Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vervanging voor de OPO (budget 300-400 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koenonline55
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-06 15:55
Ik ben op dit moment al ongeveer 4 jaar in het bezit van een One Plus One en tot niemands verbazing waarschijnlijk daar erg tevreden over. Ik begin nu te merken dat de batterij het soms snel begeeft en loopt regelmatig vast. Normaal gesproken zou ik er een nieuwe OS op zetten op dat moment, maar na mooie releases zoals de pocophone F1, vind ik het tijd om over te stappen.

Wat is je budget?
300 tot 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Foto's en video's maken
- Video's kijken (reis erg veel in OV)
- Whatsapp
- Muziek luisteren (heb zowel BT als Jack oortjes)
- Navigatie

Verder normaal gebruik, maar ik kijk zelf vooral naar de camera, batterij en snelheid van de telefoon. Zodat die weer meer dan 2 jaar vooruit kan. Dit hoeft niet weer 4 jaar te zijn net als bij de OPO.

Wat heb je zelf al gevonden?
Pocophone F1
Natuurlijk de pocophone, lekker snel, plastic behuizing, goede batterij, lange ondersteuning van updates, maar 320 eu (via amazon.de). Enige nadeel vind ik, geen NFC en de Camera is niet heel constant in mijn ogen. Natuurlijk al heel stuk beter dan de OPO die ik nu heb, maar geen goede image stabilization en had ook gelezen dat hij redelijk snel wazige foto's maakt bij lichte beweging.

Xiaomi MI 8
Pocophone + een betere camera, NFC en iets beter scherm. Image stabilization nog steeds niet super, maar kan ik misschien ook niet verwachten voor dit budget. Is wel iets duurder, 410 via amazon. Wel een mindere batterij, maar nog steeds wel aardig.

Nokia 7 plus
Redelijke specs, wel minder dan bovenstaande telefoons. Wel digitale stabilisatie, vind alleen de foto's wel wat minder dan de xiaomi. Goede software ondersteuning is wel prettig. 340 euro bij belsimpel.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wegen de voordelen van de Xiaomi MI 8 op voor de prijs. Ik neig zelf namelijk voor de xiaomi te gaan of heeft iemand goede argumenten om toch voor een van de andere telefoons te gaan? Ben zelf niet zo'n fan vanuit china bestellen, vandaar dat ik iets duurdere prijzen heb aangegeven om vanuit duitsland te bestellen.

Alle reacties

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-06 10:41
Het enige argument dat ik eigenlijk tegen de Xiaomi (en de pocophone) kan bedenken, is dat er Miui op staat. Dat moet maar net je ding zijn.

Als dat geen probleem is is de Xiaomi je best bet, anders de Nokia.

Share and Enjoy!

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20:04
Ik vind eerlijk gezegd de €90 die de Mi 8 kost het niet waard tov de Pocophone, maar dat moet je zelf beslissen.
Het scherm van de Pocophone is zo slecht nog niet (ik heb hem aangeraden aan een vriend dus ik het de F1 in real-life gezien).
NFC en Camera....dat ligt er maar net aan hoeveel je die gebruikt

Dell XPS 15 9560 · Xiaomi Mi Mix 2S (Evolution X ROM) · NVIDIA SHIELD TV

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True