Na heel slim mijn moederbord onherstelbaar te hebben beschadigd na het plaatsen van extra ram-geheugen, ben ik nu een nieuwe build aan het samenstellen. Ik ben op zoek naar een cpu, een moederbord uiteraard en ram-geheugen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p (ik heb een 144hz freesync-monitor, maar 144fps haal ik vrijwel niet. Mijn videokaart upgrade ik later een keer), surfen op internet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
350-400€. Mag natuurlijk altijd minder of meer als het voor mij toegevoegde waarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
R9 280x gpu
Ssd van 256gb
Hdd van 2tb
Kast heb ik ook + 520watt voeding.
Scherm: 24 inch 144hz 1080p mva van samsung (erg tevreden over)
Logitech surround set
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, cpu en ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kom van een intel-cpu (i5-4460). Prima ding. Intel of AMD maakt me niks uit. AMD is waarschijnlijk meer bang for buck. Ram en mobo maakt ook niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb zelf een mobo en ram gevonden die ik er gelikt uit vind zien. Ik heb een raampje in mijn kast, dus een leuk kleurtje is altijd welkom, alhoewel het geen eis is.
Ga je overklokken?
Nee, zo'n tweaker ben ik niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op mijn samenstelling en eventuele andere mogelijkheden.
-De cpu heb ik gekozen op basis van bang for buck.
-Het moederbord heb ik gekozen op basis van specs en de betere audio-chip en uiterlijk.
-Geheugen obv looks. 16gb lijkt me niet nodig. Die 60€ extra steek ik wel in een nieuwe gpu
Dussss; brand los! Is het wat en werkt het?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p (ik heb een 144hz freesync-monitor, maar 144fps haal ik vrijwel niet. Mijn videokaart upgrade ik later een keer), surfen op internet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
350-400€. Mag natuurlijk altijd minder of meer als het voor mij toegevoegde waarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
R9 280x gpu
Ssd van 256gb
Hdd van 2tb
Kast heb ik ook + 520watt voeding.
Scherm: 24 inch 144hz 1080p mva van samsung (erg tevreden over)
Logitech surround set
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, cpu en ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kom van een intel-cpu (i5-4460). Prima ding. Intel of AMD maakt me niks uit. AMD is waarschijnlijk meer bang for buck. Ram en mobo maakt ook niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb zelf een mobo en ram gevonden die ik er gelikt uit vind zien. Ik heb een raampje in mijn kast, dus een leuk kleurtje is altijd welkom, alhoewel het geen eis is.
Ga je overklokken?
Nee, zo'n tweaker ben ik niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op mijn samenstelling en eventuele andere mogelijkheden.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) | € 109,- | € 109,- |
1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB | € 74,- | € 74,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 347,90 |
-De cpu heb ik gekozen op basis van bang for buck.
-Het moederbord heb ik gekozen op basis van specs en de betere audio-chip en uiterlijk.
-Geheugen obv looks. 16gb lijkt me niet nodig. Die 60€ extra steek ik wel in een nieuwe gpu
Dussss; brand los! Is het wat en werkt het?