Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilyasselbouichi
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-03-2020
Beste Tweakers,

Recentelijk vond ik een paar geboorte tapes, video8 op precies te zijn. Alleen kan ik deze natuurlijk niet in een DVD speler afspelen. mijn vraag is hoe kan ik deze tapes goedkoop en efficiënt mogelijk afspelen om er eindeloos van te genieten.

Ik weet dat er bedrijven zijn die het converten naar DVD of HDD, ik heb de prijzen gezien en het was niet bepaald een pretje. het gaat om 10 tapes. Hoeveel minuten er op staat? I really don't know....

EDIT:
Ik ben er zelf achtergekomen dat ik hiervoor de camera zelf nodig heb, helaas heb ik deze zelf niet meer in bezit.

Is ook meer wat voor vraag/aanbod, deze mag evt dicht.

[ Voor 20% gewijzigd door ilyasselbouichi op 10-10-2018 10:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 12:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Welkom op Tweakers. Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd.

Tweakers is wel plek waar je terecht kunt met vragen, alleen verwachten we op Tweakers ook nodige eigen inzet. Wij waarderen het enorm als je de vraag verder aanvult met wat je zelf al gevonden hebt etc....

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 12:44
er zijn volgens mij 2 opties..

Een video camera die je secuur afsteld en het beeld opneemt zoals het wordt afgespeeld.
Nadeel is het is een cam opname van je beeld.

andere optie is kostbare apparatuur aanschaffen. je film gaat dan langs de bron en geluid en film worden dan opgeslagen als een digitaal bestand. je zult dan nog wat bewerkingen moeten doen zoals beeld verbetering om vlekjes en of beeld lichter donkerder maken.

Laatste optie is om de film teo te vertrouwen aan een bedrijfje of een hobbyist die dit graag doen.. er zijn nog steeds mensen die filmpjes maken op 8mm en deze digitaliseren. echter bedrijf zijn kostbaar. een hobbyist is vaak wat goedkoper. Alleen kwaliteit is echt afhankelijk hoe goed de editor is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

To_Tall schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:20:

Een video camera die je secuur afsteld en het beeld opneemt zoals het wordt afgespeeld.
Interessante techniek. Met een camera die hij niet heeft moet hij de tape afspelen zodat het opgenomen kan worden op een tweede camera die hij ook niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:08

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

To_Tall schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:20:

andere optie is kostbare apparatuur aanschaffen. je film gaat dan langs de bron en geluid en film worden dan opgeslagen als een digitaal bestand. je zult dan nog wat bewerkingen moeten doen zoals beeld verbetering om vlekjes en of beeld lichter donkerder maken.

Laatste optie is om de film teo te vertrouwen aan een bedrijfje of een hobbyist die dit graag doen.. er zijn nog steeds mensen die filmpjes maken op 8mm en deze digitaliseren. echter bedrijf zijn kostbaar. een hobbyist is vaak wat goedkoper. Alleen kwaliteit is echt afhankelijk hoe goed de editor is.
Gelukkig gaat het m Video8 en niet 8mm film; dat scheelt een hoop.

Een videosignaal kun je voor weinig geld je PC insturen met een videodigitiser. Die apparaatjes vind je voor een paar euro op AliExpress of eBay of voor iets meer euro's bij de MyComs van deze wereld. Input is CVBS-videosignaal (composiet) en output is MP4 (over een USB-kabeltje). Zoiets als dit:

https://www.dx.com/p/usb-...er-916480558#.W73mmLpuJ9A

De grootste kosten gaan zitten in het vinden van een Video8-afspeelapparaat. Dat kan een oude camcorder (Sony Handycams uit de 80s en 90s gebruikten Video8) of een Video8-deck. Er zijn geen convertors om de tape op een VHS-machine af te spelen (dat kan alleen met de concurrerende VHS-C-standaard).

Een snelle blik op eBay leert dat de meer betaalbare opties zich in de USA bevinden en helaas zijn die apparaten (hoogstwaarschijnlijk) niet compatible met de tapes die je hebt (NTSC versus PAL).

Dit exemplaar zou wel werken en is relatief betaalbaar:

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Heb onlangs nog deze tapes zelf omgezet, evenals ook 8mm tapes.
Ik weet niet waar je woont, eventueel kan ik ze voor je omzetten.
Alleen lukt dit niet meer deze maand.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 12:44
downtime schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Interessante techniek. Met een camera die hij niet heeft moet hij de tape afspelen zodat het opgenomen kan worden op een tweede camera die hij ook niet heeft.
Projector kan je huren ;-).

Daarnaast mybad. Dacht dat het 8mm film was

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Als je nog ergens een werkende Digital8 camera kan vinden met een Firewire uitgang, en een computer met Firewire ingang, dan is dat je beste optie. Deze camera's kunnen ook Video8 en Hi8 afspelen en on the fly digitalsieren. De beeldkwaliteit is dan optimaal en je hebt geen gezeur met omzetters. Marktplaats / V&A zijn je vriendje.
Pagina: 1