Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sigma Art 50mm 1.4 of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Tino. Beunk
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-10 14:17
Goedemiddag,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Canon 6D i.c.m. een Canon 50mm 1.8. Dit lensje gebruik ik voornamelijk veel buiten voor portretten.

Nu hoor ik dat de Art lensen veel last hebben van frontfocus met het oude focussysteem (dus een 6D bv), waardoor je onderwerp niet scherp zal zijn.

Iemand hier ervaring mee? Is het de overstap waard of kan ik beter kijken naar een Canon 50mm 1.4 (upgrade?)

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je eerst moet bedenken wat je ervan verwacht. Ga je het in jouw resultaten zien en is het een verbetering? Als je alle harde details vervolgens in de nabewerking gaat soften kan je je iets afvragen. Persoonlijk vindt ik lens keuze ook smaak, wat past bij jouw manier van fotografie. Zou eerst kijken of je hem ergens kan lenen/ huren of testen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-12 23:58
Ik heb een 5D2 en juist geen problemen met de focus van mijn oude 50 Art (latere uitvoeringen zijn beter geworden), maar wel op een 5D4 (en niet op de 5D3).
Daarnaast is frontfocus makkelijk weg te halen met calibratie.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:55

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tino. Beunk schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:23:
Goedemiddag,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Canon 6D i.c.m. een Canon 50mm 1.8. Dit lensje gebruik ik voornamelijk veel buiten voor portretten.

Nu hoor ik dat de Art lensen veel last hebben van frontfocus met het oude focussysteem (dus een 6D bv), waardoor je onderwerp niet scherp zal zijn.

Iemand hier ervaring mee? Is het de overstap waard of kan ik beter kijken naar een Canon 50mm 1.4 (upgrade?)
De 50 1.4 zou ik sterk afraden, het is een leuke lens maar haalt het niet bij de ART. Ook de focus motor is een bekend euvel bij de Canon variant.

Mijn vriendin heeft hem sinds kort op de 5D II en daar is prima mee te werken. Wel soms wat inconsequent qua focus heb ik het idee, maar ik heb hem verder niet heel lang in het veld getest.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Vriend van mij heeft de 50mm Art op zijn 5D2 en dat ding zit daar 98% van de tijd.

Maar je moet even goed nadenken of de lens het geld echt waard is. Wat verwacht je er van?

Fujifilm X-T2 || 50mm f/2 || 23mm f/2

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18:34
Ik heb zelf ook de 50 1.4 Art gehad. Zelf vond ik deze op mijn 5DMKIII toch wat teveel tele (voor walkaround toepassingen). Ik heb deze verkocht en heb nu een 35 1.4 Art. Deze bevalt mij een stuk beter dan de 50 mm. Het contrast en de scherpte zijn wat mij betreft meer dan prima en dik op orde.

Zoals andere ook vragen, wat verwacht je van de Art t.o.v. je huidige "Nifty-Fifty"?

bluecupra wijzigde deze reactie 12-10-2018 07:23 (5%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True