Vraag

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-03 16:21
Mijn vraag
Ik ervaar de laatste rare fouten met de verbinding naar mijn Mi Band 3 en de netflix app naar chromecast toe.

Aller eerst met de Mi Band:
Ik heb 's nachts mijn mi band om omdat ik deze gebruik bij het sleep tracken (hartslag etc.) Echter wanneer ik 's ochtend wakker wordt zie ik in de grafiek vanaf ongeveer 23:45 - 07:00 dat hij niks doet (Geen verbinding heeft). Ook viel mij op dat de Mi Band & tools app op dat moment geen hartslag meer meet ( Of ik heb 's nachts geen leven :P ). Mijn wekker gaat soms daarbij ook niet af (Staat op 07:30) en soms ook wel (Vanochtend bijvoorbeeld wel). Laatst werd ik 's nachts wakker en zag ik dat mijn mi band aangaf dat hij geen connectie had met mijn telefoon, wat kan als mijn telefoon ver uit de buurt is. Echter lag mijn telefoon op nog geen 1.5M afstand van mij vandaan dus vond ik dit raar.

Mijn problemen met Netflix.
Mijn Netflix kan ik op mijn telefoon gewoon full HD en 4K zonder buffer en laden afspelen (Eigenlijk instant) en heb ik altijd al geen problemen mee gehad. Dit is mooi maar soms kijk ik toch liever een filmpje op mijn TV d.m.v. de chromecast. Echter wanneer ik dit wil doen duurt het lang voordat Netflix de connectie met mijn chromecast vindt en duurt het echt 1-2minuten voor een gemiddelde aflevering van Designated survivor is geladen. Afin, na dat allemaal gehad te hebben is de kwaliteit ook echt prut te noemen. Vaak zakt het naar 360-480P waardoor iedereen op een minecraft poppetje begint te lijken en ik mij ga irriteren aan de kwaliteit. Ook het rare is, in de laatste 10 min begint hij weer te laden, prima kan soms als de connectie wat slecht is maar het nare is. Hoelang je ook wacht hij begint niet meer, hij blijft hangen op 99% en gaat niet verder. Het viel mij op da tdit altijd in de laatste 10 minuten gebeurt wanneer ik kijk. Hierdoor ben ik eigenlijk 'geforceerd' deze minuten op mij ntelefoon te kijken.

Het lijkt alsof het probleem is begonnen na het updaten naar android 9.0. Maar ik kon nergens vinden of dit bekend is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oneplus 6 128Gb Midnight Black
ChromeCast 2.0
Android 9.0 met Oxygen OS versie 9.0
De volgende apps:
- MI Fit
- Mi Band & Tools
- Sleep as android
- Netflix

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de volgende Apps gelockt, zodat ik ze niet kill:
- MI Fit
- Mi Band & Tools
- Sleep as android

Ook heb ik de Apps al een keer opnieuw geinstalleerd

Roy

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee