Vraag

• Fernon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-02 18:20
Beste Tweakers!

Mijn monitoren zijn al een tijdje in gebruik en wilde graag een keer een goed monitor kopen. Mijn monitor wil ik graag jaren mee laten gaan en moet dus beetje toekomstbestendig zijn:
  • 27 inch
  • 144 Hz
  • WQHD
  • Kleuren/mooi scherm (liever mooiste scherm natuurlijk, maar als ik iets kwaliteit moet inleveren voor de andere opties dan kan dat)
  • G-sync (als het kan wel graag)
  • lage reactietijden/input lag (wil nog wel eens competatief rocket league spelen)
Hiervoor heb ik een budget van rond de €600 euro. Das al een aardige smak geld :p. Voor deze specificaties kwam ik uit bij twee acers: XB271HU (keuze tussen TN en IPS). Deze heeft alles wat hierboven beschreven staat voor de IPS variant. Echter zag ik ook dat hij wel last kon hebben van motion blur. Als dat erg aanwezig was dan stoor ik hier mij wel aan. Dus dan zou je bij de TN versie moeten kijken. Dan kom je helaas wel op het nadeel dat je niet het mooiste scherm meer krijgt.

Later kwam ik op het scherm uit dat hier in de titel staat: LC27HG70. Een samsung met QLED (quantom dot laag op het scherm waardoor hij mooiere kleuren weergeeft, feller kan, en minder backlight bleeding heeft). Dit zorgt er dan voor dat je contrast ratio op maarliefts 2000:1 komt en dat hij is gecertificeerd voor HDR 600. Dit lijkt dus verder wel de perfecte monitor op 1 ding na, geen g-sync.

Mijn setup bestaat nu uit:
ASUS z170 pro gaming
i5 6600k (4.4 GHz)
Gainwaird 1070 (2050 MHz)

Mijn vraag luid dus: Is de g-sync echt een toegevoegde waarde waardoor je een minder mooi scherm zou moeten kiezen, of kan je prima zonder?

Mochten jullie ook andere aanraders weten voor schermen, dan hoor ik het ook graag. Het aanschaffen heeft geen haast.

Alle reacties

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik welf miste G-sync niet echt, ik ben van de Asus pg279q ook naar de C32HG70 overgegaan, HDR en de mooiere kleuren voegde voor mijn eigen beleving meer toe dan G-sync, en Fast Sync doet ook goed zijn werk als de game het goed ondersteund, maar ik heb sowieso al weinig last van tearing dus et was al niet zo'n issue voor mij. Je zal het toch echt zelf moeten ervaren voor een conclusie ;)

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:14
Ik heb ook de Samsung, IPS in deze klasse is een grote loterij met extreme backlight bleed problemen.

G-sync heb ik nog niet gemist (ik heb 2 g-sync monitoren gehad, en allebei teruggestuurd)

Share and Enjoy!

• Fernon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-02 18:20
@Gekke Jantje Zelf ervaren is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb al even rondgekeken bij wat winkels. Maar niemand heeft deze twee monitor ergens opgesteld.

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik kan dan helaas ook niets adviseren.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Soortgelijke vraag werd hier gesteld: https://nl.hardware.info/...E2%82%AC180-waard.288671/

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:24
heb zelf recent de keuze gemaakt om deze monitor te kopen om al zijn features, tot nu ben ik zeer tevreden erover. Wilde namelijk vooral Adaptive sync dus de keuze werd mij iets beperkt (had toendertijd een 1080 GTX), de Gsync monitor die mij het meest geschikt leek was een TN met G-sync van Asus (vriend van mij heeft deze ook en is een mooi scherm), helaas vond ik hem wat aan de dure kant met over de €700 alleen omdat hij G-sync heeft. Toen kwam ik dit scherm tegen en heb ik de gok gewaagd, en geen spijt ervan (VA, HDR, curved en free sync, tegenover een TN met alleen G-sync voor 200 minder). Omdat ik graag Freesync wilde gebruiken heb ik mijn 1080 verkocht en een Vega 64 aangeschaft om qua prestaties nagenoeg hetzelfde te blijven (nieuwe monitor kopen en GPU omwisselen was goedkoper dan de Gsync monitor ansich)

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb Crucial Ballistix 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee