P166 en P233 uitwisselbaar?

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Newby speaking: Kan ik een P166 CPU ongestraft omruilen voor een P233 CPU (uit een PC die helemaal nix meer doet)?
En.. waarom doet die genoemde PC het niet meer? Maar dan ook echt helemaal nix meer, zelfs geen <<piep>>. Wat heb ik gedaan? Ik heb het geheugen (32MB DIMM) eruit gehaald en er weer in geduwd. (Ja, geduwd, want het ging wat moeizaam, en als ik het geuegen er nu weer uithaal, SPRINGT het er letterlijk uit... Dti zal wel obnsderdeel van het probleem zijn, niet? Any Clues?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Misschien dimm er verkeerd om ingedaan, dat het daarom eruit lanceert?
Mja, waarom zou het niet kunnen. Waarschijnlijk dat je een paar jumpers moet verzetten.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Meestal kan dat wel, maar check voor alle zekerheid ff bij de mobofabrikant of in het moboboekje. Je kunt de 166 meestal ook zonder probs oc'n naar 200.

Kijk idd uit met het plaatsen van dat bankje (zie uitsparing aan onderkant), anders mol je het, of het slot!

Systeem

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Alleen als je P166 een P166MMX is, anders niet of je moederbord moet jumpers bevatten om de Vcore en Vout appart in te kunnen stellen.

de P233 is namelijk alleen uitgebracht als MMX uitvoering.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip: geef ons wat meer info over je mobo en welke geheugen je hebt.

Algemeen bij dit soort gevallen: ruk alle uitbreidingskaarten eruit, vervolgens met alleen VGA kaart en het minimum aan geheugen (2 SIMMs/1 DIMM) waar het mee wil draaien en een CPU. Trek ook alle kabels van FDD, HDD, CDROM etc. los. Probeer het dan, met alleen een keyboard en monitor extern aangesloten.

Doet het iets (waarschijnlijk klagen over geen FDD), dan weet je dat de kern goed is.

Oslik, blyat! Oslik!

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 16:27 schreef dion_b het volgende:
Tip: geef ons wat meer info over je mobo en welke geheugen je hebt.
Moederbord is van 't merk "MainBoard" :? type... heu? Weenie, staat nie in 't boekie...
"advanced features inlclude: 66MHz Advanced Graphical Port...(nounou) "
En nee, ik hb de DIMM er niet omgekeerd in gestoken... Dat KAN namelijk niet.
Tnx.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op vrijdag 20 juli 2001 22:37 schreef klokop het volgende:
Dat KAN namelijk niet.
Je moest eens weten wat sommige mensen lukt. >:)
Die krijgen zelfs, geluidskaarten in de AGP poort aan het werk. En willen niets weten dat het niet kan. Het is hun immers gelukt. :z

hum mainboard(->moederbord) zeg nie veel, je hebt iedergeval boekje, misschien dat je even alles wat daar voorop staat op kunt schrijven. komen we er denk ik wel uit.

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hahaha.. ;) ik heb ook zo'n 'mainboard'mobo! Is helemaal niets over te vinden.. staat niets op het bordje zelf.. je krijgt geen id-string te zien bij het opstarten.. staat niets in het boekje.. is helemaal niets! |:( Maar ze doen het wel redelijk...

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kan een p233 niet een pentium2 zijn?
dan gaat is namelijk helemaal niet passen natuurlijk...
de p1 range ging toch maar tot de 200mmx?

Verwijderd

Nope, tot 233 MMX

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zaterdag 21 juli 2001 01:18 schreef Cyclops10 het volgende:
kan een p233 niet een pentium2 zijn?
dan gaat is namelijk helemaal niet passen natuurlijk...
de p1 range ging toch maar tot de 200mmx?
neem 233mmx

heb er nog 1 gehad >:)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op zaterdag 21 juli 2001 01:12 schreef engessa het volgende:
hahaha.. ;) ik heb ook zo'n 'mainboard'mobo! Is helemaal niets over te vinden.. staat niets op het bordje zelf.. je krijgt geen id-string te zien bij het opstarten.. staat niets in het boekje.. is helemaal niets! |:( Maar ze doen het wel redelijk...
Heb ik ook gehad met mijn oude PI mobo, er was helemaal nix op gedrukt, stuit ik bij het slopen van die PC op een minescuul logotje links onder op de achterkant van het mobo, na wat speurwerk (logo's invoeren in google gaat niet echt makkelijk) bleek het een BioStar logo te zijn....
Conclusie: er is altijd wel iets te vinden op een mobo om 'm te ID'en

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb ook nog *ergens in mijn kamer* een P233MMX liggen :)

Maar ik denk dat het mobo je cpu gewoon ondersteunt hoor, aangezien er dimm sloten en AGP op zit, zie je meetsal niet bij de wat oudere bordjes... MAAR het kan best zijn dat het geen P166MMX was, maar een gewone, en die draait dus op 5volt in plaats van MMX CPU's die 3,3 EN 5volt gebruiken... in dat geval heb je dus waarschijnlijk je cpu getoasted...
Pagina: 1