idle temp 50 C?

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
M'n tb 1.4 is idle 50 graden, stessed 53. Ik krijg die idle temp niet omlaag. CPUidle helpt niet. Case temp is 30, dus lekker koel.
Wat kan ik nog meer doen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

?
het lijkt er op dat je jouw Silverado op temp control hebt staan.

-> de fan past zich aan de hitte ontwikkeling aan....

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
En hoe zet ik dat uit? Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit ergens aagezet heb...

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Je hebt toch niet toevallig de processor-koel-functie van asus probe ofzo aanstaan. Daar word ie IDLE alleen maar warmer van.
Je kunt beter ALLE CPUIdle achtige progjes eraf gooien want het werkt toch nouwelijks.

Ik heb ook een Silverado gehad, en ik zou niet weten hoe je die optie aanzet, laat staan uit.
Volgens mij gaat dat helemaal niet. Je sluit hem gewoon aan op een bepaald voltage wat je kun kiezen dmv adaptertjes van 10,8 en 6 volt.

Geen inspiratie

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
wat is er dan aan de hand met mijn koeler\

mijne is idle 35c en het is een of ander onbekend goedkoop merk :P

zit wel een a-open voeding boven die een super herrie maakt maar ook veeeeel lucht verplaatst :P

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
inderdaad, ik heb ook een silverado, en een temp. control functie zit er niet op.

Microkid, welk kabeltje heb je momenteel op de silverado aangesloten?
Idle wordt mijn processor(TB1200) ook niet echt veel kouder. Het scheelt bij mij een graadje of 4 a 5 met de stressed temperatuur (51 graden). Silverado loopt bij mij momenteel op 8 V.

Mijn Firewizzie

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 12:16 schreef Case het volgende:
inderdaad, ik heb ook een silverado, en een temp. control functie zit er niet op.

Microkid, welk kabeltje heb je momenteel op de silverado aangesloten?
Idle wordt mijn processor(TB1200) ook niet echt veel kouder. Het scheelt bij mij een graadje of 4 a 5 met de stressed temperatuur (51 graden). Silverado loopt bij mij momenteel op 8 V.
Ik ben begonnen met het 12v kabeltje. Toen het 8v kabeltje, en dat leverde exact dezelfde temp op, en natuurlijk veel stiller.
Als ik de kast openzet wordt de CPU maar 1 graad warmer. Aan de airflow licht het dus niet.
Asus Probe heb ik niet meer draaien, alleen MBM5.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 13:20

me1299

$ondertitel

Silverado ruled echt bij mij.

Ik heb echt een k*t kamer kwa temp. Mijn ouwe duron werd al snel 50graden (duron750) Met superorb

Nu met silverado heb ik mijn TBird 1400 op 46% idle.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Goeie koelpasta is ook een must... Ik had hier laatst een TB 1000 met een Vulcano II, daar zit van die standaard gele muk onder. Dat had ik eerst geprobeerd, maar toen zat ik dus aan de 53 idle. Met een duurdere pasta (geen Arctic silver) kreeg ik hem op 36 idle.

Verwijderd

GOD, allemaal idle tweakers :P
}:O voor het leven

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Ik gebruik Silver Artic 2, en heb het aangebracht volgens de instructies op hun eigen site.

• urk_forever
  • Laatst online: 22:43
Athlon 1000 is in windows soms wel eens 27 graden, meestal 31. Na wat spellen rond de 40. Met 6 case fannetjes en een Enermax 350W voeding.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Hoe meet jij dan idle en stressed?

Idle op 50 en stressed op 53 met een TB 1.4 kan natuurlijk helemaal niet.

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Gewoon: idle = computer starten met W2K en naar MBM5 blijven kijken, verder niks draaien.
stressed = koetje draaien voor een uur ofzo.

• Tusk
  • Laatst online: 17-08 09:40

Tusk

Sticky Bomb likes you!

50 graden is toch niet te warm of heb ik da nou?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-08 12:05

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 21 juli 2001 22:08 schreef Tusk het volgende:
50 graden is toch niet te warm of heb ik da nou?
ik vind idle 50 graden erg warm. de mijne is idle meestal iets van 4-5 graden boven de kast temperatuur.

This too shall pass

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 10:02 schreef Microkid het volgende:
M'n tb 1.4 is idle 50 graden, stessed 53. Ik krijg die idle temp niet omlaag. CPUidle helpt niet. Case temp is 30, dus lekker koel.
Wat kan ik nog meer doen?
Wees blij. Mijn 1,2 wordt nog warmer.

Verwijderd

Idle temp is dus de PC starten en een half uurtje idle laten staan...

Verwijderd

(uhh of gewoon na stressen een half uurtje laten nietsen)

En helaas laat de koe de CPU niet naar z'n max temp gaan.

Ik denk dat op die manier de temps voor jou meer naar 45 idle en 54 stressed zullen gaan bij 1.4 Ghz..

Verwijderd

Probeer de core voltage iets te verlagen.

Je merkt vanzelf wel als ie instabiel wordt

Verwijderd

enehh 30 graden case temp is helemaaaaal niet lekker koel, lekker koel met dit weer is 25-27, plaats wat case fans, zorg voor een goede doorstroming van frisse lucht door je computer
Pagina: 1