Welke video editor voor éénmalige klus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 14:15

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik doe even een beroep op de visueel ingestelden alhier.
Een klant (schoonmoeder) heeft een nogal bijzonder spoedverzoek bij mij neergelegd en ik vraag jullie hulp/advies.

Ze heeft een documentaire van 50 minuten als bestand op haar PC staan.
In deze documentaire staan 2 verschillende onderwerpen centraal waarvan zij tijdens een presentatie/informatieavond alleen het beeldmateriaal van 1 van die 2 onderwerpen wil hebben.
Nu zijn de onderwerpen om en om aanwezig in de documentaire en moet ik dus gaan knippen om ongeveer 25 minuten aan beeldmateriaal over te houden.

Ze levert mij als volgt aan wat er weg moet, en moet blijven.

00:00 tot 00:52: moet weg
00:52 tot 02:55: moet blijven
02:55 tot 06:02: moet weg
06:02 tot 08:34: moet blijven

etc.. etc..

Nu is mijn vraag aan jullie. Welke software raden jullie aan om uit dat bronbestand van 50 minuten ongeveer de helft uit te halen/te verwijderen zodat ik alleen het nuttige beeldmateriaal overhoud en weer netjes aan elkaar kan plakken. Er zijn namelijk zoveel mogelijkheden dat ik even niet weet waar ik moet beginnen.
Vaak zijn de gratis varianten achteraf toch weer te beperkt of zit er een watermerk in. Ook omdat het éénmalig is voel ik er niet veel voor om hier in te gaan investeren. Daar is ook vanuit mijn schoonmoeder het budget niet voor namelijk.

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door Dograver op 10-10-2018 16:13 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

openshot video editor. Gratis, maak gebruik van de knip-tool, sleep het niet-weggeknipte matiaal weer aan elkaar, en exporteren maar.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Die ga ik vanavond eens bekijken. Heb de tijden zojuist doorgekregen.

Wish me luck!

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Windows Movie Maker.

Recent nog gebruikt voor precies hetzelfde doel.
Op de "knipranden" kan je een subtiele fade toevoegen (naar het volgende frame of via zwart) zodat de overgangen niet te hard zijn. Idem voor eventueel geluid.
De GUI is wat onhandig, maar met een half uurtje pielen ben je daar wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ffmpeg heeft een commandline; je kan bijna in 1x je schoonmoeder een tekstbestand laten aanleveren met alle begin- en eindtijden en deze dan in 1x laten verwerken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbuijvoets
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-01-2021
kijk eens nar lightworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:03
Hitfilm Express. Gratis.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Het hangt er vanaf wat voor een bestand het is. Weinig gratis software doet bijvoorbeeld mp4 bewerken. Daarnaast moet men zich afvragen of men al dan niet non encoding software wil hebben. Bij non encoding heb je geen kwaliteitsverlies bij bewerken. Zeker als het een presentatie op een groot scherm is wil je redelijke kwaliteit. Er is maar weinig gratis software wat non encoding bewerken doet.

Ik gebruik SolveigMM wat non encoding is, tot op de frame snijdt, wat makelijk in gebruik is. De gratis versie doet alleen avi geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de ideeën en toevoegingen aan mijn vraag. De video is bewerkt/geknipt en weer aan elkaar genaaid middels de tip van Sjaak Afhaak.

PSN-ID Dograver

Pagina: 1