Mijn vraag
Zoals de titel doet vermoeden krijg ik geen beeld op mijn monitoren als ik probeer de UEFI te openen.
Tevens blijft de boel op zwart tijdens het laadscherm van Windows.
Iets als Windows (her)installeren kan ook niet, want ook daar is er geen beeld.
Pas zodra Windows volledig geladen is (ik zie nog net het 'Welkom' scherm) springen de monitoren aan.
Als ik de monitor met DVI loskoppel gaat de ander (met Displayport) ook niet aan. Zelfs in Windows niet(!).
Als ik de monitor met Displayport loskoppel gaat de ander wel aan. Ook in UEFI etc.
Beide schermen aangekoppeld gaan ze beiden niet aan totdat Windows is geladen.
Sluit ik het scherm welke normaal met Displayport is verbonden met HDMI aan (niet wenselijk ivm 144Hz & Freesync) dan werkt hij wel overal.
Het 'grappige' is dat dit gebeurt sinds ik 1 van de 2 monitoren heb vervangen met de onderstaande Samsung. De oude zat tevens met Displayport aangesloten. Die deed ook niks in UEFI/boot maar toen ging de DVI monitor wel aan. Nu dus niet meer. Als ik die weer aansluit in de plaats van de nieuwe Samsung dan werkt het weer als vanouds.
Ook valt me op dat de Displayport monitor eventjes op zwart springt als ik het Nvidia control panel open.
Andere kabels en poorten zijn reeds geprobeerd, geen verschil gevonden. Op het gebruik van HDMI ipv Displayport na natuurlijk, maar dat is niet de oplossing die ik zoek.
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart (Displayport monitor)
pricewatch: Acer GN246HLB Zwart (DVI monitor)
pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G
pricewatch: Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7 (CSM disabled, Secure Boot off)
Het geheel draait op Windows 10 Pro Engels build 1803. Dit gebeurde ook op 1809, heb echter een rollback dmv clean install gedaan aangezien 1809 niet lekker draaide. Alle drivers zijn dus reeds opnieuw geïnstalleerd en up to date.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een opsomming is hierboven in de tekst te vinden.
Nog even een TL;DR:
-Andere kabels en uitgangen
-Nieuwe installatie van Windows
-Verse drivers
-Verschillende opstellingen qua wat er aangesloten zit
-CSM enabled (dit werkt ook niet en tevens wil Windows dan niet meer booten, wat op zich logisch is)
-UEFI reset
Zoals de titel doet vermoeden krijg ik geen beeld op mijn monitoren als ik probeer de UEFI te openen.
Tevens blijft de boel op zwart tijdens het laadscherm van Windows.
Iets als Windows (her)installeren kan ook niet, want ook daar is er geen beeld.
Pas zodra Windows volledig geladen is (ik zie nog net het 'Welkom' scherm) springen de monitoren aan.
Als ik de monitor met DVI loskoppel gaat de ander (met Displayport) ook niet aan. Zelfs in Windows niet(!).
Als ik de monitor met Displayport loskoppel gaat de ander wel aan. Ook in UEFI etc.
Beide schermen aangekoppeld gaan ze beiden niet aan totdat Windows is geladen.
Sluit ik het scherm welke normaal met Displayport is verbonden met HDMI aan (niet wenselijk ivm 144Hz & Freesync) dan werkt hij wel overal.
Het 'grappige' is dat dit gebeurt sinds ik 1 van de 2 monitoren heb vervangen met de onderstaande Samsung. De oude zat tevens met Displayport aangesloten. Die deed ook niks in UEFI/boot maar toen ging de DVI monitor wel aan. Nu dus niet meer. Als ik die weer aansluit in de plaats van de nieuwe Samsung dan werkt het weer als vanouds.
Ook valt me op dat de Displayport monitor eventjes op zwart springt als ik het Nvidia control panel open.
Andere kabels en poorten zijn reeds geprobeerd, geen verschil gevonden. Op het gebruik van HDMI ipv Displayport na natuurlijk, maar dat is niet de oplossing die ik zoek.
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart (Displayport monitor)
pricewatch: Acer GN246HLB Zwart (DVI monitor)
pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G
pricewatch: Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7 (CSM disabled, Secure Boot off)
Het geheel draait op Windows 10 Pro Engels build 1803. Dit gebeurde ook op 1809, heb echter een rollback dmv clean install gedaan aangezien 1809 niet lekker draaide. Alle drivers zijn dus reeds opnieuw geïnstalleerd en up to date.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een opsomming is hierboven in de tekst te vinden.
Nog even een TL;DR:
-Andere kabels en uitgangen
-Nieuwe installatie van Windows
-Verse drivers
-Verschillende opstellingen qua wat er aangesloten zit
-CSM enabled (dit werkt ook niet en tevens wil Windows dan niet meer booten, wat op zich logisch is)
-UEFI reset