Toon posts:

Waar is mijn gnome desktop gebleven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gnome van de woody CD geinstalleerd, maar ik heb geen desktop. Dwz, ik heb wel de taskbar en de menubar enzo, ik zit ook duidelijk in gnome.... Maar ik heb geen icoontjes op mijn desktop staan en de rechtermuisknop doet het daar ook niet dus ik neem aan dat er een instelling ergens mist of dat ik een package ben vergeten te installeren....

wie weet welk package of welke instelling ik mis? :?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

gmc (gnome midnight commander) had je hiervoor waarschijnlijk?
en anders nautilus als je gigantisch mooie icoontjes had..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit een desktop gehad op die computer, dat was dus het probleem....

Hmm...... hoe zit het met het geheugenverbruik (-misbruik) van nautilus.. is dat al bijgetrokken? En de snelheid? Dan kan ik misschien nautilus wel eens proberen...

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

ik vondt nautilus gigantisch traag, maar je kan die blending ook uitzetten. Dan is het iets minder, maar wel wat sneller.
Geheugen gebruik heb ik toen niet zo opgelet, maar het was wel redelijk veel denk ik zo..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ja, ook in woody eet ie nog flink wat mem..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gnome heeft - in tegenstelling tot KDE - in principe geen desktop.
Het kan wel, maar dan zorgt een of ander programma daarvoor. Traditioneel doet GMC (Gnome Midnight Commander) dat, maar de nieuwste generatie Gnome desktops gebruiken het veel mooiere Nautilus.

Als je GMC start, zal GMC bij het starten van Gnome ook steeds gestard worden. Niet in de vorm van een filemaanger, maar een paar desktop iconen. Voor elk icoon een taak. Vrij lomp vind ik zelf, KDE doet het op dat gebied wel beter, want die heeft een echte desktop geintegreerd.
Op vrijdag 20 juli 2001 10:54 schreef beelzebubu het volgende:
Ik heb nooit een desktop gehad op die computer, dat was dus het probleem....

Hmm...... hoe zit het met het geheugenverbruik (-misbruik) van nautilus.. is dat al bijgetrokken? En de snelheid? Dan kan ik misschien nautilus wel eens proberen...
Nautilus is een zware jongen. Als je bv. een pentiumpje 133 hebt kun je het vergeten. Ik denk wel dat je pas vanaf 350 MHz serieus aan Nautilus kunt gaan denken.
Geheugen is altijd belangrijk met een desktop onder Linux. Als je KDE redelijk kunt draaien, moet Nautilus ook wel lukken. Ik zou zeggen: Probeer het gewoon! Ik denk dat je met bv. 128 MB RAM zeker wel genoeg hebt.

Cruciaal voor je Nautilus-snelheid is de versie. Hoe kom je aan je Gnome-desktop? Van je distro of zelf gecompileerd?
Het is namelijk belangrijk de nieuwste Nautilus te hebben, dat is versie 1.0.4
Ik heb versie 1.0.3 gehad en die was zo traag dat ik er op af ben geknapt. Ik kreeg een tip over 1.0.4 en die is helemaal verbeterd wat snelheid betreft. Dus in ieder geval 1.0.4 nemen of nog hoger als er inmiddels een 1.0.5 is :) (waar ik wel naar uitkijk)
Ondanks dat 1.0.4 redelijk snel is, blijft het geen super snelle filemanager. GMC en Windows verkenner }:O blijven sneller, maar ik verwacht dat Nautilus een paar versies verder niet meer veel trager zal zijn.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op vrijdag 20 juli 2001 10:51 schreef beelzebubu het volgende:
Ik heb gnome van de woody CD geinstalleerd, maar ik heb geen desktop. Dwz, ik heb wel de taskbar en de menubar enzo, ik zit ook duidelijk in gnome.... Maar ik heb geen icoontjes op mijn desktop staan en de rechtermuisknop doet het daar ook niet dus ik neem aan dat er een instelling ergens mist of dat ik een package ben vergeten te installeren....

wie weet welk package of welke instelling ik mis? :?
Dat is toch prima?
Houden zo!
Waar heb je die icoontjes nou werkelijk voor nodig? ;)

De recente nautilus is redelijk goed.
Ik gebruik 'm zelf regelmatig maar ik laat deze niet de desktop "managen". Gmc trouwens ook niet.
Dus even downen die handel.

Edit: de optie die ik in nautilus heb uitstaan is deze: Use nautilus to draw desktop.
Ben je meteen van die k*t icoontjes af. ;)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computertje is snel genoeg (P-III 650)... En ik heb op mijn andere desktop computer al blackbox staan, ik wil nu wel weer eens een keertje met icoontjes werken.... Als het me niet bevalt kan ik altijd weer terug naar blackbox :)

Om nou te zeggen dat KDE dat beter doet... Ach, Gnome werkt meer gemodulariseerd. Vind ik op zich wel netjes. Ach, da's weer zo'n onzinnige flamewar-start, laten we het hier maar niet over hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 11:08 schreef NiPeng het volgende:

de optie die ik in nautilus heb uitstaan is deze: Use nautilus to draw desktop.
Ben je meteen van die k*t icoontjes af. ;)
Ik wil dat dus juist wel... Heb nu lang genoeg met blackbox gewerkt om weer eens mooie icoontjes te willen zien :)

Dat is toch juist de bedoeling van nautilus?

Op mijn blackbox staat overigens ook nautilus en daar staan die opties wel uit. Per ongeluk aangezet de eerste keer, meteen gnome over nautilus over blackbox, lekker onoverzichtelijke boel waarbij de rechtermuisknop in blackbox niet meer werkte en gnome direct weer crashte en zichzelf weer herlaadde... Na enkele minuten ratelen kwam nautilus over blackbox zonder gnome tevoorschijn waarbij mijn computer opeens 'out of memory' was.... :)

Maar goed, beetje proberen. Als ik het lelijk vind schakel ik het weer uit.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 11:15 schreef beelzebubu het volgende:

Om nou te zeggen dat KDE dat beter doet... Ach, Gnome werkt meer gemodulariseerd. Vind ik op zich wel netjes. Ach, da's weer zo'n onzinnige flamewar-start, laten we het hier maar niet over hebben ;)
Ho ho.. ik zei dat KDE het op het gebied van desktop icons beter doet.
Over de rest heb ik niets gezegd }:O
Maar ja ik draai Gnome dus mijn mening zal duidelijk wezen :)
Pagina: 1