Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pc aan internet aansluiten, niks heeft internet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BabaaserGames
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07-06 09:04
Mijn vraag
Als ik mijn pc (op werk) aansluit via een kabel aan de router heeft geen enkele pc internet. Zodra ik deze er weer uit haal heeft iedereen weer internet behalve ik. Hoe kan dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het op elke poort geprobeerd

Beste antwoord (via BabaaserGames op 10-10-2018 13:22)

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:20
Toevallig een statisch IP-adres geconfigureerd op je netwerkadapter die hetzelfde is als de gateway van het netwerk?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:20
Toevallig een statisch IP-adres geconfigureerd op je netwerkadapter die hetzelfde is als de gateway van het netwerk?

• WDHBGS
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 21:14
Alleen internet of helemaal geen netwerkverbinding die werkt?

Mocht je netwerk helemaal niet werken, dan denk ik aan een IP conflict of (minder waarschijnlijk) een broadcast storm die op een of andere manier ontstaat.

[Voor 15% gewijzigd door WDHBGS op 10-10-2018 12:49]

• TheByteBoy
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:11
Of een DHCP server draaien op je PC?

• BabaaserGames
WDHBGS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:49:
Alleen internet of helemaal geen netwerkverbinding die werkt?

Mocht je netwerk helemaal niet werken, dan denk ik aan een IP conflict of (minder waarschijnlijk) een broadcast storm die op een of andere manier ontstaat.
Helemaal geen netwerkverbinding

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06:43

BoAC

Memento mori

Je geeft totaal geen informatie over de netwerk instellingen van:
1. Je modem/router
2. De wijze van koppelen (ethernet/glas/coax/serial)
3. Je netwerk (de machines die daaraan zijn gekoppeld)
4. De machine die je eraan koppelt

Als je die informatie levert vind je misschien zelf al de oorzaak waarom het niet werkt ;)

• WDHBGS
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 21:14
Staat er, zoals @Ascension aangeeft, een statisch IP ingesteld op jouw PC?

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:52

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

BabaaserGames schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:44:
Mijn vraag
Als ik mijn pc (op werk) aansluit via een kabel aan de router heeft geen enkele pc internet. Zodra ik deze er weer uit haal heeft iedereen weer internet behalve ik. Hoe kan dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het op elke poort geprobeerd
Is dit jouw privé PC, of een PC van het bedrijf?
Heeft het eerder wel gewerkt?
BabaaserGames schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:53:
[...]

Helemaal geen netwerkverbinding
Jouw PC ziet dus helemaal geen actieve netwerkverbinding, of krijg je een melding "verbonden, maar geen Internet" of iets dergelijks?

Controleer of je netwerkkaart niet op een vaste waarde ingesteld staat v.w.b. snelheid (1Gbps bijvoorbeeld i.p.v. auto)
Controleer of je niet een vast IP adres ingesteld hebt staan (192.168.1.x bijvoorbeeld. Maar gebruik DHCP!

Als dat geen verbetering oplevert: geef dan een de output van:

C:\> ipconfig /all

Zowel in de verbonden situatie, en los
En doe dat ook eens op een PC die wel een netwerkverbinding/Internetverbinding heeft.

tot slot: We verwachten echt wat meer informatie. Wij hebben geen glazen bol, we kunnen niet raden wat je hebt gedaan/geconfigureerd.

[Voor 8% gewijzigd door Equator op 10-10-2018 13:10]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• BabaaserGames
Ik heb probleem oplossing gedaan, windows geeft dan aan dat de LAN-verbinding geen geldig IP-configuratie heeft en dat de standaardgateway niet beschikbaar is.

Ik ben zeg maar een tussenpersoon. Ik probeer iemand anders te helpen met zijn probleem, vandaar dat ik de informatie niet zo snel krijg.

De router is de ZTE ZXHN H368N (experia box v9)
Verbonden met een ethernetkabel
De pc is via een hub aan de router aangesloten

• BabaaserGames
Top Het is gelukt!! Hij had een statisch ip staan en dat is nu gelukkig opgelost. Dank jullie wel allemaal voor jullie hulp!!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True