Vraag

• vmj
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-12-2022
Beste Tweakers,

De laatste tijd gaat mijn pc niet meteen aan wanneer ik op de power knop druk. Als ik op de power knop druk duurt het 3-5 seconden totdat mijn pc aan gaat. De led verlichten op het moederbord gaan wel meteen aan als ik op de powerknop druk maar de rest gaat na 3-5 seconden aan. Dit probleem doet zich voor sinds er een stroom groep was uitgevallen terwijl ik aan het gamen was. Denk dat dat te maken had met mijn pc. Toen de schakelaar in de meterkast weer omgezet en ging mijn pc weer aan.

Zelf zit ik te denken aan een voeding die niet helemaal goed meer is. De pc is nu 2,5 jaar oud.

Zouden jullie weten waarom mijn pc pas een paar seconden later aan gaat?

Alvast bedank,

Configuratie:

Cpu: i7 6700k
moederbord: Asus Z170 pro gaming
Voeding: Cooler Master G750M
Videokaart: Asus GTX 1060 Strix

Beste antwoord (via vmj op 11-10-2018 15:25)

Probeer het eens met een andere voeding. Het kan zijn dat de voeding niet snel genoeg kan leveren als er een onderdeeltje kapot is (bijvoorbeeld een condensator).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!
Probeer het eens met een andere voeding. Het kan zijn dat de voeding niet snel genoeg kan leveren als er een onderdeeltje kapot is (bijvoorbeeld een condensator).

• vmj
Ik zal er vanavond ff een andere voeding in zetten en laat het nog even weten, bedankt voor uw antwoord.
Eventueel kun je het ook testen zonder grafische kaart, die heeft veel vermogen nodig. Als het wel vlot werkt, weet je dat er een mogelijk een vermogen leveringsprobleem is.

Een andere mogelijkheid is dat er iets is in je systeem dat kortsluiting maakt. Dan neemt de vermogensvraag toe. Zo'n onderdeeltje wordt dan erg warm/heet.

• vmj
Heb er net even een andere voeding ingezet en de pc gaat weer meteen aan als ik op de power knop druk. Het probleem ligt dus helaas aan een kapotte voeding. Vind dit wel vreemd aangezien die voeding nog maar 2,5 jaar oud is en ook zeker niet de goedkoopste was.
Zou ik deze "kapotte voeding" nog een tijd kunnen gebruiken of zal hij binnen de kortste keren helemaal kapot zijn?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:46

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

vmj schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:53:
Heb er net even een andere voeding ingezet en de pc gaat weer meteen aan als ik op de power knop druk. Het probleem ligt dus helaas aan een kapotte voeding. Vind dit wel vreemd aangezien die voeding nog maar 2,5 jaar oud is en ook zeker niet de goedkoopste was.
Zou ik deze "kapotte voeding" nog een tijd kunnen gebruiken of zal hij binnen de kortste keren helemaal kapot zijn?
Een kapotte voeding kan je pc slopen.

Cunning linguist.

Een kapotte voeding kan schadelijk zijn voor de componenten, dus ik zou hem niet meer gebruiken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 23:50
vmj schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:53:
Vind dit wel vreemd aangezien die voeding nog maar 2,5 jaar oud is en ook zeker niet de goedkoopste was.
De GM G750M is een voeding met heel matige componenten die geen lange levensduur hebben. Deze voeding was een slechte koop want heeft achterlijk veel vermogen voor je systeem dat 200 - 250w verbruikt. Een high-end 450 - 550w voeding voor dezelfde prijs was een logischer keuze geweest.
De voeding valt nog onder garantie want er zit 5 jaar op maar probeer een veel betere voeding terug te krijgen. Overleg dit met de winkel waar je de voeding hebt gekocht. Desnoods de pricewatch: Cooler Master V Series V550 als je van de winkel bij CM moet blijven. Ongeveer dezelfde prijs maar veel betere kwaliteit en prestaties.

• vmj
Heb zojuist de voeding terug gestuurd naar Megekko.nl. Heb Megekko ook even een mail gestuurd met de vraag of ik een andere voeding kan krijgen ipv weer een CM G750M. Kreeg na ongeveer 2 uur een mail van ze terug dat dit zeker mogelijk was. Dat noem ik nog eens top service. De vervangende voeding die ik heb aangevraagd betreft een Corsair RM850X (2018). Lijkt mij een prima voeding. Is misschien wel een beetje overkill voor mijn systeem maar teveel is niet verkeerd, heb ook geen voeding gevonden voor dezelfde prijs die betere kwaliteit levert. Of hebben jullie nog suggesties? ik kan namelijk nog veranderen van voeding als ik dat wil. Het bedrag mag niet hoger zijn dan € 100,- aangezien de CM G750M nu ook € 100,- kost bij Megekko.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nette service van Megekko. d:)b

⛔ Trackers of betalen ⛔

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee