Toon posts:

Wat is de beste/snelste videoplank

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Athlon 750 met Asus k7v moederbord.
Nu heb ik de diamond viper 770 en een viper2
z200.
deze bevallen wel maar ik heb een 21 inch triniton beeldschermpje en met een dvd zie ik het soms happeren
welke kaart kan ik het beste kopen

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Euh...een MPEG kaart (bijv. Hollywood + oid.)? Scheelt je een nieuwe videokaart als je met de huidige tevreden bent.

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:26
Andere DVD Software proberen?
zo'n configuratie moet toch wel een DVDtje kunnen afspelen toch?

Magnat ( www.magnat.demon.nl )

Verwijderd

Ik heb ook de Viper II met een Celeron300@450.
Ik gebruik nu PowerDVD 2.5.5 waarbij Hardwaremotion compensation wordt gebruikt

Geen haperend beeld meer bij mij!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een mpeg2 kaart in
en ik gebruik verschillende prog.voor dvd
gebruik ik een 17 inch heb ik er geen probleem mee

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
euhh, wat denk je ervan om je resolutie van 1280*1024 te veranderen naar een wat kleinere als 800*600 of 640*480

als je zo'n hoge resolutie heb, dan moet tie veel rekenen om het beeldvullend te maken. draai je 800*600 dan is dat veel minder en ik denk dat de beeldkwaliteit nu echt niet minder is. hardware matig vergroten is altijd sneller (real time, geen probleem voor monitor) dan software matig voor je cpu

3kwp pvoutput

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem wel goed maar mijn vraag was eigenlijk of iemand een betere kaart weet die hogere resoluties aankan
de viper prop ik dan wel weer in een van mijn andere kasten
ik speel ook spelletjes op deze machine dus ik zoek een kaart die voor beide toepassingen geschikt is

Verwijderd

is 800x640 niet het maximum van elke DVD film en wordt het bij een hogere resolutie alleen maar uitgerekt?? De beeldkwaliteit blijft dan in principe hetzelfde, aleen zie je dan de pixels niet meer afzonderlijk

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik weet niet hoe het ziet met de DVD prestaties van de V5 maar als je het snelst wilt, moet je wachten op de V5 6000, maar deze gaat wel pegels kosten en vraagt een grote kast.
Ook komt ATI natuurlijk met de Radeon en die heeft hardware DVD (Viper2 toch ook?).
Ik heb nu zelf de Hercules 64mb en deze kaart is behoorlijk snel, vooral omdat het geheugen (DDR) minimaal tot 410 mhz is te klokken, ook powerDVD (zit bij de Herc.)heeft een uistekende performance maar ik heb dat nooit goed vergeleken met andere kaarten.
Ik zit zelf vol verwachting op de ATI Radeon Maxx(dualchip) te wachten en ook Matrox zal ons wel verblijden met iets moois(G800).
Echter op kortere termijn zal de V5 6000 op de hoogste resoluties wel even gaan roeleren vanwege de hogere geheugenbandbreedte totdat er weer sneller geheugen komt voor de GeForce2 of dat de ATI in singlechip uitvoering ook al tot die snelheid komt, want de ATI Radeon Maxx komt pas aan het einde van dit jaar.

Niet op voorraad.

Pagina: 1