Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Daggoth82
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23-05 10:36
Beste Tweakers,

Graag zou ik van jullie advies willen hebben en van jullie inzicht gebruik willen maken.

Sinds 15 jaar heb ik een leidinggevende functie in de logistiek, ik ben inmiddels alweer 38. Nu is het zo dat ik een jaar ziek ben geweest en nu weer op het punt kom dat ik mijn werk weer begin te hervatten. In een jaar tijd gebeurt er een boel in een bedrijf en het werk gaat natuurlijk gewoon door. Een aantal van mijn collega’s hebben dus mijn taken overgenomen. Nu ik dus weer begin met werken komt dus ook het gesprek op gang in welke hoedanigheid ik straks weer aan het werk ga als ik weer helemaal hersteld ben. Mijn visie en die van de werkgever lopen hierbij uiteen. Ikzelf wil mijn oude functie terug en mijn werkgever is tevreden met de nieuw ontstane situatie, de collega’s die in mijn afwezigheid een stapje naar voren hebben gedaan natuurlijk ook. De plek welke mij wordt aangeboden ligt niet echt in lijn met mijn ambitie dus zijn we nu samen aan het kijken wat een passende oplossing zou zijn. Ik vind het jammer dat dit gesprek pas op gang komt nu ik begin aan mijn re-integratie maar ik ben eigenlijk ook ergens wel blij dat dit gebeurt, het bied ook kansen.

Voordat ik in de logistiek ben gerold heb ik een MBO ICT opleiding gevolgd welke ik niet heb afgemaakt, laten we het er maar op houden dat ik jong was en niet al te verstandige keuzes heb gemaakt. Van het een kwam het ander en ik heb me hier opgewerkt tot waar ik nu zit, ik heb het hier altijd naar mijn zin gehad. Toch is de wens om ooit nog eens de overstap te maken naar ICT altijd gebleven. Voor de hobby heb ik mezelf een tijd geleden HTML, CSS en een beetje Javascript aangeleerd om wat websites te bouwen, het frontend werk heeft me echter niet lang kunnen interesseren. Nu ben ik het afgelopen half jaar bezig gegaan met eerst Python en nu Java wat ik echt super vind om te doen. Zoals ik al zei is het altijd mijn wens geweest om hier een baan in te vinden maar het is altijd iets geweest voor “later” maar door de dingen die nu op het werk gebeuren is misschien juist nu wel de tijd om stappen te ondernemen.

De gesprekken die we nu voeren gaan onder andere over scholing. Zelf zit ik er aan te denken om het HBO programma Software engineering en development bij de NCOI te gaan volgen om theoretische kennis op te doen en om niveau aan te kunnen tonen. Het plan is om mezelf in de tussentijd veel bezig te houden met een paar leuke projectjes om bijvoorbeeld GitHub mee te vullen zodat ik ook iets kan laten zien van wat ik kan en om ervaring op te doen. Ik hoop op die manier een entry level baan als programmeur te kunnen krijgen en me vanuit daar verder op te leiden en bekwamen in het vakgebied.

Ik ben echt super gemotiveerd om dit te laten slagen en heb er heel veel zin in, daar ligt het niet aan. Dat er geen garanties bestaan in het leven ben ik me van bewust maar ik vraag me af of ik met deze denkwijze een beetje op de goede weg zit. Zie ik dingen over het hoofd of ben ik veel te optimistisch? Alle adviezen, tips en hulp die jullie me kunnen bieden is echt meer dan welkom. Jullie zouden me er enorm mee helpen.

Het is onbedoeld een heel verhaal geworden. Als je zover bent gekomen met lezen in ieder geval alvast super bedankt en ik kijk uit naar jullie reacties!

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:01

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True