Toon posts:

Edit PC (met af en toe een game)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• henkjan33
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 16:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzaak: Photoshop en Lightroom. daarnaast ook 4k video bewerking in premiere pro.
bijzaak: Beetje gamen (pubg) hoeft geen perfecte 4k high detail te zijn maar soepele game ervaring met aardige graphics is voldoende.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro, excl randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen randapparatuur, 250gb samsung ssd en 2 tb hdd

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,89€ 318,89
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 139,99€ 139,99
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 319,-€ 319,-
1Fractal Design Define R6 Gunmetal€ 119,-€ 119,-
1Noctua NH-D15 SE-AM4€ 80,95€ 80,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 144,50€ 144,50
1Seasonic M12II Evo 620W€ 68,-€ 68,-
1Samsung 970 Evo 500GB€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.325,33

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vanuit prijspunt gekeken en mijn wensen denk ik AMD als voorkeur te hebben. i8700k leek me interessant maar de prijs is echt uit de hand gelopen laatste maand.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje stil systeem met toch goede airflow. geen RGB kermis, liefst alles compleet clean zwart.

Ga je overklokken?
altijd waar mogelijk

Wat verwacht je van ons?
Ik ben momenteel een beetje de weg kwijt door de lijst aan CPU's en GPU's. vroeger hield ik dit beter bij. Misschien komen er weer nieuwe cpu's aan waar ik beter op kan wachten? ik zie bijv de i7 9700k enz. misschien ook een nieuwe Ryzen 2800x bijv?

Alle reacties

• Piqer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-05 11:56
De 2700X is een prima CPU voor de dingen waarvoor je het wil gebruiken.
Gamen gaat er prima op (Heb er zelf ook 1)

De Noctua koeler heb je niet nodig. Bi de 2700X wordt een stockkoeler meegeleverd die prima is. De RGB van die koeler kun je uitzetten ;)

Ik denk dat je een prima systeem hebt samengesteld!

• henkjan33
Piqer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:49:
De Noctua koeler heb je niet nodig. Bi de 2700X wordt een stockkoeler meegeleverd die prima is. De RGB van die koeler kun je uitzetten ;)

Ik denk dat je een prima systeem hebt samengesteld!
@Piqer hoe is het geluid van de stock cooler?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wil je een stillere koeler kijk dan voor Gelid Tranquilo rev4 B. Koelt beter dan de AMD en is stiller( sowieso low-speed)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Piqer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-05 11:56
@henkjan33 Prima! Kwaliteit is goed.
Als het je dan toch niet bevalt kan je altijd nog een andere koeler erop zetten toch?

• henkjan33
Ik heb overigens nog wat ruimte in het budget. ik heb wat 1070 kaarten bekeken. is dit eventueel nog een nuttige upgrade? en zo ja, welke is aan te raden.. haha. en zijn de kaarten van AMD momenteel niet aantrekkelijk? ik heb momenteel de r9 380 waar ik wel tevreden over ben.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:38

Major_ton

Shoot!

henkjan33 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:13:
Ik heb overigens nog wat ruimte in het budget. ik heb wat 1070 kaarten bekeken. is dit eventueel nog een nuttige upgrade? en zo ja, welke is aan te raden.. haha. en zijn de kaarten van AMD momenteel niet aantrekkelijk? ik heb momenteel de r9 380 waar ik wel tevreden over ben.
Als editen je hoofddoel is, zou ik eerder extra investeren in 32GB RAM.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

henkjan33 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:13:
Als de R9 380 nog voldoet, kun je die blijven gebruiken tot. GTX1060 6GB is al een stuk beter dan je R9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• henkjan33
Nou ik wil mijn oude pc in zijn geheel verkopen. dus die r9 videokaart gaat gewoon mee. maar zie niemand nergens meer Radeon kaarten adviseren in alle reviews en verhalen die ik heb gelezen. dus vroeg het me even af. toen ik deze R9 kocht was AMD heel goed voor minder geld.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

henkjan33 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:47:
Nou ik wil mijn oude pc in zijn geheel verkopen. dus die r9 videokaart gaat gewoon mee. maar zie niemand nergens meer Radeon kaarten adviseren in alle reviews en verhalen die ik heb gelezen. dus vroeg het me even af. toen ik deze R9 kocht was AMD heel goed voor minder geld.
icm FreeSync schermen kun je goed uit met RX. FreeSync schermen zijn wat goedkoper dan G-Sync. dus is dat een goede optie. RX is vaak moeilijk verkrijgbaar en duurder dan 1060. verder zijn ze ongeveer gelijk. en ligt een Vega56 tussen GTX1070 en Ti. en Vega 64 ongeveer gelijk met GTX1080.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee