Toon posts:

Is de LG 49" 49SK7 een goeie televisie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• apocalyp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-01-2019
Ik ben al eventjes op zoek naar een nieuwe televisie. We zijn zonet terug van de Krëfel waar we deze zagen staan voor 569,-
https://www.krefel.be/nl/...per-uhd-tv-with-nano-cell

Deze stond naast een Sony en een Samsung en qua beeldscherpte vond ik hem beter uitkomen dan de andere twee.
Ik vind het een acceptabele prijs maar heb al uiteenlopende ervaringen gehoord van LG. Ikzelf heb nu 8 jaar een Sony gehad en was wel tevreden van het merk, maar nu is mijn toestel natuurlijk sterk verouderd.

Ik heb wat zitten zoeken naar recensies van deze 49SK7, maar vind buiten op 2 korte recensies op Tweakers na, niks van reviews over dit toestel, zelfs niet in het Engels.

Mensen die me kunnen vertellen of dit een goed toestel is en zijn prijs waardig is? 4k ondersteuning lijkt me ok. Weet wel niks af van die Nano Cell technologie...

Beste antwoord (via apocalyp op 12-10-2018 11:33)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
apocalyp schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:34:
Ik merk cynisme in je antwoord. Ik weet dat dit low-budget is maar ben nu eenmaal geen tv-geek. Veel meer dan 600-700 wil ik niet geven en deze trok wel mijn aandacht.

Toch bedankt voor je antwoord ;-)
Toevallig niet deze keer ;) : in die prijsklasse is er gewoon weinig te bedenken dat een beter alternatief vormt :) . En de volledige modelnaam is idd de SK7900 (als je op het EAN nummer zoekt kom je daar ook op uit).

"De SK7900-modellen zijn speciale edities voor het WK-voetbal. Deze tv’s beschikken over een speciale Ultra Stadium Surround-modus. Ten opzichte van de modellen hierboven moeten ze het doen zonder de a7-processor en zijn de beeldtechnieken iets minder." (t.o.v. SK8100 en hoger; ook 50Hz vs 100Hz maar vlgns een ander lijstje (officiële tabel versie 1.0) zou de SK7900 wel over de a7 processor beschikken, daar had ik dan ook rekening mee gehouden met de beoordeling. Maar als ik zo op de site kijk wordt het niet genoemd bij de 7900 en wel uitgebreid vermeld bij de SK8000)

[Voor 44% gewijzigd door apis29 op 11-10-2018 20:12]

Alle reacties

• apis29
  • Niet online
Voor die prijs is er niet veel beter te vinden nee ...

• apocalyp
Ik merk cynisme in je antwoord. Ik weet dat dit low-budget is maar ben nu eenmaal geen tv-geek. Veel meer dan 600-700 wil ik niet geven en deze trok wel mijn aandacht.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk als je zoekt naar de 7900, je aanzienlijk meer kan vinden.
pricewatch: LG 49SK7900PLA Zilver
Zover ik kan zien is dat namelijk hetzelfde model.

(ik heb de 8serie, waar blijkbaar EU en US verschillende type-nummers hebben).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
apocalyp schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:34:

Toevallig niet deze keer ;) : in die prijsklasse is er gewoon weinig te bedenken dat een beter alternatief vormt :) . En de volledige modelnaam is idd de SK7900 (als je op het EAN nummer zoekt kom je daar ook op uit).

"De SK7900-modellen zijn speciale edities voor het WK-voetbal. Deze tv’s beschikken over een speciale Ultra Stadium Surround-modus. Ten opzichte van de modellen hierboven moeten ze het doen zonder de a7-processor en zijn de beeldtechnieken iets minder." (t.o.v. SK8100 en hoger; ook 50Hz vs 100Hz maar vlgns een ander lijstje (officiële tabel versie 1.0) zou de SK7900 wel over de a7 processor beschikken, daar had ik dan ook rekening mee gehouden met de beoordeling. Maar als ik zo op de site kijk wordt het niet genoemd bij de 7900 en wel uitgebreid vermeld bij de SK8000)

[Voor 44% gewijzigd door apis29 op 11-10-2018 20:12]

• apocalyp
@apis29, bedankt voor je uitgebreid antwoord! Had dit artikel dus niet gevonden. Na wat opzoekingswerk is het ontbreken van die A7 dus echt wel een serieus minpunt, zowel in kleurenkwaliteit als in framerates.

We houden nog even de boot af dus. Mijn kennis over televisies is echt wel beperkt dus zal eerst nog even verder opzoeken alvorens een aankoop te doen.

Bedankt voor jullie antwoorden!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee