Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik zoek een (sub)pixel test plaatje en video die ik kan uitvoeren vanaf een USB key (dus geen Youtube filmpje, HTML pagina of app). Daarmee wil ik een LG 55" OLED tv testen.

Weet iemand waar ik die kan vinden voor download? Ik heb al een tijd gezocht maar nog niets bruikbaars gevonden.

Dezelfde vraag voor een pixel herstel video. Die is te vinden op Youtube, maar hoe krijg ik die op een USB key in 4k formaat? Mijn PC heeft een HD monitor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 15:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er zijn allerlei browserextensies beschikbaar waarmee je videos van websites zoals YouTube kan downloaden. Je kan ook je PC met een HDMI-kabel aan je televisie aansluiten om zo de video op de TV af te spelen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
De Firefox plugins die ik zag slaan Youtube filmpjes als 4k op in webm format. Dat webm format wordt niet genoemd is het overzicht ondersteunde formats van LG. :|

Edit: zou een 720p mp4 ook werken?

[ Voor 6% gewijzigd door mrmrmr op 11-10-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Ik heb inmiddels kunnen testen met een 720 mp4 bestand, ik weet niet zeker of dat echt voldoet. Een 2160p mp4 film sample bestand speelt ook af. Een 2160p testbestand heb ik nog niet gevonden.

Er is een donkerteverschil merkbaar van links (feller) naar rechts (donkerder).

WEBM format werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Één minuut Googlen bracht mij hier.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@Nyarlathotep Ik zie daar geen offline test tussen staan.

Enfin, ik heb inmiddels voldoende getest denk ik. Geen kapotte (sub-)pixels gevonden met RGB/wit/zwart test (720p bron). Het kleurverschil links/rechts is na een soort van test die in de TV is gebouwd flink minder en in de praktijk is er geen verschil te zien.

4ksamples.com heeft een aantal online 4k filmpjes/trailers.

offtopic:
Jammer dat LG sorteren van kanalen niet toestaat. Ook met een landinstelling als Ierland of Belgie is er geen sorteermogelijkheid op de LG C8, je kunt dan wel de instellingen opslaan op USB of ervanaf lezen, maar dan is er weer geen tool (chansort importeert niet) voor om die te bewerken. Het bestand is in XML format, dus ik ga eens kijken of ik een deel van de zenders ze handmatig kan sorteren.
Pagina: 1