jullie reacties!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:17
Hendry schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:54:
Mocht iemand dit topic nog lezen: het is een tweedehands galaxy s7 active geworden. Die voldoet aan de meeste eisen van mijn lijstje. Deze heeft alleen geen infrarood en is iets te breed. Bedankt voor jullie reacties!
er zijn kleine infrarood zendertjes die in de micro-usb of usb-c poort gaan van de smartphone en dan met een app te bedienen. Da's wellicht nog de moeite waard om naar te kijken en in je vakantie-portfolio te steken, neemt bijna 0 ruimte in een kost iets van een een tientje in china.

Woont in Helsinki

• Hendry
@Intelligo. Ja inderdaad, thanks. Ik ga nog uitzoeken of die net zo functioneel zijn als een interne, en of de geijkte android apps ze ook "vinden".
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True