2700X op 144Hz voor de toekomst of wachten tot pricedrop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-06 15:56
Ik zoek een?
CPU die mij nu een goede 144Hz ervaring kan geven op 1080p met een GTX1060, in de toekomst hetzelfde kan doen met een 1080ti of vergelijkbare kaart. Gewoon een CPU die gewoon lekker meekomt en een stabiele 160-200 fps niet erg vindt in games.
Daarnaast gebruik ik dezelfde pc ook voor wat videorenderwerk, dat is niet het hoofddoel maar een cpu die dit enigszins snel kan doen zou wel fijn zijn.
Upgrade naar 1440p is een optie over een half jaartje, maar teruggaan naar 60Hz vanaf 144Hz is dat zeker niet.

Wat is je budget?
300-400 voor de CPU.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de prijs die nu gevraagd wordt voor Intel-cpu's en de upgrademogelijkheden van AM4 (tot 2020 las ik) neig ik persoonlijk naar een AMD. Ik zie alleen echt overal tegenstrijdige berichten over 1920*1080@144Hz, ook over de vraag of deze mijn huidige OC 4670K zwaar zou overtreffen qua gamingperformance..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo waarschijnlijk - pricewatch: Asus ROG Strix X370-F Gaming vanwege OC mogelijkheden (volgens de buren).
Verder 16GB 3200 RAM, nog geen keuze gemaakt over de exacte set stickjes maar ik zal de lijst met supported sticks erbij houden.

De vraag is dus eigenlijk: wat zou je iemand met mijn eisen aanraden? Komt zoiets de komende jaren nog goed door of zouden jullie adviseren te wachten tot de prijs wat lager is (of AMD rond januari de 3000 series aankondigt en deze ineens heel lekker werken)?

Be the ._. you always wanted to be

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Lekkere timing heb je :)
Als je nog enigszins kunt leven met je 4670k zou ik wachten (of is het onspeelbaar?).
Ondanks dat Ryzen 1 een grote stap voorwaarts was en Ryzen 2 nog weer wat beter is Intel is nu eenmaal koning in de hogere FPS regionen.
Zou persoonlijk gaan voor een 8700k/8086k/9900k (en dus niet voor resp 500/650 euro).

Spaar even door en ga gelijk voor een compleet nieuw systeem met i7, 2080 en 1440p scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:43
Ik zou persoonlijk gewoon wachten op de 3000 reeks van AMD die er over een paar maand aankomt. Intel CPU's zijn zwaar overpriced en zullen de komende maanden enkel nog meer in prijs stijgen met de productieproblemen die ze hebben.
Als je wacht op de 3000 reeks van AMD zit ook direct met een moderne 7nm CPU die snel en zuinig is. Intel zal pas over 1-2 jaar een 10nm CPU kunnen komen zoals het er nu naar uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Menn- schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:08:
Ik zoek een?
CPU die mij nu een goede 144Hz ervaring kan geven op 1080p met een GTX1060, in de toekomst hetzelfde kan doen met een 1080ti of vergelijkbare kaart. Gewoon een CPU die gewoon lekker meekomt en een stabiele 160-200 fps niet erg vindt in games.
Daarnaast gebruik ik dezelfde pc ook voor wat videorenderwerk, dat is niet het hoofddoel maar een cpu die dit enigszins snel kan doen zou wel fijn zijn.
Upgrade naar 1440p is een optie over een half jaartje, maar teruggaan naar 60Hz vanaf 144Hz is dat zeker niet.

Wat is je budget?
300-400 voor de CPU.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de prijs die nu gevraagd wordt voor Intel-cpu's en de upgrademogelijkheden van AM4 (tot 2020 las ik) neig ik persoonlijk naar een AMD. Ik zie alleen echt overal tegenstrijdige berichten over 1920*1080@144Hz, ook over de vraag of deze mijn huidige OC 4670K zwaar zou overtreffen qua gamingperformance..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo waarschijnlijk - pricewatch: Asus ROG Strix X370-F Gaming vanwege OC mogelijkheden (volgens de buren).
Verder 16GB 3200 RAM, nog geen keuze gemaakt over de exacte set stickjes maar ik zal de lijst met supported sticks erbij houden.

De vraag is dus eigenlijk: wat zou je iemand met mijn eisen aanraden? Komt zoiets de komende jaren nog goed door of zouden jullie adviseren te wachten tot de prijs wat lager is (of AMD rond januari de 3000 series aankondigt en deze ineens heel lekker werken)?
Een Ryzen 2000 past prima op een B450 moederbord. X370 is meer voor Ryzen 1000 en de X470 is upgrade voor R2000. 144Hz en GTX1060 moet prima kunnen op een Ryzen5 2600 en behoeft zeker geen overklok. je kunt snel RAM nemen en in XMP profiel vol klokken. met de tools in je BIOS haal je goede performance uit je CPU zonder overklok. eind dit jaar verwacht men Ryzen 3000G als 1e op de markt te brengen. je kunt dat goed overslaan en nu kopen wat er nu is en in je budget past. zonder intern graphics komt pas begin 2019. Tja....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-06 15:56
Zeker! Kwamen wat dingen voorbij waardoor ik me begon te ergeren aan de huidige cpu op het verkeerde moment.
mitsumark schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:16:
Als je nog enigszins kunt leven met je 4670k zou ik wachten (of is het onspeelbaar?).
Niet onspeelbaar per se, maar merk dat het trager gaat in een hoop dingen waar ik deze pc voor gebruik. En dan vooral in het CPU gedeelte.
mitsumark schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:16:
Spaar even door en ga gelijk voor een compleet nieuw systeem met i7, 2080 en 1440p scherm.
Is ook een optie, maar elke keer een beetje voelt beter te verantwoorden tegenover mezelf en zorgt er voor dat m'n vriendin me niet voor gek verklaart ;)
mastr-dc schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:21:
Ik zou persoonlijk gewoon wachten op de 3000 reeks van AMD die er over een paar maand aankomt. Intel CPU's zijn zwaar overpriced en zullen de komende maanden enkel nog meer in prijs stijgen met de productieproblemen die ze hebben.
Als je wacht op de 3000 reeks van AMD zit ook direct met een moderne 7nm CPU die snel en zuinig is. Intel zal pas over 1-2 jaar een 10nm CPU kunnen komen zoals het er nu naar uitziet.
Thanks voor de input! Ik denk dat ik nog even de prijzen van de Intel-cpu's aankijk, als het niet veel beter wordt en AMD komt met iets goeds denk ik dat het die kant op valt. Maar goed, dat is nu nog koffiedik kijken natuurlijk.
Hackus schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:34:
Een Ryzen 2000 past prima op een B450 moederbord. X370 is meer voor Ryzen 1000 en de X470 is upgrade voor R2000.
Goed om te weten! Heel eerlijk gezegd heb ik nooit AMD ook maar overwogen in m'n vorige builds, dus hun naming scheme was wat verwarrend denk ik.
144Hz en GTX1060 moet prima kunnen op een Ryzen5 2600 en behoeft zeker geen overklok. je kunt snel RAM nemen en in XMP profiel vol klokken. met de tools in je BIOS haal je goede performance uit je CPU zonder overklok.
Dat dacht ik al, waar ik bang voor ben is dat het bij een upgrade naar een veel snellere GPU (1080, 1080ti, 2080 bijvoorbeeld) heel snel klaar is en de CPU een bottleneck wordt.
eind dit jaar verwacht men Ryzen 3000G als 1e op de markt te brengen. je kunt dat goed overslaan en nu kopen wat er nu is en in je budget past. zonder intern graphics komt pas begin 2019. Tja....
Wachten is (nog) niet zo'n groot probleem bij mij. Als de release rond dezelfde tijd als voorgaande keren is zou dat dus niet zo erg zijn.

Be the ._. you always wanted to be