Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is primair om op te gamen, daarnaast natuurlijk standard office werkzaamheden en netflixen, maar dat zal geen impact hebben. Op dit moment speel ik met name world of warcraft en counter-strike. Andere games speel ik met name op mijn PS4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro, zonder Windows en zelf assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een kast en monitor gekocht in de aanbieding deze week:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem met een zo krachtig mogelijke processor voor dit geld. Daarnaast moet de videokaart en geheugen de komende 4 jaar ook goed bruikbaar zijn. Dit is dus lastig balanceren. Zelf twijfel ik met het idee op dat laatste of het voldoende is om 4GB GPU en 8GB geheugen te kopen - of beter is om een 8GB GPU en 16GB geheugen te nemen.
Ga je overklokken?
Ik heb het nog nooit gedaan en heb er de ballen verstand van.. maar ik las dat de AMD RX 2600 met overclocken aanzienlijke prestatie verbeteringen boekt en daarmee de beste prijs/performance verhouding biedt binnen mijn budget range. Ik overweeg dit nu dan ook serieus.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies hebben op de volgende punten:
De lijst:
Waarbij ik nog twijfel over de videokaart en geheugen:
Het systeem is primair om op te gamen, daarnaast natuurlijk standard office werkzaamheden en netflixen, maar dat zal geen impact hebben. Op dit moment speel ik met name world of warcraft en counter-strike. Andere games speel ik met name op mijn PS4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro, zonder Windows en zelf assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een kast en monitor gekocht in de aanbieding deze week:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master MasterBox MB500 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | AOC G2460PF Rood, Zwart | € 199,- | € 199,- |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem met een zo krachtig mogelijke processor voor dit geld. Daarnaast moet de videokaart en geheugen de komende 4 jaar ook goed bruikbaar zijn. Dit is dus lastig balanceren. Zelf twijfel ik met het idee op dat laatste of het voldoende is om 4GB GPU en 8GB geheugen te kopen - of beter is om een 8GB GPU en 16GB geheugen te nemen.
Ga je overklokken?
Ik heb het nog nooit gedaan en heb er de ballen verstand van.. maar ik las dat de AMD RX 2600 met overclocken aanzienlijke prestatie verbeteringen boekt en daarmee de beste prijs/performance verhouding biedt binnen mijn budget range. Ik overweeg dit nu dan ook serieus.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies hebben op de volgende punten:
- In het geval ik de AMD RX 2600 overclock, zou ik graag advies hebben voor een koeler.
- Als ik overclock en mogelijk switch naar een 580 8GB i.p.v. 570 4GB, is mijn voeding dan nog wel goed genoeg?
- Is 2x8GB geheugen significant sneller dan 1x8GB? Geheugen is namelijk het enige dat ik later nog zou kunnen uitbreiden en het scheelt veel geld. Ik wil echter niet een 2x4GB kopen. Daarnaast bij het geheugen de vraag of het verschil tussen 3200 en 3000 merkbaar genoeg is voor de 15 euro in prijsverschil?
De lijst:
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | MSI B450-A PRO | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Asus Expedition Radeon RX 570 OC edition 4GB GDDR5 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Cooler Master MasterBox MB500 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 89,54 | € 89,54 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 755,39 | |
Waarbij ik nog twijfel over de videokaart en geheugen: