Monitor afregelen?

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ik heb hier 'n AcerView 7134T (14", maar wel aardig op zich, kan niks beters betalen nu). De monitor is wel mooi en kan veel verschillende refreshrates aan maar het is vaag, echt vaag. Nu heeft m'n broertje ook 'n 14", een of ander Dell-ding. Nu heeft die Dell heel veel controls aan de achterkant, onder anderen focus. Daarmee heb ik zijn beeld, wat eerst maar bagger was, gewoon enorm goed kunnen krijgen want het is nu mooier als de mijne. Zouden die controls bij mij gewoon binnenin de monitor zitten? Zo ja waar, kan ik die zelf verstellen of is dat gewoon af te raden? Tips graag :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Als je het ding openmaakt (kap eraf, eerst stekker uit stopcontact halen) en dan weer aansteekt zie je een dikke kabel met een soort rubberen stop erop naar de beeldbuis lopen. Die rubberen kabel komt van een vrij groot onderdeel (hoogspanningstransformator). Vaak zit daar vlak naast of aanvast een regelaartje. Met een PASSENDE schroevendraaier hier heel voorzichtig aan draaien en tegelijkertijd naar je beeld kijken. Hiermee kan je de scherpte aanpassen. Het werkt niet soepel, een milimetertje verdraaien en je bent weer helemaal uit de scherpte ! Succes en pas op dat je geen opdonder krijgt, het is niet dodelijk (want het ding kan vrijwel geen stroom leveren) maar je schrikt je de kolere !

Verwijderd

Waar de regelaartjes ook kunnen zitten is achterop de buis....meestal staat op de print wel waar het regelaartje voor is...en neem idd bij voorkeur een compleet kunststoffen schroevedraaiertje.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Gebruik anders zo'n schroevedraaier met zo'n lampje in het handvat dat zeg maar die stroom opvangt.
Heeft me pa ook, erg handig.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Zo'n geïsoleerde schroevendraaier met spanningszoeker heb ik boven ja. Is toch 'n fijn ding, en die gebruik ik ook 't liefst. Dan ga ik daar 'ns aan sleutelen vanavond.

OK thanks jongens, daar heb ik wat aan :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Net gedaan :)
Beeld is ongeveer 3x zo helder nu, echt goed beeld dus, niet meer dat vage.
De controls zaten op de hoogspanningstrafo, er zaten er twee op, screen & focus, ze zaten met een klodderjte lijm gesecured dus moest even wat kracht zetten, maar had was het werk waard :).

Pagina: 1