Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

High end development & game systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jobtalle
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-06 14:52
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik houd mij voor mijn werk bezig met software development in brede zin. Hieronder valt momenteel ook game porting, wat vrij intensief is. Ik ontwikkel ook AI toepassingen, maar op het moment dat daar GPU kracht voor nodig is besteed ik dat uit naar servers; dat speelt dus niet mee in de GPU keuze. Daarnaast wil ik deze PC ook gebruiken om te gamen in mijn vrije tijd. Ik ben van plan te gamen op 1440p, maar niet op 144hz.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1800 euro, minder is beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een 100% nieuw systeem bouwen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,89€ 318,89
1Asus ROG Strix X470-F GAMING€ 199,-€ 199,-
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 469,-€ 469,-
1Fractal Design Define S - Window€ 61,-€ 61,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 58,90€ 58,90
1G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 226,25€ 226,25
1Corsair RM650x (2018)€ 77,-€ 77,-
1Samsung 860 EVO 1TB€ 180,-€ 180,-
1Samsung 970 Evo 500GB€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.725,04

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel neig ik naar een Ryzen processor in verband met het werk dat ik met de computer wil doen; ik heb veel aan goede multithreading, de best mogelijke game performance is geen must. De toekomstige Ryzen generaties lijken mij ook interessant voor een upgrade in de toekomst.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik houd de PC het liefst zo stil mogelijk. Dat speelt ook mee in de keuze om geen HDD's te installeren. LED vind ik niet interessant.

Graag houd ik ook de optie open om binnen 2 jaar naar een eventuele 7nm AMD CPU te upgraden. Als er voordeligere en relevantere RTX kaarten uit komen heb ik daar ook interesse in; momenteel vind ik RTX nog niet interessant.

Goede audio vind ik belangrijk.

Ga je overklokken?
Ik haal graag wat meer uit de CPU waar mogelijk en redelijk, voor zo ver ik heb begrepen betekent dat bij Ryzen vooral een goede keuze maken op het gebied van RAM. Momenteel heb ik geen plannen om erg veel te overklokken, maar het moederbord moet een eventuele nieuwere CPU wel aan kunnen.

Wat verwacht je van ons?
Omdat dit mijn eerste AMD build is hoor ik graag of ik de juiste onderdelen op het oog heb. Om het concreter te maken:

- Is mijn RAM i.c.m. CPU keuze goed?
- Past dit moederbord goed bij mijn CPU en RAM, en ook bij een eventuele CPU upgrade?
- Zijn bepaalde dingen misschien overkill voor mijn wensen?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@jobtalle Wil je 8 cores op 4Ghz klokken of hoger ?
pricewatch: G.Skill Sniper X F4-3400C16D-16GSXW Deze klok je sowieso al vol op een B450 moederbord(ook op je X470). 2600X kun je op 4.2Ghz klokken op B450 alle 6 cores. (geen ervaring met 2700X OC.) icm je 1070Ti lijkt het me geen meerwaarde te hebben om de 2700X te overklokken. de tools binnen je BIOS kunnen goed gebruik maken van de CPU. de Samsung NMVe SSD heeft niet veel meerwaarde dan Sata m.2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jobtalle
Hackus schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:12:
@jobtalle Wil je 8 cores op 4Ghz klokken of hoger ?
pricewatch: G.Skill Sniper X F4-3400C16D-16GSXW Deze klok je sowieso al vol op een B450 moederbord(ook op je X470). 2600X kun je op 4.2Ghz klokken op B450 alle 6 cores. (geen ervaring met 2700X OC.) icm je 1070Ti lijkt het me geen meerwaarde te hebben om de 2700X te overklokken. de tools binnen je BIOS kunnen goed gebruik maken van de CPU. de Samsung NMVe SSD heeft niet veel meerwaarde dan Sata m.2
Hi Hackus, bedankt voor het antwoord.

Wat RAM betreft hoor ik op verschillende plaatsen dat bepaalde soorten RAM aanzienlijk beter werken met Ryzen dan andere. Ik weet niet hoe relevant dit nog is, maar het schijnt dat samsung b-die chips het beste zijn voor deze cpu, vandaar dat ik kies voor RAM geheugen dat hier aan voldoet: https://www.reddit.com/r/...ung_bdie_confusion_eg_on/

Wat overklokken betreft heb ik begrepen dat je voor een 2700x het beste kan zorgen dat de Precision Boost overdrive het beste kan werken. Ik vraag me af of "handmatig" overklokken dan nog zinvol is?

De reden dat ik nu een x470 moederbord heb staan is dat de b450 moederborden wat minder in kwaliteit lijken te zijn, met name op het gebied van VRM's; dat moet wel goed zitten voor een eventuele upgrade. Ik wilde eerst een micro ATX kast nemen, maar kon geen enkel b450 mico ATX moederbord vinden met behoorlijke VRM's waar ik later eventueel een nieuwere Ryzen in kan zetten.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

MSI heeft goede B450 moederborden. ATX: Tomahawk Micro: Mortar
Daarom zeg ik dat overklok niet nodig is, omdat de tools van het moederbord prima werken. De RAM die ik aangeeft werkt prima op Asus Strix X470 en B450-i. (schud het niet uit me mouw) kun je ook de koeler omwisselen voor Gelid Tranquilo Rev 4B van amper 3 tientjes. Dit RAM kun je op MSI B450 klokken op 3000MT/s pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:09
Als je een maandje kan wachten is een 2070 misschien interessant. Verder is je systeem wel goed uitgebalanceerd. Ik zou zelf misschien met dit budget een goed b450 mobo nemen en meer nvme opslag.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• jobtalle
Catch22 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:02:
Als je een maandje kan wachten is een 2070 misschien interessant. Verder is je systeem wel goed uitgebalanceerd. Ik zou zelf misschien met dit budget een goed b450 mobo nemen en meer nvme opslag.
Ik heb de upgrade helaas deze maand nodig, anders had ik graag nog even gewacht op nieuwe GPU's. Ik hoop dat een 1070ti niet al te snel zijn waarde verliest zodat ik later kan upgraden als er iets moois voorbij komt.

Ik heb naar b450 moederborden gekeken, maar zie er weinig met stevige VRM's die straks ook de nieuwe Ryzen generatie met waarschijnlijk meer cores goed aan kunnen, het lijkt er op dat fabrikanten daar niet hun beste onderdelen op zetten. Het moederbord moet langer mee dan de CPU en GPU. Is er een goed b450 moederbord aan te raden?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True