Een goede (en vergelijkbare) opvolger voor de Xtreamer SW 3?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psYchovic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:50
Ik zoek een?
Een goede opvolger voor mijn Xtreamer Sidewinder 3 die inmiddels zo langzaam opstart dat ik wel drie bakken koffie kan gaan zetten en drinken

Wat is je budget?
Maximaal 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films/series vanaf de pc op het apparaat te kopieren zodat ik die op mijn tv kan bekijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben op zoek gegaan naar iets vergelijkbaars, maar heb moeite dit te vinden in de Pricewatch met de beschikbare filters.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat wil je dat je mediaspeler kan? (4k, 3d, .iso, blu-ray, dolby true hd, etc)
Hoe wil je alles gaan afspelen? (Kodi, Plex, VLC, etc)
Op welk OS moet hij draaien? (Android, Android TV, LibreElec, etc of merkspecifiek zoals een AppleTV, Mede8er, Dune, etc)
Hoe komen je films op dat ding? (Kopiëren naar interne of externe HDD, geheugenkaart, usb-stick, etc)
Wat wil je er nog meer op kijken? (Enkel jouw films, ook Netflix, Amazon Prime, NPO Start, RTL XL, KIJK, etc)

Hoe specifieker je bent, hoe beter wij je kunnen adviseren. € 200 is een heel ruim budget voor dit doel. Enkel een aantal mediaspelers zal er buiten vallen, de meeste passen prima binnen die € 200.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psYchovic
Wat de mediaspeler moet kunnen: 4k, iso, blu-ray, mkv

Hoe ik alles wil af gaan spelen: maakt me niet heel veel uit, kan alles van bovenstaande bericht zijn.

Op welk OS hij moet draaien: ook dit maakt niet zo heel veel uit, zo lang het maar vlot loopt (dit is de voornaamste reden dat ik iets nieuws wil, opstarten van mijn huidige mediaplayer duurt letterlijk 7 minuten).

Hoe komen mijn films op dat ding: Het liefst kopieren naar een interne HDD zoals ik dat nu ook heb. Toegang tot de HDD vanaf alle computers in het netwerk is logischerwijs ook een vereiste.

Wat wil je er nog meer op kijken: In principe is enkel mijn films goed genoeg. Ik heb zowel als app op mijn TV en als TV kanaal toegang tot Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psYchovic
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De eis met een interne HDD is een lastige. Dan vallen de meeste mediaspelers af.
Aantal van de beste mediaspelers op dit moment zijn:

Minix Neo U9-H (Android)
NVidia Shield TV (Android TV)
AppleTV 4 (iOS)

Deze kunnen ook allemaal afspelen wat jij van ze wil.

Dan heb je nog merkspecifieke oplossingen zoals een HDI Dune, AC Ryan PlayON, PopcornHour en WD Mede8er. Voordeel van dit soort apparaaten is dat OS en hardware geheel op elkaar zijn afgestemd. Het nadeel is, is dat je er over het algemeen geen andere apps op kunt installeren en dat de community erachter veel kleiner is, dan bijv. bij gebruik van Kodi en Plex (op bijv. Android)

Lees eens dit topic door: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Your Friendly Neighborhood Moderator