Toon posts:

Gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tomwalstra
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-10-2021
Dag allen,

Ik ben van plan om binnenkort een desktop te bouwen. Dit is echter nieuw voor mij en ondanks dat ik me heb verdiept in de verschillende componenten zou ik graag een bevestiging willen van een van jullie. Mijn vraag is dan ook: gaat dit systeem werken (dus werken de componenten)?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 84,49€ 84,49
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 274,-€ 274,-
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 37,59€ 37,59
1Inter-Tech W-III RGB€ 71,87€ 71,87
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 65,50€ 65,50
1Corsair RM550x Zwart€ 85,90€ 85,90
1Transcend 110S 128GB€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,25

Thanks! :)

Beste antwoord (via tomwalstra op 10-10-2018 14:42)

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:00
Zie geen gekke dingen. Zou moeten werken zo.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Lord_Dain
Zie geen gekke dingen. Zou moeten werken zo.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:22
Neem een B450 moederbord wat je een bios update scheelt.

De ssd is erg klein. Voor dezelfde prijs heb je een BX500 240GB.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 10:41

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het moet werken; maar de vraag is meer of je genoeg hebt aan 8gb ram, en de kleine SSD zoals @Uszka al aangeeft.
verder vind ik de kast nogal matig voor dat geld, ontzettend leuk die RGB features, maar een NZXT S340 of Phanteks P400S is van degelijkere kwaliteit, en je zit ook in de Define S prijsklasse.
ook de H500 van NZXT kun je naar kijken, de Meshify C TG van Fractal als je iets meer wilt maar wel TG.

daarbij; wat zijn de doelen van je systeem? wil je overklokken? wat voor games wil je spelen? ga je ook videobewerken oid? zijn looks belangrijk? geluid?

[Voor 15% gewijzigd door NLBUURMAN op 10-10-2018 11:55]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Sapphire 5700X

• BabaaserGames
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 20:56
Ik zou de ram upgraden naar 16gb dan ben je weer klaar voor de komende jaren

• tomwalstra
Allemaal bedankt voor de snelle reacties.

Dit is op het moment echt mijn maximum budget. Ik heb dan ook een upgrade van het werkgeheugen op de planning. Wat betreft de SSD: Een grotere SSD hoeft wat mij betreft niet, dan stop ik dat geld liever in het werkgeheugen in de toekomst. Ook is dit een M.2 ssd en dat schijnt sneller te zijn dan een SATA. Wil dat dus graag uitproberen. Een 128GB SSD in combinatie met een 1TB HDD zorgt niet voor problemen toch? Waarom raden jullie mij dan toch een 240GB SSD aan?

Wat betreft het moederbord: Is dit een goede vervanger? pricewatch: Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)

Qua games speel ik voornamelijk FIFA, F1, AC... dat soort games, het verschilt heel erg. Daarnaast game ik full HD. De desktop is puur voor gaming. Geluid kan me ook niet veel interesseren aangezien ik een headset op heb.

Over de case: welke van de bovenstaande suggesties raad jij het meest aan? Ik vind ze namelijk allemaal even mooi :P

Thanks guys!

• Lord_Dain
@tomwalstra dat bordje voldoet. Alle cases van Fractal Design vind ik eigenlijk wel mooi, zeker een aanrader wat mij betreft. Zoals je ziet zijn er zoveel keuzes en meningen dat je er heel lang over kan doen een leuke build te maken. Mijn advies; hak de knopen door en bouw lekker je systeem :) Je boot disk is in principe 128GB ruim voldoende, als je voor hetzelfde geld een 240GB of meer kan krijgen, zou ik het wel doen.

• tomwalstra
Oke dan ga ik voor de B450 en een andere case. De 8GB uitbreiding volgt later :).

Bedankt, mag gesloten worden.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
tomwalstra schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:31:
Ook is dit een M.2 ssd en dat schijnt sneller te zijn dan een SATA. Wil dat dus graag uitproberen. Een 128GB SSD in combinatie met een 1TB HDD zorgt niet voor problemen toch? Waarom raden jullie mij dan toch een 240GB SSD aan?
Een 128 GB SSD gaat enorm snel volzitten met Windows + programma's. Idealiter zet je ook je meest gespeelde games op je SSD om laadtijden te verkorten en irritante HDD geluiden te vermijden. Dát is tenminste echt nuttig. Je gaat namelijk helemaal niks merken van de extra snelheid van een PCI-e 3.0 x4 SSD: deze zijn alleen interessant als je hele zware software draait met hele hoge workloads. Voor normaal gebruik en gaming biedt het echt 0 meerwaarde boven een 'normale' SSD, behalve dat je misschien 1 seconde sneller opstart.

Ik zou je daarom adviseren een 240/250GB SSD te kopen. Dubbel zoveel ruimte en geen real life merkbaar prestatieverschil. De eerder genoemde BX500 van 240GB is echt een koopje: pricewatch: Crucial BX500 240GB

Je gaat achteraf gegarandeerd spijt krijgen van een te kleine SSD.
Wat betreft het moederbord: Is dit een goede vervanger? pricewatch: Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)
Lijkt mij een uitstekende keuze, al kan het altijd goedkoper :)

Qua behuizing zou ik kijken naar iets als:
pricewatch: NZXT H500 Zwart/Rood
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
tomwalstra schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:41:
Oke dan ga ik voor de B450 en een andere case. De 8GB uitbreiding volgt later :).
16GB kan nu ook prima, door maar een paar dingen te veranderen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1Gigabyte B450M DS3H€ 69,-€ 69,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 274,-€ 274,-
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 37,59€ 37,59
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,90€ 44,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 127,-€ 127,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Kingston A400 240GB€ 39,39€ 39,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 818,78

Doe je er dan ook nog een pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB in dan ben je helemaal goedkoper uit en heb je ook nog FreeSync ondersteuning, mocht je beeldscherm dat ondersteunen.

[Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 10-10-2018 14:53]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:22
tomwalstra schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:31:
Ook is dit een M.2 ssd en dat schijnt sneller te zijn dan een SATA. Wil dat dus graag uitproberen.
Het verschil op papier ga je in de praktijk niet terug zien.
Een 128GB SSD in combinatie met een 1TB HDD zorgt niet voor problemen toch? Waarom raden jullie mij dan toch een 240GB SSD aan?
Hoe meer op de ssd hoe beter. Games laden veel sneller vanaf een ssd dan vanaf een hdd. Sommige games hebben zelfs last van stutters als deze vanaf een hdd gelezen moeten worden.
Vermijd Gigabyte wat AM4 betreft. De gebruikte vrm's voor de stroomvoorziening zijn niet van goede kwaliteit. pricewatch: MSI B450-A PRO is beter.
Over de case: welke van de bovenstaande suggesties raad jij het meest aan? Ik vind ze namelijk allemaal even mooi :P
pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG heeft veruit de beste koeling en laag geluidsniveau.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor regulier desktopgebruik is NVMe écht weggegooid geld. Koop een SATA SSD van een a-merk (Samsung, Crucial), dan heb je de dubbele capaciteit voor het zelfde geld.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee