Wish: Telefoonnummer op verzendlabel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
Beste mede Tweakers,

Mijn vrouw had laatst wat dingen bestelt bij Wish. En tot mijn verbazing g stond haar Telefoonnummer gewoon open en bloot op de Verzendlabels. Dat Wish graag een telefoonnummer wil hebben kan ik begrijpen. Maar is er een reden dat dit gebeurt? Ik heb wish al om opheldering gevraagd. Maar die gaf aan dat het hun standaard werkwijze is en niets voor mij kunnen betekenen.

Maar toch voelt het niet goed dat haar telefoonnummer open en bloot op straat lag. En Wish er lakoniek op reageerde.

Zou een melding bij AP nog zinvol zijn? Het is immers een winkel dat zich richt op de Nederlandse markt. Dus zou het zich ook aan de Nederlandse wetten moeten houden. En zover ik weet heeft mijn vrouw niet expliciet toestemming gegeven dat zij haar gegevens mogen delen(Uiteraard is naam adres noodzakelijk). En verwacht ik ook. Maar Telefoonnummer vind ik wel vreemd. Wat is jullie mening daar over?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:04
loki504 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:59:
Dat Wish graag een telefoonnummer wil hebben kan ik begrijpen. Maar is er een reden dat dit gebeurt?
Zodat de bezorger je kan bellen omtrent de aflevering van je pakket. Tenminste, dat is het idee, in de praktijk is dat alleen van toepassing bij de (dure) verzendopties van de bekende koeriersdiensten.
Zou een melding bij AP nog zinvol zijn? Het is immers een winkel dat zich richt op de Nederlandse markt. Dus zou het zich ook aan de Nederlandse wetten moeten houden.
En verder een Amerikaanse winkel. Good luck with that.
En zover ik weet heeft mijn vrouw niet expliciet toestemming gegeven dat zij haar gegevens mogen delen(Uiteraard is naam adres noodzakelijk).
Also, when users complete a purchase using the Services, we normally share information needed to fulfill the purchase, such as shipping address and phone number, with the seller (usually a merchant) and its service provider(s), such as a shipping company.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Thralas schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:02:
[...]

Zodat de bezorger je kan bellen omtrent de aflevering van je pakket. Tenminste, dat is het idee, in de praktijk is dat alleen van toepassing bij de (dure) verzendopties van de bekende koeriersdiensten.

[...]

[...]

[...]
Ik heb zelf een tijd bij een koeriersdienst gewerkt. En die bezorgers kregen toch echt geen telefoonnummer van hun klanten. De administratie had wel het telefoonnummer. En. Die belden ook de klanten op als er problemen waren.

En ja ik zelf kan niets uithalen. Maar AP/Europa zou dit wel kunnen.

En ja ik ben akkoord gegaan met hun privacy voorwaarden. Maar ik vind delen met ... Heel wat anders als we plakken het gewoon op een label. Haar Telefoonnummer heeft toch een kleine maand overal en nergens gelegen. En daar ben ik niet mee akkoord gegaan. En als er een webshop in Nederland zou zijn die dit zou doen was Nederland te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 13:23
Wanneer mijn vriendin iets bij Wish besteld staat er nooit een telefoonnummer vermeld op het pakket, zou mooi worden..

Hoe dan ook, volgens mij bestel je niet altijd bij Wish zelf, maar kan het ook een 3e partij zijn.. Soort bol.com idee maar dan cheap.

[ Voor 36% gewijzigd door LopendeVogel op 11-10-2018 22:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Ali doet dit ook altijd, maar ook NL webshops. Ben al eens gebeld door iemand die per abuis mijn pakket had gehad, was toen een uitkomst. Ben er dus niet zo negatief over eigenlijk.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
LopendeVogel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:32:
Wanneer mijn vriendin iets bij Wish besteld staat er nooit een telefoonnummer vermeld op het pakket, zou mooi worden..

Hoe dan ook, volgens mij bestel je niet altijd bij Wish zelf, maar kan het ook een 3e partij zijn.. Soort bol.com idee maar dan cheap.
Daar zit wel iets in. Goed om te horen dat het dan misschien om een 1 malige actie gaat. En uiteraard is het een 3e partij. Maar Wish laat het wel echt overkomen als dat je bij Wish zelf koopt. En regelen ook alles. Maar gelukkig is het een eenmalige actie van de verkoper zelf.
NiGeLaToR schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:40:
Ali doet dit ook altijd, maar ook NL webshops. Ben al eens gebeld door iemand die per abuis mijn pakket had gehad, was toen een uitkomst. Ben er dus niet zo negatief over eigenlijk.
Het probleem is dat ik jaren lang door scammers ben gebeld. En daarom ben ik wat heiverig over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is vrij standaard.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45

Oekol

waka waka hey hey

Pakketjes uit China komen standaard met je telefoonnummer er op. Sinds AVG gebeuren is daar niks aan veranderd en geen haan die er naar kraait. Denk niet dat ze daar zulke strenge regels hebben omtrent privacy

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
loki504 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:14:
[...]

Het probleem is dat ik jaren lang door scammers ben gebeld. En daarom ben ik wat heiverig over.
Die halen je nummer niet van een pakje gok ik, maar verder zou dit in een ideale wereld gewoon ook weer een keuze (opt-in) moeten zijn :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja, je adres staat ook op het pakje. Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. En wat let je om 06-12345678 in te voeren bij wish?

[ Voor 25% gewijzigd door Standeman op 12-10-2018 12:14 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Hier in Finland bereikt je chinese post je alleen als er een telefoonnummer opstaat. Bezorgen van pakketjes doen ze namelijk niet, je kan ze alleen ophalen bij het pakketpunt en je krijgt een sms-je als hij klaarligt.

Als je geen telefoonnummer hebt op je pakketje en je hebt het geluk dat je hem in je (staats-geregistreerde) OmaPosti app hebt ingeladen met de barcode, dan kan je hem nog wel ophalen.

Ik ben iig een pakketje of 5 verloren toen ik hier net heen verhuisde. Ik kan me voorstellen dat Wish geen labelverschillen wil doorvoeren per land.

Onder het motto, liever te veel dan te weinig... Anders gooi je toch gewoon heel je telefoonnummer uit Wish? Wat moeten ze daar uberhaupt mee als je niet wilt dat de bezorger je nummer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 13:36
Ik geef altijd een vals telefoonnummer op. Maar je hebt wel een punt, bij Aliexpress doen ze het ook vaak.

Ik heb een tijd in China gewoond en daar is het heel normaal. Daar word je vaak gebeld door de bezorger omdat ze het weer niet kunnen vinden of omdat ze niet langs de beveiliging komen. En wish is volgens mij gewoon aliexpress 1.2 ofzo.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:20
Amazon doet het ook, staat je nummer ook gewoon op de sticker: oplossing zoals bovenvermerld, 06-12345678.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221563

loki504 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Ik heb zelf een tijd bij een koeriersdienst gewerkt. En die bezorgers kregen toch echt geen telefoonnummer van hun klanten.
Is toch niets aparts. Ik heb het al meerdere keren moeten inbouwen in zo'n systemen en ben zelf ook al meerdere keren gebeld door een bezorger wanneer die moeite had met het adres te vinden e.d.

Iedere koerier dienst werkt anders, maar een telefoonnummer van de ontvanger met de koerier meegeven is niets bijzonders meer. Wel plaatsen we dit normaliter niet op het verzendlabel maar in de app die de koerier in gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Laatst online: 13-05 11:32
Bij UPS staat dit ook op vrijwel alle pakketten. (Ook vanuit NL verstuurd, etc etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Niet online
Precies hierom heb ik een telefoon met dualsim, Daar zit dus een cheapass prepaidkaartje in met een 2e nummer. Speciaal voor iedereen die mij wil bellen/sms-en maar welke ik nooit ga terugbellen.

Ook een uitkomst voor 2FA via SMS. Alleen bekend bij die aanbieder, niet bij de rest van de wereld.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
AliExpress, Banggood, GearBest, Geekbuying, eBay, DealExtreme. Eigenlijk alle pakketten uit China staat mijn telefoonnummer op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 1111001

Veel ergelijker is het dat mijn adres op het label staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 17:45

Oekol

waka waka hey hey

Anoniem: 1111001 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:16:
Veel ergelijker is het dat mijn adres op het label staat.
Precies, stel je voor dat ze in 1x het pakket goed bezorgen >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Thralas schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:02:
[...]

Volstrekt irrelevant: ze bedrijven handel in Nederland, dus moeten ze zich aan de Nederlandse wet houden.

Ze hebben dan ook een Nederlands privacy beleid.
Met name artikel 5 is daar interessant in.
Maar die is zo vaag opgesteld, dat je zou kunnen concluderen dar ze je telefoonnummer delen met vervoerders (kopiëren werkt helaas niet vanaf een Ipad ;( )

[ Voor 39% gewijzigd door Pietervs op 12-10-2018 22:27 . Reden: Aanvulling privacy beleid ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Tsja, gebeurt ook vaak bij pakjes uit US, mij viel het op bij Kickstarter dingen. Vaak zie je wel staan dat het telefoonnummer specifiek voor “shipping” gevraagd wordt (“for logistics partner” of: “for shipping purposes”).
Ik heb dus ook een spam-sim in een oude telefoon.

Zou er niet te zwaar aan tillen; er gaan dagelijks (honderd)duizenden pakketjes over de wereld met telefoonnummers op het label. Denk dat scammers wel op een gemakkelijkere manier aan nummers kunnen komen.

Groter risico lijkt me dat die nu wellicht bij je Wish account vastligt; je gebruikte hopelijk wel een spam-e-mail account?
Pagina: 1