Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ATX aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• iDonkey
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 18:09
Hi!

Vanmiddag kwam mijn Corsair Sleeved Cable kit binnen. In deze kit zitten twee 8pin ATX kabels terwijl mijn RM550x een enkele aansluiting heeft. Voorheen heb ik mijn GTX1080 aangesloten met de 8pin -> 2x 8pin ATX aansluiting die bij de RM550x kwam.

Nu is mijn vraag:
Kan ik de Sleeved kabels gebruiken zonder een nieuwe voeding te kopen?

Op het internet heb ik niets kunnen vinden.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:09
Zijn dat niet de cpu kabels die je bedoeld? Haal niet de PCI-e en CPU kabels door elkaar want dan krijg je kortsluiting.
Een videokaart sluit je aan met PCI-e of PEG kabels. Deze kabels zitten met een fixed 8 pin in de voeding en met een 6+2 pin in de videokaart.
De cpu kabel zit met 4+4 pins in het moederbord.

Dus even duidelijk aangeven over welke je het hebt.

• iDonkey
Uszka schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:49:
Zijn dat niet de cpu kabels die je bedoeld? Haal niet de PCI-e en CPU kabels door elkaar want dan krijg je kortsluiting.
Een videokaart sluit je aan met PCI-e of PEG kabels. Deze kabels zitten met een fixed 8 pin in de voeding en met een 6+2 pin in de videokaart.
De cpu kabel zit met 4+4 pins in het moederbord.

Dus even duidelijk aangeven over welke je het hebt.
Sorry, ik bedoel alleen de PCI kabels!

• Uszka
2 kabels met één 6+2 pins connector is beter.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Uszka schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:18:
2 kabels met één 6+2 pins connector is beter.
Zijn voeding heeft maar twee sockets, terwijl hij er nu drie nodig heeft.
iDonkey schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:28:

Nu is mijn vraag:
Kan ik de Sleeved kabels gebruiken zonder een nieuwe voeding te kopen?
Nee, je zult de originele PEG kabel moeten gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Uszka
Dat heb ik over het hoofd gezien. Een pricewatch: Corsair RM650x (2018) kost gelukkig ook de hele wereld niet meer zodat de kabeltjes mooi gebruikt kunnen worden. De 550 watter kan dan compleet in de verkoop.

• iDonkey
Uszka schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:58:
Dat heb ik over het hoofd gezien. Een pricewatch: Corsair RM650x (2018) kost gelukkig ook de hele wereld niet meer zodat de kabeltjes mooi gebruikt kunnen worden. De 550 watter kan dan compleet in de verkoop.
Heb inderdaad net maar een RM650x besteld, ik laat vrijdag weten hoe het is afgelopen!
-The_Mask- schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:27:
[...]

Zijn voeding heeft maar twee sockets, terwijl hij er nu drie nodig heeft.

[...]

Nee, je zult de originele PEG kabel moeten gebruiken.
Oke, thanks. de RM650x heeft gelukkig wel 2x PCI aansluitingen.

[Voor 25% gewijzigd door iDonkey op 10-10-2018 20:22]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True