Ik heb net voor mijn baas een Laptop (Dell Lattitude L400) geïnstalleerd, maar nu blijkt dat er dus geen compoort achterop zit (grrr niet echt vantevoren op gelet eerlijk gezegd). Nu belt de beste man in via zijn mobiele telefoon (Nokia 6210), maar nu kan ik dus niet de datakabel aan de laptop koppelen. Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat hij toch kan inbellen met zijn mobieltje? Er zit trouwens ook geen Infrarood poort op, dus dat is ook geen optie.
Lekkere notebook dan als die geen COM en IR heeft
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Eerst kijken, dan oordelenOp vrijdag 20 juli 2001 10:48 schreef Traag het volgende:
Lekkere notebook dan als die geen COM en IR heeft
Een L400 is een subnotebook. Met USB, RJ11, RJ45, docking-bay, vga en LPT aansluiting. Seriele aansluiting kan er niet meer bij dus.
Waarschijnlijk is er wel een USB <> IR oplossing te vinden.
Yep, bestaan. Kosten ongeveer 80 gulden.Op vrijdag 20 juli 2001 10:57 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Of anders, (en ik weet niet of dat bestaat), een USB2serial adapter ?!?
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Had zoals mij een Toshiba Satellite Pro 4600 gekocht... Heeft alles wat je kan bedenken:
USB,COM poort,PARALLEL poort, IR, RJ45, RJ22 etc.....
Lekker snel ook....
Lekker snel ook....
Verwijderd
Lekker behulpzaam. Het is trouwens: "Had net als ik een ....."Op vrijdag 20 juli 2001 11:10 schreef cimbom het volgende:
Had zoals mij een Toshiba Satellite Pro 4600 gekocht... Heeft alles wat je kan bedenken:
Lekker snel ook....
Maar hij heeft 1 PMCIA (ik weet het ook niet zeker) ingang en die wordt al gebruikt door de ISDN Adapter.Op vrijdag 20 juli 2001 10:46 schreef Angelic het volgende:
Een PMCIA (of hoe heten die dingen nou?) kaartje?
Via de Port Replicator zal wel lukken, maar dat heeft niet zoveel zin, want dan is de gebruiker al op de zaak en zit hij gewoon op het netwerk. Hij moet dus vanuit de middle of nowhere met z'n mobieltje z'n mail kunnen binnenhalen.
Ik zal nog eens kijken voor zo'n USB<>Serial adapter, of misschien een USB infrarood. Zou Dell die dingen hebben? Effe m'n contactpersoon mailen.
Bedankt in ieder geval voor de tips.
Ze hadden van mij trouwens die VGA uitgang eruit mogen halen (doe ik wel via de Port Replicator) en daar een compoort voor mogen zetten.
Verwijderd
Zit die com poort niet gewoon verstopt achter zo'n zwart klepje wat je weg kunt schuiven? ik heb namelijk al vaker dat soort klanten gehad met zo'n soortgelijk probleem terwijl er wel gewoon een port opzat
[off-topic]
Personal Computer Memory Card International Association.
of
People can't master computer industry acronyms
oftewel PCMCIA
[/off-topic]
Personal Computer Memory Card International Association.
of
People can't master computer industry acronyms
oftewel PCMCIA
[/off-topic]
schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul
Ik heb es ff bij Dell gesnuffeld.... het lijkt erop dat je twee keuzes hebt. Iets via de USB poort, of iets via de PCMCIA poort. Je zegt zelf al dat er een ISDN adapter in het PCMCIA slot zit, en deze laptop heeft er dus maar 1.
Je moet het dus via de USB poort regelen. Wellicht kun je een USB kabeltje kopen voor de bewuste telefoon en werkt het dan wel, of zoals eerder opgemerkt een USB <-> IR of een USB <-> COM1 adapter aanschaffen.
Ik weet trouwens niet 100% zeker of dit gaat werken, die telefoontjes zijn nogal chagarijnig als het om communicatie PC <-> GSM gaat....
Je moet het dus via de USB poort regelen. Wellicht kun je een USB kabeltje kopen voor de bewuste telefoon en werkt het dan wel, of zoals eerder opgemerkt een USB <-> IR of een USB <-> COM1 adapter aanschaffen.
Ik weet trouwens niet 100% zeker of dit gaat werken, die telefoontjes zijn nogal chagarijnig als het om communicatie PC <-> GSM gaat....
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Dat zie jij verkeerd. De gebruiker kan dan geen beamer aansluiten als hij een presentatie moet geven. That's why.Op vrijdag 20 juli 2001 11:21 schreef Blindfold het volgende:
[..]
Bedankt in ieder geval voor de tips.
Ze hadden van mij trouwens die VGA uitgang eruit mogen halen (doe ik wel via de Port Replicator) en daar een compoort voor mogen zetten.
Daar zit dan inderdaad ook wel weer wat in.Op vrijdag 20 juli 2001 11:40 schreef www.hadecom.nl het volgende:
[..]
Dat zie jij verkeerd. De gebruiker kan dan geen beamer aansluiten als hij een presentatie moet geven. That's why.
En ik was net zo blij dat het bij z'n vorige laptop allemaal goed werkteOp vrijdag 20 juli 2001 11:36 schreef maartena het volgende:
Ik heb es ff bij Dell gesnuffeld.... het lijkt erop dat je twee keuzes hebt. Iets via de USB poort, of iets via de PCMCIA poort. Je zegt zelf al dat er een ISDN adapter in het PCMCIA slot zit, en deze laptop heeft er dus maar 1.
Ik ga maar eens wat knutselen met verloopkabeltjes.
Voor de 6210 bestaat ook sinds kort een Bluetooth uitbreiding d8 ik?! En de software van Nokia ondersteund dit ook nog eensOp vrijdag 20 juli 2001 10:21 schreef Blindfold het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat hij toch kan inbellen met zijn mobieltje?
Maar daar heb ik dan weer geen PCMCIA slot voor over.Op vrijdag 20 juli 2001 11:54 schreef Kamikazi het volgende:
[..]
Voor de 6210 bestaat ook sinds kort een Bluetooth uitbreiding d8 ik?! En de software van Nokia ondersteund dit ook nog eens
Tsjah okay dan wordt ut USB 
USB <-> IR
of
USB <-> serieel <-> kabeltjuh
Ze zijn allebei te krijgen... uhm... Acal had ze op zijn lijsten staan tenminste
USB <-> IR
of
USB <-> serieel <-> kabeltjuh
Ze zijn allebei te krijgen... uhm... Acal had ze op zijn lijsten staan tenminste
Verwijderd
Ga hier eens kijken:
http://193.173.146.87/intronics/Produkten.html
Ze hebben alle soorten kabels. Zelf heb ik USB=>IR werkt perfect ! (is wel prijzig 350,-).Vooral met Nokia software (8850)
USB=>serieel hebben ze ook (FL.115,-)
Suc6
http://193.173.146.87/intronics/Produkten.html
Ze hebben alle soorten kabels. Zelf heb ik USB=>IR werkt perfect ! (is wel prijzig 350,-).Vooral met Nokia software (8850)
USB=>serieel hebben ze ook (FL.115,-)
Suc6
Die zit er al in, maar die Psion kaarten zijn echt een Nightmare om een beetje normaal te installeren. We hadden vroeger allemaan 6110 telefoons, maar het kabeltje tussen deze en de telefoon past wel op de 6210, maar werkt dus nietOp vrijdag 20 juli 2001 13:03 schreef Sep het volgende:
Bestel gewoon een PSION gold card - GSM ready.
Btw: Fijn, dat je dit in de groep gooit.
Ik gooi deze even omhoog omdat ik met hetzelfde probleem zit, hoe een digitale schuifmaat met seriele aansluiting te prikken op een labtopje met alleen USB?
werkt zo'n USB to COM adapter goed ? zitten daar speciale drivers bij ?
thanx
thanx
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Waarom koop je een nieuwe als de oude goed werkt?Op vrijdag 20 juli 2001 11:54 schreef Blindfold het volgende:
[..]
En ik was net zo blij dat het bij z'n vorige laptop allemaal goed werkte
Ik ga maar eens wat knutselen met verloopkabeltjes.
GRR die ouwe is dus gejat..:(Op donderdag 30 augustus 2001 15:25 schreef mr_obb het volgende:
[..]
Waarom koop je een nieuwe als de oude goed werkt?
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Als je met je 6210 vanuit de middle of nowhere moet inbellen vraag ik me af waarom die ISDN apdapter erin moet blijven ?!? FF kaartje wisselen dus!
We hebben hier met een manager te maken. Denk je dat die in staat zou zijn een PCMCIA kaart te vervangen?Op donderdag 30 augustus 2001 16:22 schreef PROnline het volgende:
Als je met je 6210 vanuit de middle of nowhere moet inbellen vraag ik me af waarom die ISDN apdapter erin moet blijven ?!? FF kaartje wisselen dus!
* dion_b hangt weer de gefrustreerde tech uit.
Nee, handiger (en waarschijnlijk niet eens duurder) is zo'n USB-com adapter. Sitecom heeft er eentje- bij Vobis te krijgen voor 99,95 (vast elders goedkoper; zoek maar lekker zelf)
Oslik blyat! Oslik!
Ik wil de betreffende persoon inderdaad liever niet met kaartjes laten rommelen, want dit gaat geheid een keer fout.Op donderdag 30 augustus 2001 16:31 schreef dion_b het volgende:
[..]
We hebben hier met een manager te maken. Denk je dat die in staat zou zijn een PCMCIA kaart te vervangen?
* dion_b hangt weer de gefrustreerde tech uit.
Nee, handiger (en waarschijnlijk niet eens duurder) is zo'n USB-com adapter. Sitecom heeft er eentje- bij Vobis te krijgen voor 99,95 (vast elders goedkoper; zoek maar lekker zelf)
USB is trouwens (nog) geen optie omdat we hier op Windows NT draaien
Ik heb trouwens de volgende oplossing bedacht:
Ik koop een Port Replicator en zet die met een extern Serieel ISDN modem bij de gebruiker thuis, zodat hij van daar kan inbellen met ISDN.
In de computer zet ik een Bluetooth kaartje om on the road mobiel in te kunnen bellen. Helaas hebben al mijn vaste leveranciers geen Bluetooth pakket voor de 6210. Iemand een idee waar ik die kan halen?
Oh ja en Mr Obb: We hebben een aantal nieuwe laptops gekocht omdat de heren de oude te zwaar vonden en nu hebben we dus van die ultralichte gekocht, waar Dell het briljante idee had om er geen compoort op te zetten
Wat is een digitale schuifmaat eigenlijk?Op donderdag 30 augustus 2001 15:19 schreef freddifish het volgende:
Ik gooi deze even omhoog omdat ik met hetzelfde probleem zit, hoe een digitale schuifmaat met seriele aansluiting te prikken op een labtopje met alleen USB?
thanx
Moet die altijd beschikbaar zijn, of alleen op een bepaalde locatie, want dan is een Port Replicator (waar dus wel een Com poort opzit) misschien een optie.
alleen op de laptop die mobiel (in een kas bv) in te zetten in. Het is een compaq, hebben die ook poort replicators ?Op vrijdag 31 augustus 2001 10:17 schreef Blindfold het volgende:
[..]
Wat is een digitale schuifmaat eigenlijk?
zoiets:
met directe invoer in excel bv..
Moet die altijd beschikbaar zijn, of alleen op een bepaalde locatie, want dan is een Port Replicator (waar dus wel een Com poort opzit) misschien een optie.
------------------------------------------------------------Had zoals mij een Toshiba Satellite Pro 4600 gekocht... Heeft alles wat je kan bedenken:
------------------------------------------------------------
niet elke toshiba heeft een com poort kennis heeft ook een toshiba (weet effe niet welk type) zonder com en infrarood poort erop pIII 800 geloof ik
hij probeerde de dynalink port replicator voor zijn datakabel op zijn 6210 maar dat werke dus niet
------------------------------------------------------------Had zoals mij een Toshiba Satellite Pro 4600 gekocht... Heeft alles wat je kan bedenken:
------------------------------------------------------------
niet elke toshiba heeft een com poort kennis heeft ook een toshiba (weet effe niet welk type) zonder com en infrarood poort erop pIII 800 geloof ik
hij probeerde de dynalink port replicator voor zijn datakabel op zijn 6210 maar dat werke dus niet
ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig
Hmm, ik heb zo'n 3 maanden geleden zo'n zelfde kastje gekocht bij Dunnet in Rotterdam voor zo'n Fl 55,- gekocht.Op vrijdag 20 juli 2001 11:03 schreef s3mt3x het volgende:
[..]
Yep, bestaan. Kosten ongeveer 80 gulden.
Deze dus.
"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."
Pagina: 1