Toon posts:

[EXCEL] tijd in export niet in juiste format

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TWDER
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-09-2022
Beste forummers,

Ik ben bezig met het maken van een dashboard in Excel. Ik exporteer de data vanuit een lokale server en verwerk deze vervolgens in een draaitabel. Hieronder valt een kolom met een gemiddelde gesprekstijd. Deze data wordt echter niet herkend als zijnde een tijd, waardoor in de draaitabel een foutmelding ontstaat -#DEEL/0! - .

Het aanpassen van eigenschappen heeft geen resultaat. Als ik in elke cel afzonderlijk ga staan en op enter druk, dan werkt het wel. Aangezien het om een enorme hoeveelheid data gaat is dit geen oplossing.

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat excel deze data als tijd herkend, of hoe ik gemakkelijk een hele selectie kan omzetten naar het juiste format?

Een voorbeeldbestandje (met dummy data):

https://transferxl.com/08vV25ny4T6bcx

Tips worden zeer gewaardeerd :)

Beste antwoord (via TWDER op 11-10-2018 16:34)

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-06 21:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik heb in mijn personal.xlsb een macro gemaakt die dit doet met een knop in de ribbon.
Range bepalen en dan per cel de waarde *1.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Alle reacties

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:21

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik heb geen mogelijkheid om het voorbeeld te bekijken, maar je zou eens kunnen kijken of je met "Text to columns" / " Tekst naar kolommen" het gewenste effect bereikt?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• m-vw

m-vw

Er zijn meerdere mogelijkheden.
Te beginnen met hoe de data in Excel komt. Als je het namelijk importeert van uit een tekst of csv bestand kan je bij het importeren aan geven wat voor soort data er in een bepaalde kolom staat. De reden dat je nu de foutmelding krijgt is dat een gemiddelde van tekst niet mogelijk is.

Als het om iets eenmalig gaat kan je eenvoudig werken met plakken speciaal en vermenigvuldigen met 1.
Maar een dashboard lijkt mij niet eenmalig.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• TWDER
Tekst naar kolommen & vermedigvuldigen met 1 werkt inderdaad allebei! Dat is chill, thanks.

Het is inderdaad iets wat maandelijks wordt bijgewerkt waardoor een handmatige handeling niet ideaal is. Is zoiets eventueel met VBA te fixen?

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:48
TWDER schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:22:
Tekst naar kolommen & vermedigvuldigen met 1 werkt inderdaad allebei! Dat is chill, thanks.

Het is inderdaad iets wat maandelijks wordt bijgewerkt waardoor een handmatige handeling niet ideaal is. Is zoiets eventueel met VBA te fixen?
Jazeker, TextToColumns is een functie binnen VBA welke je hiervoor kan gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Ik heb in mijn personal.xlsb een macro gemaakt die dit doet met een knop in de ribbon.
Range bepalen en dan per cel de waarde *1.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• TWDER
Thanks, hier ga ik uitkomen! Bedankt voor de tips.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee