Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Microsoft weigert account herstel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Dean043
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 25-05 14:10
Beste mede Tweakers,

een 4 tal weken geleden heeft mijn Opa zelf een aantal zaken problemen te regelen met zijn email-adres, hij heeft dermate gekloot met het email adres dat hij op begeven moment niet meer wist naar welk wachtwoord hij de email heeft verandert en toen werd er mijn hulp ingeschakeld.

Omdat het om een dermate oud (@home.nl) domein ging hebben mijn grootouders dus geen flauw idee hoe oud het email adres is en hier hebben ze dus ook nooit recovery opties voor ingeschakeld (email of telefoon).

Om dit account te herstellen hebben wij dit eerst geprobeerd door middel van de automatische herstel optie van Microsoft en het formulier zo volledig mogelijk ingevuld. Omdat het om mijn grootouders gaat en deze hebben al redelijk wat jaartjes erop zitten is hun geheugen niet meer optimaal dus het formulier was goed ingevuld maar toch wat mager op sommige puntjes. Dit automatisch herstel werd afgewezen dus heb ik contact opgenomen met de "klantenservice?" als je het zo kan noemen.

Deze hebben mijn verzoek in bewerking genomen met de vraag om nog meer info. Ook dit hebben wij zo volledig mogelijk verstrekt. Na 3 dagen kregen wij eindelijk een antwoord dat het nog niet genoeg was om dit account te verifiëren en werd er nu gevraagd om het IP adres waar meerdere malen is ingelogd met dit account en de device name's waar op ingelogd is. Dit heb ik ook z.s.m. verschaft.

Na 1 week te wachten hebben wij weer antwoord mogen ontvangen dat ze het referentienummer nodig hadden van het automatische herstel dat wij als eerst benuttigd hadden (dit referentie nummer stond ook al in de eerste mail)... Maar hier heb ik ook weer z.s.m. op geantwoord.

Nu heb ik eindelijk 1 week later een antwoord gekregen met de melding dat de opgegeven informatie nog steeds niet voldoende is met onderstaande reactie:
Beste NAAM,

Bedankt voor je reactie en de meegegeven informatie.

Ik heb alle informatie aandachtig doorgenomen, maar we hebben niet genoeg correcte informatie van je gekregen om je als eigenaar van het account EMAIL@home.nl te bevestigen.

Houd er rekening mee dat wij het bezit van het account valideren en niet jouw identiteit. Daardoor kunnen wij in het validatieproces enkel informatie gebruiken die je hebt ingevoerd op het account en kunnen wij andere documentatie en informatie niet accepteren.

Om je verder te helpen met het herstellen van je wachtwoord, wil ik je verzoeken om het validatieformulier nogmaals in te vullen. Neem onderstaande tips aandacht door zodat de kans van slagen groter wordt. We begrijpen dat het niet makkelijk is om alle vragen uit het formulier succesvol te beantwoorden, maar we gebruiken deze procedure zodat enkel de rechtmatige eigenaar toegang heeft tot het account.
Zelf heb ik het gevoel alsof ik van het kastje naar de muur word gestuurd omdat ik nu weer van voor af aan kan beginnen.

Heeft iemand hier enige ervaring mee of enig idee welke actie ik kan ondernemen? Persoonlijk heb ik de laatste tijd mijn dosis Microsoft wel gehad 8)7

Beste antwoord (via F_J_K op 10-10-2018 12:06)

• Dean043
Heren bedankt voor de tip dat het van Ziggo was, ik heb zojuist contact opgenomen en het is verholpen.

Ik ben gewoon uber uber uber dom geweest.. 8)7

Alle reacties

• Teddy
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:04
Ehm, was @home niet het huidige Ziggo? Misschien kun je daar beter contact mee opnemen?

• Dennish1981
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 11:27
idd contact opnemen met Ziggo. Microsoft gaat je niet verder helpen denk ik.

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:39
Inderdaad, wat Teddy zegt. Dit staat m.i. los van Microsoft.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/

• Dean043
Ohh dit is niet vermeld bij mij door Microsoft. Dat zal veel explainen. Ik zal eens contact opnemen 8)7

Bedankt!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:19
Wellicht is er een Microsoft account gekoppeld aan het @Home email adres, dus microsoft denkt dat je dat probeert te herstellen.

Ik vind het zowiezo een onduidelijk verhaal hierboven, "naar welk wachtwoord hij het email heeft gegooid"

Waar heb je geen toegang meer toe, waar probeer je in te loggen? Welke website, welk programma, enzovoorts.

Dikke kans dat als je bij Microsoft bent uitgekomen, je gewoon op het verkeerde adres probeert in te loggen.

Woont in Helsinki

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Dean043
Heren bedankt voor de tip dat het van Ziggo was, ik heb zojuist contact opgenomen en het is verholpen.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:19
Dean043 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:42:

:+ brainfart

Woont in Helsinki

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Dean043 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:42:

Ik ben gewoon uber uber uber dom geweest..
Nee, hoor. door advies hier ben je in de juiste richting gestuurd. als je zelf blijft prutsen en geen advies vraagt, vind ik dat niet slim. nu heb je goed gehandeld (y)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True