Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is deze 2,5 inch 2tb hardeschijf te repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LLEEDD
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-06 11:28
Heb hier een 2,5 inch 2tb Samsung ST2000LM003 schijf die fysiek defect is.
Omdat ik het toch beetje opgegeven had met deze schijf heb ik de schijf maar even opengemaakt om te zien wat er precies gebeurt; zie youtube filmpje:
YouTube: Hdd drive failure is there any hope

Heeft iemand een idee of de schijf misschien toch te repareren is? Data-recovery is niet van belang.

Beste antwoord (via LLEEDD op 11-10-2018 17:32)

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Nope, niet te repareren. In de eerste plaats omdat je hem opengemaakt hebt, maar daarnaast vermoed ik dat de koppen aan gort zijn, en de enige bron van nieuwe koppen is een werkende identieke schijf. Dan kan je net zo goed die in gebruik nemen.

Alle reacties

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-06 21:35
Openmaken betekent sowieso dat je klaar bent.

Maar het is altijd wel leuk om de binnenkant te zien.
Zelfs al heeft een HDD een tijdje raar gedaan dan zou ik een andere kopen. Je wilt immers betrouwbare dataopslag, en opslag die raar doet is naar mijn mening niet betrouwbaar.

Vanuit interesse, wat geeft de SMART van de schijf op dit moment weer?

[Voor 77% gewijzigd door Pyramiden op 10-10-2018 17:24]

• E-Vix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20-06 23:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je hem niet open had gemaakt, dan was er misschien nog hoop geweest door de printplaat te vervangen. Nu hij open is geweest is er geen hoop meer...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• popie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09:39
het open halen is niet gelijk het einde op zich. Heb hier ook een 1tb wd geen liggen die ik open heb gehad, en nu 1.5 jaar later ongeveer werkt die nog steeds prima, geen slechte sectoren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Nope, niet te repareren. In de eerste plaats omdat je hem opengemaakt hebt, maar daarnaast vermoed ik dat de koppen aan gort zijn, en de enige bron van nieuwe koppen is een werkende identieke schijf. Dan kan je net zo goed die in gebruik nemen.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 20-06 18:03
Nu niet meer. Openmaken is inderdaad gelijk afgelopen. Er hoeft maar een microscopisch stukje stof onder de leeskop te komen en de boel is kapot.

Als de data er echt af moet zijn er wel bedrijven die kunnen helpen, al heb je het nu wel een stuk moeilijker gemaakt. Maar denk dan niet dat je voor 100 euro klaar bent, dat is vrij duur.

[Voor 39% gewijzigd door WEBGAMING op 10-10-2018 19:59]

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-06 23:31
Vertel eerst eens wat je doel is van "het redden van je harddisk":
1. data eraf halen waarvan je geen backup hebt?
2 de schijf verder inzetten als harddisk?

• LLEEDD
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-06 11:28
Hoopte hem in te kunnen zetten als hardeschijf. Al was ik niet van plan er belangrijke dingen op te zetten, wellicht dat hij nog een leven kon krijgen als torrent download schijf.

Maar aan de reacties te horen (dank daarvoor!) denk ik niet hij nog aan de praat te krijgen is.

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-06 23:31
Nee, die is echt RIP: al zou hij het nog doen, wie wil een harddisk gebruiken die op het punt van crashen staat? :+
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True