Ik heb zo een 15 jaar geen games meer gespeeld en dat wil ik weer eens gaan oppakken. Inmiddels heb ik een Geforce 1050TI gekocht en nu wil ik even goed checken of mijn PC het echt aan kan voordat ik mijn eerste game aanschaf. Werkt het niet, dan breng ik de kaart terug en laat ik het zitten.
Waarom ik dit vraag
15 jaar geleden heb ik eens een kaart gekocht die in eerste instantie leek te werken, maar bij het opstarten van een spel, bleef de boel hangen.
Na veel gezoek, uiteindelijke conclusie: De toenmalige PC trok tegen de verwachting in de kaart toch niet
Het zou zonde zijn als ik straks voor 40 euro via Steam Fernbus Simulator koop om er alsnog achter te komen dat mijn PC de boel niet aankan, ondanks dat ik lijk te voldoen aan de system requirements.
Mijn vraag:
Hoe kan ik even goed checken of mijn PC de kaart echt aankan zonder dat ik allerlei benchmarks moet kopen of mijn eerste game en er dan achter komen dat de boel niet werkt?
Of de vraag concreter:
- Is er een gratis demo versie van een willekeurig spel beschikbaar waar ik even de boel goed mee kan belasten?
- Zijn er naast de benchmarks die ik al gedraaid heb (zie onder) nog meer gratis benchmarks die ik kan checken?
- Of is het antwoord simpel: jammer joh, je kan kiezen: of dokken voor 3DMark of dokken voor Fernbus Simulator?
Wat is mijn config
CPU: I7 3770K @3,5Ghz
Moederbord: ASUS P8Z77-M PRO
RAM: 16GB
Huidige videokaart: Gigabyte Geforce GTX 1050TI OC 4GB
Voeding: Silent Pro M2 420WATT
Wat heb ik al geprobeerd
Furmark gedraaid -> gaat prima
3DMark Vantage -> wil niet werken, waarschijnlijk te oud
3dMark06 -> werkt en komt keurig een score uitrollen
Waarom ik dit vraag
15 jaar geleden heb ik eens een kaart gekocht die in eerste instantie leek te werken, maar bij het opstarten van een spel, bleef de boel hangen.
Na veel gezoek, uiteindelijke conclusie: De toenmalige PC trok tegen de verwachting in de kaart toch niet
Het zou zonde zijn als ik straks voor 40 euro via Steam Fernbus Simulator koop om er alsnog achter te komen dat mijn PC de boel niet aankan, ondanks dat ik lijk te voldoen aan de system requirements.
Mijn vraag:
Hoe kan ik even goed checken of mijn PC de kaart echt aankan zonder dat ik allerlei benchmarks moet kopen of mijn eerste game en er dan achter komen dat de boel niet werkt?
Of de vraag concreter:
- Is er een gratis demo versie van een willekeurig spel beschikbaar waar ik even de boel goed mee kan belasten?
- Zijn er naast de benchmarks die ik al gedraaid heb (zie onder) nog meer gratis benchmarks die ik kan checken?
- Of is het antwoord simpel: jammer joh, je kan kiezen: of dokken voor 3DMark of dokken voor Fernbus Simulator?
Wat is mijn config
CPU: I7 3770K @3,5Ghz
Moederbord: ASUS P8Z77-M PRO
RAM: 16GB
Huidige videokaart: Gigabyte Geforce GTX 1050TI OC 4GB
Voeding: Silent Pro M2 420WATT
Wat heb ik al geprobeerd
Furmark gedraaid -> gaat prima
3DMark Vantage -> wil niet werken, waarschijnlijk te oud
3dMark06 -> werkt en komt keurig een score uitrollen