Toon posts:

Sensorstoring

Pagina: 1
Acties:

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hi,

Check-engine lampje aan (verder geen STOP o.i.d. - wel terugkerende noodloop) in een Clio 1.4.
De foutmelding is "Zuurstofsensor B2 S1, opwarmcircuit: onjuiste werking: P0050."
Een beetje zoeken geeft aan dat dit waarschijnlijk te maken zou hebben met de lamda.

Weet iemand hier toevallig welke dat betreft? :)
Dan hoeft toch niet de gehele katalysator vervangen te worden, enkel die sensor?

Heb de foutcode gewist en is met 2 proefritjes nog niet teruggekomen, maar dat zegt niet zoveel. :P
Het kan natuurlijk ook een rotte connector zijn, volgens wederhelft gebeurde het na een drempel.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zo'n sensor zit meestal na de kat maar sommige hebben er ook 2 of meer.
Van een Clio weet ik niet maar heb je zelf al onder de auto gekeken aangezien het na een drempel is gebeurd?
Kans bestaat dat je visueel kan zien waar de sensor zit en of deze is beschadigd aan de draden oid.

Ik vond deze: YouTube: remplacer une sonde lambda Renault allicht heb je er wat aan.

Wear Sunscreen!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Humma Kavula schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:44:
Zo'n sensor zit meestal na de kat maar sommige hebben er ook 2 of meer.
Van een Clio weet ik niet maar heb je zelf al onder de auto gekeken aangezien het na een drempel is gebeurd?
Kans bestaat dat je visueel kan zien waar de sensor zit en of deze is beschadigd aan de draden oid.

Ik vond deze: YouTube: remplacer une sonde lambda Renault allicht heb je er wat aan.
Nope, ik dacht dat dat onbereikbaar was dus heb er niet de moeite voor genomen om de auto omhoog te werken. Ik ga eens kijken, thnx :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:26
B2 S1. Bank 2 sensor 1.

Sensor 1 is voor de kat

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee