Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dikwandig CV naar ? pex?

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:41

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
We zitten er erg over na te denken om van dikwandig CV pijpen over te gaan naar pex of ander nieuwer materiaal. (beetje onstaan uit CV tune topic)

Huidige situatie =
- Voor en Achter een apart lus voor de verwarming dikwandig.
- In principe kan ik alleen op zolder en begane grond een vloerverwarming aanleggen. 1ste verdieping heb ik helaas geen goeie locatie en of dit handig is ... is ook nog maar de vraag.
- huis word geisoleerd ..

De voordelen naar mijn idee:
- nieuwe buizen zijn geisoleerd (of zal ik naderhand isoleren)
- verdeel blok(ken? mogenlijk zodat ik per "verdieping" kan aansturen. extra voordeel is meer/minder debiet per verwarming zelf.
- gelijk LTV verwarming erbij installeren (of vloerverwarming)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Alleen wat moet ik nu kiezen ?
- pex of ander materiaal
- hoe "bang" moet ik zijn voor luchtbellen en pijp die "gebogen" is ..
- kan ik beter afknijpen of die doppen met een inbus sleutel
- kan ik een betonboor (lees gaten boor om door (gewapend beton) vloer) huren ? of beter mannetje laten komen ?
- hoe goed/slecht is het om kachels te "groeperen"
- moet ik meer/minder buisklemmen doen of is er juist een "handigere" oplossing ?

Andere belangrijke vraag
wil ik nog een CV houtkachel en een wtw opnemen ? (of kan dit beter apart leidingwerk zijn?)

Voor de duidelijkheid dit is een planning die ik nog niet volledig zie, wat mis ik hierin ? ik kan vrij veel kanten op met mijn huis zeker omdat we nog niks in beton gegoten hebben op dit punt (ben nog bezig met isoleren)

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True